اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلکسیونی از جرائم در کارنامه دو سارق خشن



کلکسیونی از جرائم در کارنامه دو سارق خشن

دو مردجوان که کلکسیونی از جرائم را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند به دام پلیس پایتخت افتادند.

حوادث - به گزارش همشهری، این سارقان سابقه دار زمانی تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند که 20بهمن‌ماه سال گذشته مردی به کلانتری 108 نواب رفت و خبر از زورگیری میلیونی داد.

وی به مأموران گفت: ساعت 24 در محدوده خیابان شادمان به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی پیکان شدم.

به محض اینکه سوار ماشین شدم موبایلم زنگ خورد و درحالی‌که مشغول صحبت بودم در بین راه سه نفر سوار ماشین شدند. من تصور کردم که آنها مسافر هستند اما وقتی یکی از آنها قمه‌ای در آورد و مرا تهدید کرد تازه متوجه شدم که اشتباه فکر می‌کرده‌ام. وی ادامه داد:

آن شب دزدان مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و با تهدید دو گوشی موبایل، انگشتر و 170هزار تومان پولم را سرقت کردند و مرا از ماشین به بیرون پرتاب کردند.

بعد از شکایت این مرد، پرونده‌ای تشکیل شد و مأموران پلیس آگاهی پایتخت با دستور قاضی موسوی دادیار شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. کارآگاهان در نخستین اقدام مالباخته را به اداره آگاهی دعوت کردند و با کمک وی به چهره‌نگاری زورگیران خشن پرداختند. کارآگاهان در قدم بعدی به سراغ آلبوم مجرمان سابقه‌دار رفتند و موفق شدند دو سارق سابقه‌دار را شناسایی کنند.

سرقت از خانه زن جوان

همزمان با شناسایی دزدان سابقه‌دار، 21بهمن سال‌جاری زن جوانی نزد پلیس رفت و با دیدن آلبوم مجرمان سابقه‌دار یکی از این دوزورگیر را به‌عنوان سارق منزلش شناسایی کرد.

وی هنگام طرح شکایت به مأموران گفت: ساعت 10شب به خانه‌ام برگشتم که متوجه باز بودن در بالکن شدم. وقتی وارد خانه شدم ناگهان دو مرد را دیدم که بلافاصله با دیدن من پا به فرار گذاشتند که درآن لحظه موفق شدم چهره یکی از آنها را ببینم. وی ادامه داد: با رفتن آنها متوجه به‌هم‌ریختگی خانه‌ام شدم و بعد از جست‌وجو دریافتم که دزدان دست به سرقت لپ‌تاپ، پول و اموال با ارزش زده‌اند.

زورگیری در تاریکی شب

با شکایت این زن مأموران خود را در مقابل یک باند سابقه دار و سازمان یافته دیدند که در گروه‌های دو یا چند نفره دست به سرقت و زورگیری می‌زدند. بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با شکایت مشابه دیگری روبه‌رو شدند که نشان می‌داد این بار دزدان سابقه دار دست به زورگیری خشن از یک مرد جوان زده‌اند.

مالباخته در توضیح ماجرا به مأموران گفت: ساعت 21 در حال برگشت به خانه بودم که داخل یک کوچه خلوت احساس کردم دو نفر در تعقیب من هستند وقتی برگشتم تا اطراف را نگاه کنم ناگهان دو مرد به سمت من حمله‌ور شدند.

یکی از آنها دستم را پیچاند و دیگری با تهدید پول و گوشی موبایلم را به سرقت برد.با افزایش این شکایت‌ها مأموران ردیابی‌های خود را ادامه‌دادند و بعد از شناسایی پاتوق‌های دو متهم سابقه دار سرانجام موفق به دستگیری آنها شدند. شواهد حکایت از این داشت که یکی از آنها 17سابقه کیفری دارد و پیش از این به اتهام جرائم مختلف ازجمله ضرب و جرح، سرقت، مشارکت در آدم ربایی، روابط نامشروع، خرید و فروش مواد‌مخدر، ‌مزاحمت و... زندان را تجربه کرده است و متهم ردیف دوم نیز مانند همدستش کلکسیونی از جرائم مختلف را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش، تحقیقات از دو متهم سابقه‌دار برای افشای جرائم احتمالی دیگر و دستگیری سایر همدستانشان ادامه دارد./همشهری

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سرقت در ایران - جرائم خشن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عاملان اصلی جرائم خشن چابهار دستگیر شدند/اعتراف به قتل حین سرقت مسلحانه



اخبار,اخبار حوادث ,قتل عمد

 

اخبار حوادث - عاملان اصلی جرائم خشن چابهار دستگیر شدند/اعتراف به قتل حین سرقت مسلحانه

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان چابهار سیستان و بلوچستان 3 شرور مسلح دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی چابهار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با توجه به وقوع چند مورد جرائم خشن در سطح شهرستان چابهار از سوی مجموعه واحدها و پلیس های تخصصی استان این موضوع در دستور کار قرار گرفت.
 
سرهنگ کاظمی افزود: بر اساس تحقیقات پلیس مشخص شد سه شرور مسلح که از عاملان اصلی جرائم خشن در سطح استان بودند، در یکی از روستا های اطراف شهر مخفی شده اند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده از سوی پلیس آگاهی مخفیگاه متهمان شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی در چندین عملیات پلیسی این سه شرور دستگیر و تعدادی سلاح و مهمات ار آنان کشف و ضبط شد.
 
گفتنی است، در تحقیقات انجام شده توسط پلیس، متهمان به اعمال مجرمانه خود و یک مورد قتل مسلحانه در حین c در شهرستان ایرانشهر اعتراف کردند.  
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران