اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کمین‌های نامرئی برای سرقت‌های میلیونی



اخبار,اخبار حوادث,اخبار دستگیری باندسرقت

آشنایی دو مرد جوان در دبی باعث تشکیل یک باند سرقت در تهران شد.

ماجرا از آشنایی سعید و علیرضا كه برای تفریح به دبی رفته بودند آغاز شد.

دوستی این دو مرد ادامه یافت تا اینكه پس از مدتی هر دو به ایران بازگشتند و سعید كه دیگر پولی در بساط نداشت نقشه سرقت كشید و علیرضا را در جریان نقشه‌اش قرار داد، آنها اما برای انجام سرقت احتیاج به یك همدست دیگر هم داشتند.

به همین خاطر به پیشنهاد علی‌رضا، دوستش بهروز نیز وارد ماجرا شد تا به‌عنوان سومین عضو باند با آنها همكاری كند. سه مرد تبهكار در مقابل بانك‌ها و مراكز تجاری كمین می‌كردند و پس از شناسایی افرادی كه پول زیادی همراهشان بود، نقشه سرقتشان را عملی می‌كردند.

سرهنگ رامین خدایاری، رئیس پایگاه هشتم آگاهی پایتخت، در خصوص دستگیری اعضای این باند به سرنخ می‌گوید:‌ در جریان كنترل نامحسوس مجرمان سابقه‌دار، متوجه شدیم یكی از این افراد به نام سعید ( 35 ساله ) دوباره دست به كار شده و سرقت‌هایش را از سر‌گرفته است.

طبق سوابقی كه از این متهم داشتیم، او از سال 79 فعالیت‌های مجرمانه‌اش را آغاز كرده و تا به آن روز یازده بار به جرم سرقت مسلحانه، زورگیری،كیف قاپی، تجاوز به عنف و... دستگیر و راهی زندان شده بود.

اما طبق بررسی‌های ما، او آخرین بار، پس از آزادی از زندان دوباره دست به كار شده و با كمك دو مرد دیگر به نام‌های علی‌رضا و پرویز در حال انجام سرقت‌هایی در پایتخت بود.

سرهنگ خدایاری ادامه می‌دهد: در تحقیقات تكمیلی مشخص شد سعید در سال 86 با عضویت دریك باند سرقت به یك صرافی در تهران با قمه و چاقو حمله كرده و قصد سرقت از آنجا را داشته كه با مقاومت صاحب صرافی و حضور به‌موقع پلیس، او دستگیر شده و در نهایت به زندان افتاده بود.

این متهم پس از آزادی از زندان و در حدود 4 سال پیش نیز به اتهام زورگیری و خفتگیری دستگیر شد.

همچنین او یك سابقه تجاوز به‌عنف نیز داشت و چند سال پیش، بعد از اینكه با دختر جوانی آشنا شده و اعتمادش را جلب كرده بود، با فریب این دختر، وی را به مخفیگاهش كشانده و پس از اینكه به زور او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، طلاها و پول‌هایش را سرقت كرده و متواری شده بود كه مدتی بعد با شكایت دختر جوان از سوی پلیس دستگیر شده و به زندان افتاده بود.

    دستگیری اعضای باند
در حالی كه تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی پلیس نشان می‌داد كه سعید فعالیت مجرمانه‌اش را از سر گرفته است، دستور بازداشت او و همدستانش صادر شد و ماموران با شناسایی مخفیگاه هر سه عضو باند و با هماهنگی قضایی با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران تمامی مخفیگاه‌های آنها را محاصره كردند.

ساعت 6 بامداد روز 6 بهمن ماه امسال تیم‌های پلیس در عملیات همزمان قدم به مخفیگاه‌های این باند گذاشتند و به این ترتیب سعید و دو همدستش در جوادیه تهران، شهرك مشیریه و ستارخان در حالی كه در خواب بودند دستگیر شدند.

در بازرسی مخفیگاه‌های آنها مقدار زیادی اموال مسروقه از جمله مدارك متعلق به مالباخته‌ها كشف شد و متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف كردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت در این باره می‌گوید: بررسی‌ها نشان می‌دهد كه متهمان با حضور در مناطق مختلف شهر تهران بویژه میدان آزادی، جمهوری، ولیعصر، شوش و مناطق خانی‌آباد، افسریه و اسلامشهر طعمه‌هایشان را شناسایی كرده و بعد با استفاده از شگردهای ایجاد تصادف ساختگی یا پنچر كردن خودرو، دست به سرقت پول‌های آنها می‌زدند.

این سارقان برای انجام نقشه‌هایشان از یك دستگاه موتور سیكلت و دو دستگاه خودروی شخصی استفاده می‌كردند و تا كنون چندین نفر از مالباخته‌ها با حضور در اداره آگاهی از آنها به‌عنوان دزد اموالشان شكایت كرده‌اند.

به گفته سرهنگ خدایاری، از آنجا كه احتمال می‌رود اعضای این باند سه نفره سرقت‌های بیشتر در نقاط مختلف تهران رقم زده باشند، شاكیان احتمالی می‌توانند برای شكایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در میدان حـر، خیابان 12 فروردین مراجعه كنند.

    سرقت در یك چشم برهم زدن
همزمان با دستگیری سعید و دو همدستش، عده زیادی از مالباخته‌ها با حضور در اداره آگاهی از آنها شكایت كردند. یكی از آنها مرد جوانی است كه دزدان 3 میلیون تومان پولش را به سرقت برده بودند.

او به سرنخ می‌گوید: 29 شهریور بود كه حدود 3 میلیون تومان پول از بانكی در اسلامشهر گرفتم و بدون اینكه پول‌ها را در یك كیسه یا كیف قرار دهم از بانك بیرون آمدم. بعد پول‌ها را زیر صندلی خودروام گذاشتم و به راه افتادم.

آن روز با یكی از دوستانم قرار داشتم و باید به مغازه‌اش در چهاردانگه می‌رفتم. وقتی به مقصد رسیدم با خیال اینكه پول‌ها زیر صندلی جایش امن است در خودرو را قفل كردم و به مغازه دوستم رفتم.

چند دقیقه بعد كه آمدم دیدم شیشه خودروام را شكسته‌ و پول‌ها را سرقت كرده‌اند. پیرمردی كه در همان نزدیكی مغازه داشت گفت دیده است كه یك خودروی پژو 206 كنار خودروام پارك كرده است و یكی از سرنشینان آن پیاده شده و در یك چشم برهم زدن شیشه را شكسته‌ و پس از سرقت پول‌هایم متواری شده‌اند.

یكی دیگر از مالباختگان نیز 25 میلیون تومان پولش از سوی این باند سرقت شده، در حالی كه سعید را به‌عنوان دزد پول‌هایش شناسایی كرده، می‌گوید: پس از گرفتن پول از بانك، همه آنها را داخل كیفم گذاشتم و سوار ماشین شدم.

كیفم را روی صندلی شاگرد گذاشتم و برای اطمینان درهای ماشین را قفل كردم و شیشه‌ها را بالا كشیدم. فكر می‌كردم با این كار دیگر خطر تهدیدم نمی‌كند. دقایقی بعد وقتی پشت چراغ قرمز توقف كرده بودم، در یك لحظه هر دو شیشه سمت شاگرد و راننده شكست و فرو ریخت. وحشت كرده بودم و نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده است.

در همین هنگام دستی را دیدم كه از پنجره وارد ماشین شد و كیفم را برداشت. همان لحظه این مرد(سعید) را دیدم كه كیفم را سرقت كرد و سوار موتور شد و با همدستش فرار كرد. خواستم آنها را تعقیب كنم كه متوجه شدم چرخ ماشین پنچر شده است.

آنجا بود كه فهمیدم دزدان پس از پنچر كردن چرخ ماشین، دست به این سرقت زده‌اند. آنها خلاف جهت خیابان فرار كردند و نتوانستم تعقیبشان كنم.

اخبارحوادث - همشهری آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
سرقت لباس نامرئی از پایگاه ارتش آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف دزدان خانه فردوسی‌پور به سرقت میلیونی



وطن امروز: دزدان خانه مجری جنجال‌ساز برنامه ۹۰، روز ۲۵ دی‌ماه در دادگاه بعثت محاکمه می شوند. این دزدان که به ۶۶ خانه دستبرد زده‌اند از خانه عادل فردوسی‌پور، ۲ فرش و تابلوی نفیس، ۴۰ میلیون تومان پول، ۵۰ سکه طلا، ۱۰ هزار یورو و دلار به همراه چندین سرویس برلیان و حلقه‌های طلا به سرقت برده‌اند.

 

ساعت ۲۰ شامگاه ۹‌دی‌ماه سال۸۷ وقتی عادل فردوسی‌پور و همسرش به خانه‌شان در سعادت‌آباد بازگشتند با دیدن قفل شکسته در ورودی با حیرت داخل آپارتمان اعیانی شدند و خود را در برابر یک سرقت دیدند. ساعتی نگذشته بود که با تماس این مجری ورزشی، تیمی از ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب پا در خانه وی گذاشتند و در بررسی‌های میدانی ‌پی بردند دزدان با روش توپی‌زنی وقتی عادل فردوسی‌پور و همسرش خارج از خانه بودند داخل آپارتمان شده و به سرقت ۲ تخته فرش نفیس ابریشمی، ۳ تابلو فرش میلیونی به همراه پول میلیونی، جواهرات و ارز دست زده‌اند. وقتی مجری برنامه ۹۰ در تحقیقات ادعا کرد از ساعت ۴ بعدازظهر در خانه نبوده و ساعت ۸ شب با همسرش برگشته‌اند، دادیار سلیمانی از شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران به تیمی از ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی دستور داد تا به ردیابی‌های تخصصی دست بزنند. بررسی‌های اطلاعاتی نشان داد که این سرقت از سوی شبکه سازمان‌یافته‌ای رخ داده است که تاکنون سرقت‌های مشابه زیادی با همین روش انجام داده‌اند و تحت تعقیب هستند.

هیچ سرنخی از اعضای باند سرقت که در ساعات شامگاهی و شب‌ها با دیدن چراغ خاموش خانه‌ها و اطمینان از اینکه هیچکس در خانه نیست وارد عمل می‌شدند، در دست نبود تا اینکه از همسایه یکی از مالباخته‌ها ادعا کرد دزدان را در حال فرار دیده است. با راهنمایی‌های این شاهد، چهره فرضی یکی از دزدان به دست پلیس افتاد اما وقتی این تصویر تحت تجسس قرار داده شد و مرد همسایه آلبوم مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌های توپی‌زنی را دید، مشخص شد این شاخه نیز بن‌بست خواهد رسید.

راز دزد پولدار

چندماهی از سرقت‌های زنجیره‌ای خانه‌های اعیانی می‌گذشت که مردی در مراجعه به پلیس ادعای عجیبی کرد. این مرد گفت: «برادرم که بابک نام دارد و یک کارمند ساده بود همیشه بی‌پولی می‌کشید و با زحمت امورات زندگی‌اش را حل و فصل می‌کرد. از مدتی پیش متوجه شدیم وی پولدار شده است، آخرین بار که او را دیدیم خودروی سانتافه خریده و گفت که می‌خواهد با همسرش به اروپا برود و در آنجا زندگی کند. با ناپدید شدن ناگهانی بابک هرچه به وی زنگ زدم جوابی نشنیدم و می‌ترسم قربانی حادثه‌ای شده باشد چرا که یک شبه پولدار شدنش همه را نگران کرده بود و حالا که نیست احتمال می‌دهیم کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است و باید کمکش کنیم».

در حالی که فرضیه‌ای مبنی بر اینکه بابک در یک تسویه‌حساب درون‌گروهی گرفتار شده باشد پیش روی پلیس بود، ماموران با اقدامات اطلاعاتی و مخابراتی همسر بابک را شناسایی کرده و وی را تحت بازجویی قرار دادند.

این زن پرده از راز شوهرش برداشت و گفت: «مدتی می‌شد که فهمیده بودم بابک رئیس یک باند سرقت شده است، وضع مالی‌مان هر روز بهتر می‌شد و من نمی‌توانستم اعتراض کنم تا اینکه شوهرم خواست با پول زیادی که به دست آورده به اروپا برویم و برای همیشه در آنجا زندگی کنیم اما من مخالفت کردم و همین موجب دلخوری و اختلاف بین ما شد».

با ادعاهای رازگشای این زن، ماموران شوهرش را دستگیر کردند و در حالی که وی شباهت زیادی به چهره‌نگاری رایانه‌ای داشت، پی بردند بابک با ۳ تن از دوستانش همان دزدان خانه مجری برنامه ۹۰ و ۶۵ خانه دیگر هستند. بابک در بازجویی‌ها گفت: «من، علیرضا، محمود و مهدی در تاریکی شامگاهی در خیابان‌های بالای شهر قدم می‌زدیم و اگر خانه‌ای چراغ‌هایش روشن نبود زنگ آن را می‌زدیم اگر کسی در خانه نبود از همسایه‌های دیگر می‌خواستیم در را باز کنند سپس یکی از ما وظیفه دیدبانی داشت، بقیه با روش توپی‌زنی داخل خانه شده و هر چیز کم‌حجم و ارزشمندی را به سرقت می‌بردیم».

وی افزود: «یک بار در سرقتی وقتی وارد خانه‌ای شدیم، پی بردیم آنجا متعلق به عادل فردوسی‌پور است، پول، طلا و فرش‌های زیادی نیز داشت که همه را دزدیدیم و طبق قرارمان همه پول‌ها و اشیا به صورت مساوی بین ما تقسیم می‌شدند، می‌خواستم دیگر سرقتی نکرده و با پول‌هایی که داشتم با همسرم به اروپا رفته و زندگی مرفهی داشته باشم».

این ۴ دزد حرفه‌ای که ۶۶ مالباخته دارند بزودی در شعبه ۱۱۴۴ دادگاه جزایی عمومی بعثت به ریاست قاضی رحیمی محاکمه خواهند شد.../وطن امروز