اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری ۶۰ میلیونی به بهانه خرید گوشی




کلاهبرداری ۶۰ میلیونی به بهانه خرید گوشی

 رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی از دستگیری کلاهبرداری که به بهانه خرید گوشی، به حساب یک موبایل‌فروش دستبرد زده بود، خبر داد.

به گزارش ابتکار، سرهنگ عرفانی در تشریح این خبر گفت: یکی از صاحبان مشاغل در مشهد با طرح شکایتی اظهار داشت فردی با من تماس گرفت و تقاضای خرید پنج گوشی هوشمند، برای مدیران داخلی شرکت خود کرد و به بهانه پرداخت پول مرا با ترفند پای خود‌پرداز کشاند و پس از انجام عملیات بانکی و گرفتن موجودی کارت متوجه شدم ۲۵میلیون ریال از موجودی حسابم کم شده است.

 در ادامه رسیدگی به پرونده مالباخته شماره تلفن کلاهبردار را در اختیار کار‌شناسان پلیس فتا قرار داد که در بررسی‌های اولیه مشخص شد شماره تلفن اعلامی را کسی پاسخگو نیست و هویت مشخصی برای آن وجود ندارد.

کار‌شناسان در بررسی‌های اطلاعاتی بعدی توانستند رد متهم را پیدا و طی عملیاتی وی را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کنند.

متهم ۲۹ساله به نام (الف. ر) با دیدن شواهد لب به سخن گشود و در خصوص اتهام ارتکابی خود با ندامت گفت با دستیابی به شماره تلفن برخی از کاسب‌ها و سفارش خرید کالا، آن‌ها را به منظور دریافت وجه پای دستگاه خود‌پرداز کشانده و با ترفندی (منوی انگلیسی یا گیج‌کردن فرد مورد نظر) عملیات بانکی را معکوس انجام داده و وجه مورد نظر را به حساب خود منتقل کرده است. وی در این رابطه به دو فقره سرقت به مبلغ ۶۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

با توجه به هشدارهای پلیس، هنوز ترفند خود‌پرداز از طرف افراد سودجو قربانی می‌گیرد، با اینکه برای دریافت وجه هرگونه کالا یا خدمات، نیازی به رفتن پای دستگاه خود‌پرداز نیست و دادن شماره حساب به تنهایی کفایت می‌کند.
/ابتکار


ویدیو مرتبط :
جزئیات وام ۶۰ میلیونی مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری 400 میلیونی یک زن به بهانه همسریابی



کلاهبرداری 400 میلیونی یک زن به بهانه همسریابی

زن میانسال که بهانه همسریابی 400 میلیون تومان از مشتریان خود گرفته بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.

سرهنگ حسین حسین زاده- رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان- در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: چندی قبل ماموران پلیس آگاهی در جریان تحقیقات خود متوجه شدند زنی با راه اندازی یک شرکت غیرقانونی مدعی فعالیت در حوزه همسریابی است. زن میانسال با تبلیغات گسترده موفق شده بود متقاضیان زیادی را جذب شرکت خود کند.

وی افزود : کارآگاهان در جریان بررسی های خود دریافتند متهم برای ثبت نام از هر متقاضی مبلغ 100 هزار تومان گرفته است. او علاوه بر مبلغ ثبت نام برای هر ازدواج یک سکه بهار آزادی می گرفت.ماموران سپس با عنوان متقاضی وارد شرکت این زن شده و پس از اطمینان از اقدامات مجرمانه متهم او را با دستور قضائی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان خاطر نشان کرد، در بازرسی از دفتر این زن مدارک چهار هزار نفر که برای ازدواج ثبت نام کرده بودند کشف شد. همچنین 500 نفر دیگر هم در لیست انتظار بودند. با توجه به اینکه این زن بدون مجوز قانونی اقدام به این کار کرده بود تحقیقات از او در اداره آگاهی ادامه دارد./مهر