اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری از 2 هزار پسر و دختر عاشق پیشه/ خلافکار بزرگ چند صد میلیون به جیب زد



رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور از شناسایی و دستگیری گرداننده یك سایت غیر قانونی همسر یابی خبر داد و گفت :متهم با این ترفند كاربران را به صفحات درگاه جعلی بانك راهنمایی و اطلاعات حساب حدودا دو هزار نفر متقاضی ازدواج را به سرقت برده است .

 به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ"تورج كاظمی" رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور در حاشیه بازدید وزیر کشور از پلیس فتا ناجا درباره سوء استفاده های سایت های اینترنتی همسریابی و دوست یابی از کاربران، اظهارداشت: مجرمان در پوشش راه اندازی این گونه سایت ها اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران می کنند ؛ لذا به شهروندان توصیه می شود حتی الامكان از مراجعه به سایت های غیر معتبر و نیز پرداخت وجوه و تبادل مالی جداً خودداری کنند.

وی از کاربران خواست: هنگام پرداخت های الکترونیکی، آدرس های اینترنتی درگاه های بانکی را کنترل نمایند و به نام "وب سایت" باز شده به عنوان درگاه بانك مورد نظر و همچنین به آدرس HTTPS:// در ابتدای نام سایت مزبور دقت كافی داشته باشند . 

این مقام مسوول در ادامه از شناسایی یك سایت غیر قانونی همسر یابی با انجام كارهای تخصصی و فنی پلیس فتا خبر داد و گفت :متهم با این ترفند كاربران را به صفحات درگاه جعلی بانك راهنمایی و اطلاعات حساب حدودا دو هزار نفر متقاضی ازدواج را به سرقت برده است .

سرهنگ كاظمی با اشاره به دستگیری متهم؛ مبلغ كلاهبرداری شده را تا كنون چند صد میلیون تومان اعلام كرد و گفت: پرونده جهت شناسایی مالباختگان و دستگیری همدستان احتمالی در دست بررسی و پی گیری نهایی است.

رییس مركز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته در خاتمه بیان داشت : هموطنان عزیز می توانند در صورت مواجهه با موارد مشكوك، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند تا ماموران بتوانند سریعا با كلاهبرداران و ناامن كنندگان فضای مجازی برخوردهای لازم را داشته باشند .


 اخبار  حوادث   - باشگاه  خبر  نگاران 


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری مجازی و به جیب زدن بیش از 90 میلیون تومان پول !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله شبانه به منزل مسکونی برای ربودن دختر مورد علاقه/ پسر عاشق پیشه دست به جنایت زد



رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از دستگیری قاتل نزاع خانگی در شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ پرویز عرب‌زاده اظهار داشت: گزارش کلانتری 11 توحید شهرستان بیرجند حاکی است در ساعت سه و 50 دقیقه بامداد 30 خرداد ماه، نزاع و درگیری منجر به چاقوکشی در یکی از شهرک‌های اطراف شهرستان بیرجند به مأموران گزارش شده است.
 
وی گفت : مأموران گشت کلانتری به محل مراجعه کردند که مشاهده شد فردی با ورود غیر قانونی به منزل یکی از شهروندان صاحب‌خانه و دختر 14 ساله و پسر 8 ساله اش را با چاقو مجروح کرده است.
 
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: صاحب‌خانه به دلیل شدت جراحات و صدمات وارده به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شد و سایر مجروحان به مرکز درمانی اعزام شدند.
 
عرب‌زاده ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و وخیم‌بودن حال مرد 54ساله با دستور مقام قضائی پرونده در اختیار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت که به دلیل عدم هوشیاری و شرایط خاص صاحب منزل انجام تحقیقات از وی میسر نشد.
 
وی افزود: تحقیقات کاراگاهان از همسر صاحب‌خانه انجام شد که وی اظهار داشت: در سحرگاه 30 خرداد برای روشن کردن برق حیاط از خانه بیرون آمدم که ناگهان یک نفر از حد فاصل دیوار منزل ما و دیوار همسایه جلوی من پرید و سریع دهانم را گرفت.
 
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی اضافه کرد: همسر مقتول ادامه داد متوجه شدم فردی که وارد خانه شده قبلا به منزل ما رفت و آمد داشته و خواستگار دخترم است و گفت آمده‌ام نامزدم را ببرم که به او گفتم دخترم در خانه نیست که در ادامه ضارب با چاقو شوهر، دختر و پسرم را مجروح کرد.
 
عرب‌زاده گفت: در ادامه با حضور مأموران، ضارب دستگیر شد و از متهم تحقیق شد که گفت: قبلا دوبار ازدواج کردم و سه فرزند دارم و مدت سه سال با دختر صاحب خانه در ارتباط بودم و قرار بر این بود که با هم ازدواج کنیم اما هنگامی که وی حاضر نشد با من ازدواج کند به خانه پدری وی رفتم.
 
وی تصریح کرد: با  درمان مجروحان پسر و دختر خانواده پس از معالجه مرخص شدند ولی صاحب‌خانه به دلیل شدت جراحات وارده در اثر ضربات متعدد چاقو پس از 9 روز نگهداری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فوت کرد و ضارب به جرم قتل عمد مورد پیگرد قرار گرفت.
 
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با دستور بازپرس ویژه قتل، صحنه نزاع و درگیری بازسازی شد و قاتل به مقام قضائی معرفی شد.


  اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران