اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف یک دایناسور جدید و جالب


دانشمندان با شبیه‌سازی و بازسازی جمجمه و مغز دایناسور 72 میلیون ساله، اطلاعات ارزشمندی درباره نحوه تولید صدا و شنوایی این گونه دایناسور به دست آوردند.

 دانشمندان اطلاعات ارزشمندی درباره گونه‌ای از دایناسورها به دست آوردند که در نوع خود بسیار جالب و عجیب بود.

دیرینه‌‌شناسان پس از مطالعه جمجمه یک گونه دایناسور 72 میلیون ساله و بررسی بر روی معابر و منافذ تنفسی در مغز و بینی آن به جزئیاتی بی‌سابقه دست یافتند.

این تحقیقات که توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه آلبرتا بر روی جمجمه دایناسوری با نام «یوپلوسیفالوس» انجام گرفت، نشان می‌دهد که مغز این دایناسور که به اندازه یک فنجان بوده، نسبت به سایر گونه‌های دایناسور بزرگتر است و کوچک محسوب نمی‌شود.

دانشمندان بر این باورند که این دایناسور صداها را از طریق منافذ بینی خود تولید می‌کرده ضمن اینکه نسبت به صداهای با فرکانس پایین حساسیت داشته است.

 



ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف یک کوهستان پر از تخم های دایناسور+عکس



کشف یک کوهستان پر از تخم های دایناسور+عکس

در کوهستانهای جنوب چچن مخزنی از تخم های دایناسوها یافت شد که به علت تشکیل صخره ها فسیل شده اند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران، دانشمندان دانشکده جغرافیای دانشگاه جمهوری چچن مدعی شدند به یک مخزن تخم های فسیل شده دایناسورها دست پیدا کرده اند.

سرپرست تیم تحقیقی در جمهوری چچن گفت: ما در یک مکان کوهستانی در جنوب چچن در داخل یک مخفیگاه تعداد زیادی ازتخم های فسیل شده دایناسور در اندازهای متفاوت را یافتیم .

 

   تخم های دایناسور,عکس تخم های دایناسور,اخبار,اخبار گوناگون

این تخم های فسیل شده دایناسور به اندازه های بیست و سه، پنجاه، شصت و هفتاد سانتیمتر هستند و آنچه به دست آمده منحصر به فرد است و باید روی آن تحقیقات گسترده ای صورت گیرد./باشگاه خبرنگاران


   تخم های دایناسور,عکس تخم های دایناسور,اخبار,اخبار گوناگون

 

   تخم های دایناسور,عکس تخم های دایناسور,اخبار,اخبار گوناگون