اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف کشتی تاریخی حامل اولین انسان آمریکایی + عکس



اخبار گوناگون - کشف کشتی تاریخی حامل اولین انسان آمریکایی + عکس

پژوهشگران معتبر آمریکایی می‌گویند کشتی "سانتا ماریا" را در سواحل هائیتی پیدا کرده‌اند. این کشتی همان کشتی است که کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ با آن آمریکا را کشف کرد.

محققان آمریکایی کشتی کریستف کلمب را پیدا کردند.
 
پژوهشگران معتبر آمریکایی می‌گویند کشتی "سانتا ماریا" را در سواحل هائیتی پیدا کرده‌اند. این کشتی همان کشتی است که کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ با آن آمریکا را کشف کرد.
 
"سانتا ماریا" همان کشتی‌ است که تاریخ بشریت را تغییر داد، کشف این کشتی چنان شعفی در آنها ایجاد کرده که باری کلیفورد(Barry Clifford)، باستان‌شناس دریایی آمریکا می‌گوید: برای من چنان است که انگار کوه اورست در زیر لاشه این کشتی است. 

 اخبار,اخبارگوناگون,کشف کشتی تاریخی حامل اولین انسان آمریکایی

  کلیفورد می‌گوید: بقایای "سانتا ماریا" کشتی سه‌ دکله ناوگان کریستف کلمب اسپانیایی را یافته است، وی می‌گوید کلمب همان مردی که در سال ۱۴۹۲ در جست‌وجوی راه دریایی جدید به هند آمریکا را کشف کرد.
 
کارشناسان می‌گویند "سانتا ماریا" در ۲۵ دسامبر ۱۴۹۲ در کرانه جزیره هیسپانیولا جمهوری دومینیکن و جزیره هائیتی امروزی در هم شکست و به گل نشست.
 
کلیفورد گفت: بقایای این کشتی ۱۱ سال پیش (۲۰۰۳) پیدا شد اما در آن زمان به دلیل اشتباه در نتایج تحقیقات، دانشمندان به بیراهه افتاده و نتوانستند اطمینان یابند که این کشتی همان "سانتا ماریا" است.
 
باری کلیفورد، باستان‌شناس آمریکایی می‌گوید، اولین بار دو سال پیش زمانی که خود به آزمایش لاشه این کشتی اقدام کرد ناگهان موضوع برایش روشن شد.

چارلز بیکر (Charles Beeker) گفت، هنوز در این باره تجزیه و تحلیل‌های علمی ‌دقیقی در دست نیست. با این حال با توجه به تصاویر برداشته‌‌شده در سال ۲۰۰۳ و همچنین تازه‌ترین تصاویر تجسسی غواصان شواهد قانع‌کننده‌ای در دست است که نشان می‌دهد که این کشتی واقعا همان سانتا ماریاست.

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
بارگیری کشتی حامل کمک های انسان دوستانه به مردم یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف اولین وسیله موسیقی متعلق به انسان‌های اولیه + عکس



اخبار,اخبار علمی,فلوت

در تحقیقات جدید باستان شناسان یک شیء غیر قابل استفاده و فاقد ارزش پیدا شده است.

کارشناسان باستان شناسی یک قطعه استخوان مربوط به عصر انسان‌های اولیه پیدا کرده‌اند که بر روی آن سوراخ‌هایی به چشم می‌خورد و به احتمال زیاد اولین فلوت یا وسیله موسیقی ساخته شده به دست انسان‌های اولیه است.

 

 

 


گفتنی است؛ این فلوت استخوانی که از استخوان یک حیوان بدست آمده، در کشور اسلوونی پیدا شده است، اما حال نظریه جدیدی درخصوص این قطعه استخوان پیدا شده در سال 1995 مطرح شده است که سوراخ‌های درون آن می‌توانست توسط دندان و یا چنگال‌ تیز حیوانات ایجاد شده باشد و مدرکی دال بر استفاده از ابزار انسانی برای ساخت آن پیدا نشده است.
دانشمندان دیرینه شناسی و محققان باستان شناسی در تلاش برای یافت قدیمی ترین ابزارهای ساخته شده توسط انسان‌های اولیه بر پایه تفکر و هوش آن‌ها در سراسر زمین هستند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران