اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبردار 120 میلیارد ریالی دستگیر شد/ خروج 12 میلیارد ارز از کشور



کلاهبردار 120 میلیارد ریالی دستگیر شد/ خروج 12 میلیارد ارز از کشور

کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی استان اصفهان موفق به کشف کلاهبرداری 120 میلیارد ریالی در بانکی در این شهر شدند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، در پی وصول پرونده مبنی بر دادخواهی سیستم بانکی علیه یک شرکت بازرگانی در اصفهان رسیدگی به این پرونده بزرگ کلاهبرداری در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت. با توجه به حساسیت موضوع و کلاهبرداری بزرگ صورت گرفته ،تیمی از برجسته ترین کارآگاهان اداره مبارزه جعل و کلاهبرداری تشکیل و به صورت ویژه و متمرکز بر روی این پرونده شروع به کار کردند.

پس از مدت زمان کوتاهی با تحقیقات علمی، فنی و پلیسی صورت گرفته از سوی این کارآگاهان مشخص شد فردی به هویت عابدین مدیر عامل یک شرکت بازرگانی در اصفهان با اقداماتی متقلبانه و فریب کارانه توانسته است کارکنان بانک مورد نظر را فریب دهد و 120 میلیارد ریال ارز از کشور خارج کند.

با اقدامات علمی و فنی صورت گرفته کارآگاهان موفق به شناسایی این کلاهبردار شدند و طی یک عملیات غافلگیرانه توانستند او را دستگیر کنند و برای انجام تحقیقات بیشتر وی را به همراهی آثار و مدارک جمع آوری شده از مخفیگاهش به پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهم که ابتدا کلاهبرداری را رد می کرد و خود را بی گناه معرفی می کرد در نهایت با بازجویی های صورت گرفته از سوی کارآگاهان و رویارویی با ادله و شواهد غیر قابل انکار علمی و پلیسی در نهایت لب به اعتراف گشود و در بازجویی های خود اقرار کرد که با  اقدامات متقلبانه با ارائه ثبت سفارش به سیستم بانک جهت خرید کالا از کشور چین،درخواست حواله ای به مبلغ 120میلیون ریال از سیستم بانکی کرده که با ارائه مدارک مورد نظر به بانک و انجام عملیات بانکی با با ترفندی خاص توسط بانک به حساب او در چین واریز شده است.

با اقرار صریح این کلاهبردار بزرگ و تکمیل شدن تحقیقات پرونده وی به مقام قضایی معرفی و با صدور قراری دویست میلیاردی روانه زندان شد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
خروج 2 میلیارد دلار ارز برای واردات خودروی لوکس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خروج 770 میلیارد دلار ارز از کشور



خروج 770 میلیارد دلار ارز از کشور

خبرگزاری فارس: نگاهی به آمارهای رسمی از خروج بیش از 770 میلیارد دلار ارز از کشور طی 31 سال گذشته درپی تشدید واردات بی رویه خبر می دهد.

 

 خروج ارز از کشور,مقدرا ارز,کالاهای صادراتی,اخبار,اخبا راقتصادی

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درحالی سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" را پشت سر می گذرانیم که به تازگی دولت طی مصوبه ای اجازه واردات 24 میلیارد دلاری را که 10 میلیارد دلار آن مواد غذایی و کالاهای اساسی مصرفی است، داده است.

این در حالی است که اقتصاددانان و کارشناسان بزرگترین مانع رونق تولید ملی را واردات بی رویه کالاهای مصرفی می دانند، ضمن اینکه در کنار واردات رسمی این کالاها، قاچاق نیز به شکل گسترده تری هر روز به تولید ضربه می زند.

این مسائل بهانه ای شد تا نگاهی گذرا داشته باشیم به ارزش واردات به کشور طی سالهای گذشته که به دلیل امکان دسترسی‌ منابع، به آمار 31 سال اخیر اشاره کردیم.

بر اساس آمار رسمی گمرک و بانک مرکزی، طی سالهای 61 تا 90 بیش از 770 میلیارد دلار ارز به دلیل واردات از کشور خارج شده است که این رقم به ویژه در سالهای 83 تا 90 تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، طی سال 1360 تا 1365 بیش از 67 میلیارد و 312 میلیون دلار کالا از کشور خارج شده و از سالهای 66 تا 70 نیز شاهد واردات 78 میلیارد و 759 میلیون دلاری بودیم که این رقم طی سالهای 71 تا 75 به بیش از 88 میلیارد دلار افزایش یافت.

به گزارش فارس، مجموع ارزش واردات به کشور طی سالهای 76 تا 80 بیش از 73 میلیارد و 175 میلیون دلار بوده است که در این سالها واردات بین 12 تا 17 میلیارد دلار در نوسان بوده است.

این در حالی است که واردات در 5 سال بعدی یعنی از سال 81 تا 85 به بیش از 165 میلیارد و 233 میلیون دلار رسد که در مقایسه با 5 سال قبل از آن 2.2 برابر شده است. طی سالهای 81 تا 85 ارزش واردات از 22 میلیارد دلار تا 41 میلیارد دلار نوسان داشته است.

این گزارش حاکی است: ارزش واردات در پنج ساله پایانی یعنی سالهای 86 تا 90 رشد شدید داشته و به 286 میلیارد دلار رسید. واردات به کشور از سال 86 تا 90 از 48 میلیارد دلار تا 64 میلیارد دلار بوده است./فارس