اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کمپین مقابله با ورود ایران به تجارت جهانی


گروهی از مقامات با نفوذ آمریکایی با تشکیل کمپینی قصد دارند شرکت های بزرگ بین المللی را از معامله با ایران منع کنند.

خبرگزاری مهر: گروه متحدان علیه ایران هسته ای ( UANI) در آمریکا با حضور مقامات سابق دولتی در این کشور برای جلوگیری از ورود ایران به تجارت جهانی تشکیل شده است.

این گروه که به نظر می رسد نفوذ بالایی بین مقامات و شرکت های بزرگ آمریکایی داشته باشد در نظر دارد با تبلیغات علیه ایران و نوشتن نامه به مقامات دولتی و غیردولتی در سراسر جهان مانع ارتباط تجاری با ایران شوند.

این گروه به ریاست «مارک والاس» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل قصد دارد به ۱۴۰ شرکت بزرگ بین المللی نامه نوشته و به نوعی آنها را برای معامله با شرکت های ایرانی تحت فشار قرار دهند.

این شرکت در حال حاضر به ۳۰ شرکت نامه نوشته است و قصد دارد این نامه ها را در روزنامه های سراسر جهان منتشر کند.

اولین مورد از این تبلیغات از این هفته در آستانه نشست حمایت از تجارت با ایران در زوریخ منتشر خواهد شد.

والاس می گوید شرکت های تجاری باید این مطلب را بدانند که هنوز معامله با ایران دارای ریسک است و می تواند به خاطر تحریم ها موجب خسارت آنها شود.

از اعضای اصلی موسسان این کمپین می توان به چهره هایی مثل «جیم ولسی» رئیس سابق سیا و «دنیس راس» دیپلمات سابق و از یهودیان با نفوذ در آمریکا اشاره کرد.

دنیس راس با جورج بوش پدر و دیک چنی، معاون بوش پسر و نیز در کنار چهره‌ هایی مانند زلمای خلیل ‌زاد، سفیر افغان ‌تبار آمریکا در سازمان ملل و همچنین فرانسیس فوکویاما، نظریه پرداز ژاپنی تبار آمریکا و نویسنده کتاب پایان تاریخ همکاری داشته است.

راس علاوه بر کار در وزارت دفاع، در وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا نیز فعالیت داشته است.

دنیس راس معتقد به افزایش عمق همکاری آمریکا و اسراییل در مقابله با برنامه اتمی ایران است و در این زمینه گزارش مفصلی نیز منتشر کرده است.

در گزارش یاد شده، که در تقابل آشکار با گزارش اطلاعاتی ماه نوامبر سال ۲۰۰۷ «سیا» است که ایران هدف‌های نظامی برنامه اتمی خود را کنار گذاشته است، صریحا نوشته شده که ایران در پی ساختن بمب اتمی است.


ویدیو مرتبط :
جعلی بودن مرکز تجارت جهانی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمک به ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی/ تشکیل دفتر تجاری ایران و فرانسه



اخبار,اخبار اقتصادی,ماتیاس فکل

ماتیاس فکل در نشست خبری مشترک وزرای کشاورزی ایران و فرانسه، اظهار کرد: همکاری‌های بلندمدت ایران و فرانسه آینده خوب و جاه‌طلبانه‌ای دارد و می‌توانیم موضوعات مختلفی را بر مبنای همین همکاری‌ها مطرح کنیم و توسعه دهیم.

وی ضمن اظهار امیدواری از توسعه همکاری‌های ایران و فرانسه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، افزود: امکانات فرانسه از همین امروز در جهت افزایش مشارکت‌های اقتصادی بین دو کشور در اختیار ایران است و دفتر تجاری مشترک ایران و فرانسه در سفارت این کشور در تهران نیز در همین راستا تشکیل شده است.

وزیر تجارت فرانسه ادامه داد: همکاری‌های مشترک ایران و فرانسه در چارچوب موافقتنامه‌های وین است و کاملا حسن نیت و دقت در این توافقات بین دو کشور وجود دارد.

فکل تاکید کرد: در کنار ایران هستیم تا بتوانیم کاری کنیم که به سازمان تجارت جهانی بپیوندد و فرانسه با توجه به اینکه خیلی سنت‌گراست در زمینه سیاسی و اقتصادی و در سطوح چندجانبه بین‌المللی می‌تواند در کنار ایران باشد.

توسعه واردات محصولات باغی ایران در دستور کار
وی گفت: جدول زمانی برای رفع محدودیت‌های همکاری بین ایران و فرانسه تهیه شده و در خصوص واردات محصولات باغی از ایران نیز با وزیر کشاورزی، غذا و جنگلداری فرانسه در چارچوب مشخص شده‌ای هماهنگ هستیم و بر اساس ویژگی‌های جغرافیایی ویژه می‌توانیم در تغییراتی که بین وضعیت همکاری دو کشور به وجود می‌آید توسعه واردات محصولات باغی ایرانی را در دستور کار قرار دهیم.

اخبار اقتصادی - ایسنا