اخبار
2 دقیقه پیش | عکس: استهلال ماه مبارک رمضانهمزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ... |
2 دقیقه پیش | تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریموزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که میتواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام میشود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ... |
گرافیک سحر تغییر کرد
مدیر واحد هنری شبکه جهانی سحر از "پکیج جدید گرافیکی شبکه جهانی سحر" میگوید.
همچنین سوهانی تغییر کلیت عناصر زیبایی شناسی و گرافیکی شبکهی جهانی سحر در طراز استانداردهای بین المللی را رویکرد اصلی تغییرات پیش رو دانست و از تدارک برنامه های متنوع با تکنیک های نوین در واحد هنری این شبکه و در قالب های مختلف گرافیکی و انیمیشنی در آیندهای نزدیک خبر داد.
پکیج جدید گرافیکی شبکه جهانی سحر عصر روز شنبه مورخ 3 /5 /94 برای اولین بار در استودیوی پخش سیمای آذری این شبکه افتتاح شد و بر روی آنتن رفت.
ویدیو مرتبط :
مصاحبهی ارزشمند سحر قریشی درباره عدم تغییر پوشش
خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :
مردی که گرافیک سینمای جهان را تغییر داد + عکس
کتاب «سال باس: زندگی در سینما و طراحی» با موضوع طراحیهای سینمایی و صنعتی سال باس به زودی منتشر میشود.
به گزارش خبرآنلاین، سال باس (1996 – 1920) از نخستین طراحانی است که همزمان در سه حوزه تیتراژ، نشان تجاری و پوستر سینما فعال بود. تاثیر باس در گرافیک سینمای جهان انکارناپذیر است.
او طراح پوستر یا عنوانبندی فیلمهای مطرحی مثل «روانی» و «سرگیجه» ساخته آلفرد هیچکاک، «اسپارتاکوس» ساخته استنلی کوبریک، «خارش هفت ساله» ساخته بیلی وایلدر، «کارمن جونز»، «بانی لیک گمشده»، «مرد بازو طلایی» و «تشریح یک قتل» ساخته اتو پرهمینجر، «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه دیوانه» ساخته استنلی کریمر و «رفقای خوب»، «کازینو» و «تنگه وحشت» ساخته مارتین اسکورسیزی است.
مقدمه کتاب «سال باس» را مارتین اسکورسیزی نوشته است. این کارگردان برنده اسکار در بخشی از مقدمه نوشت: «وقتی کتاب «سال باس: زندگی در سینما و طراحی» را ورق میزدم، که جدیدترین کتاب درمورد طراحیهای باس است، به بخشی رسیدم که مختص طراحیهای صنعتی او بود (طراحی برای رنگ فولر، خطوط هوایی کانتیننت و یونایتد، تلفن بل، جِتی و بسیاری دیگر) و این نقل قول از او را خواندم: «نشان تجاری ایدهآل همانی است که از نظر انتزاعی بودن و ابهام به نهایت خود رسیده باشد و با این حال قابلفهم باشد. نشانهای تجاری اغلب استعاره هستند. و از نظری میشود گفت تفکری هستند که مجسم شده است.»
طراحی سال باس برای پوستر «درخشش» ساخته استنلی کوبریک
در سالهای اخیر پوستر فیلمهایی مثل «پرشس»، «خبرچین!» و «پس از خواندن آن را بسوزان» با الهام از آثار سال باس طراحی شدهاند.
«سال باس: زندگی در سینما و طراحی» نوشته جنیفر باس و پت کِرکهم بود که ماه آینده منتشر میشود. متن کامل مقدمه مارتین اسکورسیزی و تعدادی از طراحیهای سال باس را اینجا ببینید.... / farsnews.com