اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنگره آمریکا هفته آینده اقدام نظامی علیه سوریه را بررسی می‌کند/ پوتین: اتهام شیمیایی به سوریه «چرند»است



اقدام نظامی علیه سوریه

کنگره آمریکا هفته آینده اقدام نظامی علیه سوریه را بررسی می‌کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید کنگره هفته آینده برای بررسی گزینه اقدام نظامی علیه سوریه، تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به درخواست «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای بررسی اقدام نظامی علیه سوریه در کنگره، گفت این موضوع در نشستی که هفته آینده برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی قبل با بیان اینکه تصمیم خود را برای اقدام نظامی علیه سوریه گرفته است، گفت با این حال می‌خواهد کنگره نیز این موضوع را بررسی کند.

آمریکا و متحدان این کشور دولت سوریه را به حمله شیمیایی به منطقه «غوطه» در حومه دمشق متهم کرده و می‌گویند قصد دارند به زودی حملاتی محدود علیه سوریه ترتیب دهند.

پوتین: اتهام شیمیایی به سوریه «چرند» است و آمریکا باید مدرک ارائه کند

رئیس جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اتهاماتی که به ارتش سوریه در خصوص استفاده از سلاح‌ شیمیایی نسبت داده می‌شود، «چرند» است و آمریکایی‌ها اگر مدرکی دارند، باید به شورای امنیت ارائه کنند.

به گزارش فارس، ولادیمیر پوتین امروز در جمع خبرنگاران از آمریکا خواست تا اگر مدرکی در خصوص اتهام به ارتش سوریه درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی دارد، ارائه کند.

به گزارش شبکه «اسکای نیوز» پوتین، اتهامام مذکور به دولت سوریه، «چرند» است.

پوتین گفت: در خصوص موضع آمریکایی‌ها که تاکید میکنند نیروهای دولتی از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند و می‌گویند شواهدی دارند، بسیار خب، این شواهد و مدارک را به بازرسان سازمان ملل و شورای امنیت ارائه کنند... و اگر تحویل ندادند، پس یعنی مدرکی وجود ندارد.

پوتین در پاسخ سؤالی در خصوص اتهامات منسوب شده به ارتش سوریه گفت: نیروهای سوریه حملاتی می‌کنند و در چندین منطقه مخالفان را محاصره کرده‌اند. در چنین شرایطی (بهانه دادن) و دادن برگ برنده به کسانی که خواستار دخالت نظامی هستند، چرندی بیش نیست.

رئیس جمهوری روسیه همچنین از اقدام تکجانبه احتمالی آمریکا ابراز تأسف کرد و گفت که اگر واشنگتن عملیات نظامی تکجانبه‌ای علیه سوریه آغاز کند، این امر «بسیار ناراحت‌کننده» خواهد بود.

وی به جایزه صلح باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سال 2009 اشاره کرد و افزود: اوبامایی که جایزه صلح نوبل گرفته است، باید درباره مرگ احتمالی قربانیان (غیر نظامی) در این حمله نظامی خوب بیندیشد.

پوتین در بخشی دیگر از سخنان خود از اینکه پارلمان انگلیس با اجرای اقدام نظامی علیه سوریه مخالفت کرده است، ابراز شگفتی کرد و احتمال داد که موضوع سوریه در نشست سران 20 بررسی شود.

نشست گروه بیست کشور صنعتی پنجم و ششم سبتامبر (14 و 15 شهریور) در سن‌بترزبورگ روسیه برگزار خواهد شد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه ( تعرض به حریم سوریه )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه جنگ آمریکا علیه سوریه در هاله‌ای از ابهام/ کنگره نگران هزینه اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه



حمله به سوریه ,اخبار روز جهان

هزینه جنگ آمریکا علیه سوریه در هاله‌ای از ابهام/ کنگره نگران هزینه اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه

دفتر بودجه کنگره نتوانسته هزینه جنگ احتمالی آمریکا علیه سوریه را برآورد کند چراکه دولت اوباما تاکتیک‌های خود را در این زمینه هنوز ارائه نکرده است با این حال وزیر دفاع این کشور هزینه تقریبی را ده‌ها میلیون دلار برآورد کرده است.

 روزنامه واشنگتن‌پست در مطلبی به برآورد هزینه جنگ آمریکا علیه سوریه پرداخت و نوشت: دفتر بودجه کنگره (CBO)، همان گونه که در مقابل بیشتر قوانین مهم عمل می‌کند، در تلاش است تا تاثیر مالی قطعنامه سنا در صدور مجوز برای استفاده از نیروی نظامی علیه دولت سوریه را مشخص کند.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: روز دوشنبه،‌ این آژانس بیطرف، یک گزارش یک صفحه‌ای انحصاری، درباره این موضوع منتشر کرد. تحلیلگران میزان حمله به سوریه را چه میزان برآورد کرده‌اند؟ پاسخ کوتاه، به این گزارش کوتاه این است؛ «هیچ نظری وجود ندارد»!

در این گزارش آمده: دولت جزئیات اینکه چگونه از مجوز خود برای حمله به سوریه استفاده خواهد کرد، را بیان نکرده است، بنابراین، دفتر بودجه کنگره هیچ مبنایی برای ارزیابی و برآورد هزینه اجرای قطعنامه سنا ندارد.

به نوشته این روزنامه، توانایی دفتر بودجه کنگره برای تعیین هزینه واکنشِ نظامی نامحدودِ آمریکا، محدود است. با وجود این قطعنامه، کنگره تاکتیک‌های دفاعی ویژه‌ای را وضع نکرده و رئیس جمهور اوباما به عنوان فرمانده کل اجازه دارد هر زمان، مناسب دید، وارد عمل شود، حتی اگر مجوز کنگره را دریافت نکرده باشد.

واشنگتن‌پست در بخشی دیگری از مطلب خود آورده: هر چند کنگره بر اقدامات نظامی، نقش نظارتی ندارد،‌ اما،‌ قطعنامه سنا تلاش دارد تا برخی رهنمودها را برای حمله بالقوه نظامی به سوریه تعیین کند. این اقدام رئیس جمهور را مجاز می‌سازد تا حداکثر ظرف 90 روز از نیروی نظامی استفاده کند البته تنها بعد از اینکه او توانست ضرورت چنین واکنشی را اثبات کند.

 

دولت همچنین باید راهبردی را برای مذاکره به منظور حل‌وفصل سیاسی این مسئله تدوین کند، سیاست آمریکا در قبال سوریه را بازبینی کند و در عین حال گزارش‌های متناوبی درباره پیشرفت اقدامات نظامی ارائه کند.

طبق گزارش این روزنامه، در طول جلسه هفته گذشته،‌ چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا در مقابل کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، یک برآورد تقریبی از هزینه اقدام نظامی علیه سوریه ارائه داد و گفت: بسته به گزینه‌های مختلف و نیز بسته به تصمیم رئیس‌جمهور، هزینه‌های متفاوتی را بررسی کردیم. احتمالا حدود ده‌ها میلیون دلار یا در این حدود هزینه بردارد.

واشنگتن پست نوشت: ظاهرا این دقیق‌ترین برآوردی است که اکنون در اختیار قانون‌گذاران و افکار عمومی آمریکا قرار گرفته است./فارس