اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف بقایای‌ ده‌ها انسان در نیویورک


کارکنان دانشگاه نیویورک در حین عملیات حفاری در محوطه این دانشگاه، بقایای اجساد دهها انسان با قدمت حدود 200 سال را کشف کردند.

خبرگزاری ایرنا: کارکنان دانشگاه نیویورک در حین عملیات حفاری در محوطه این دانشگاه، بقایای اجساد دهها انسان با قدمت حدود 200 سال را کشف کردند.

کارکنان این دانشگاه با مشاهده جمجمه ها و بقایای انسانها، ماموران پلیس را در جریان قرار دادند و پس از مشخص شدن قدیمی بودن این بقایای، مسئولین میراث فرهنگی شهر نیویورک به محل اعزام شدند.

در پی حفاری های بیشتر، باستان شناسان میراث فرهنگی موفق به شناسایی دو سرداب شدند که در یکی از آنها بقایای ده ها انسان و در سرداب دیگر تعداد زیادی تابوت کشف شد.

باستان شناسان قدمت این اجساد را حدود 200 سال و مربوط به قبرستان کلیسای مسیحیان پروتستان در این منطقه عنوان داشته اند و معتقدند این محل قبلا توسط کاوشگران غیر قانونی مورد حفاری قرار گرفته است.

توماس فولی رییس اداره طراحی و تعمیرات شهر نیویورک با اشاره به قانون عدم تخریب قبرستان ها در این شهر، اظهار داشت که بی شک با ادامه کار تحقیقات بر محل، به کشفیات بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: این محوطه محل دفن قربانیان ناشناس تب زرد در اوایل سده 19میلادی بوده است.


ویدیو مرتبط :
کشف بقایای یک انسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كشف گونه سوم انسان؟!دانشمندان از كشف بقایای گونه جدید انسان در سیبری خبر دادند



 

 

كشف گونه سوم انسان

 

دانشمندان از كشف بقایای یك گونه اسرارآمیز انسانی - به جز انسان مدرن و نئاندرتال - در غاری در سیبری خبر دادند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اكتشاف به این معنی است كه در 30 هزار سال پیش، حداقل سه عضو مجزا در درخت خانواده انسان وجود داشته‌اند: انسان‌های مدرن، نئاندرتال‌ها و گونه جدیدا شناسایی شده موسوم به «دنیسووا‌ها».

 

دنیسووا‌های غارنشین با بررسی دی.ان.ای دندان‌ها و استخوان‌های انگشت كشف شده در غاری در سیبری شناسایی شده‌اند.

 

آنها در طول آخرین عصر یخی هنگامی كه انسان‌های مدرن در حال ایجاد ابزارهای سنگی پیچیده، جواهرات و هنر بودند، در زمین زندگی می‌كردند.

 

استخوان مذكور كه متعلق به انگشت یك دختر حدودا پنج تا هفت ساله موسوم به ایكس- وومن است، در سال 2008 درغار دنیسووا در كوهستان آلتای واقع در جنوب سیبری به همراه زیورآلات و جواهرات یافت شد.

 

آزمایشات موقتی در اوایل سال جاری نشان می‌داد كه این دختر به یك گونه كاملا جدید تعلق دارد. اكنون یك تجزیه و تحلیل كامل دی.ان.ای، جایگاه وی را در درخت خانواده انسان تثبیت كرده است.

 

این اكتشاف در پی كشف جنجال‌برانگیز یك گونه دیگر انسان با سه فوت قد موسوم به هابیت «Hobbit» در جزیره اندونزی در سال 2004 انجام شده است.

 

با این‌حال بسیاری از محققان كشف هابیت را رد كرده و مدعی شده‌اند كه استخوان‌ها متعلق به یك انسان مدرن مبتلا به اختلال رشد بوده‌است.

 

دنیسوواها از لحاظ فیزیكی با نئاندرتال‌ها و انسان‌های مدرن تنومند متفاوت بودند، اگرچه بر روی دوپای خود راه می‌رفتند.

 

دنیسوواها زمانی زندگی می‌كردند كه اجداد ما و نئاندرتال‌ها در حال ماهیگیری، شكار، استفاده از جواهرات، نقاشی دیوار غارها و كنده‌كاری‌های حیوانی بودند.

 

دانشمندان تنها در دهه اخیر توانسته‌اند دی.ان.ای فسیل‌ها را بازیابی كنند. پیش از این آنها فقط می توانستند استخوان‌ها را از روی شكل و اندازه آنها شناسایی كنند.

 

این تحقیقات امروزه عصاره دی.ان.ای دنیسوواها را در ساكنان جزایر ملانزی در شمال و شرق استرالیا كه شامل گینه نو نیز می‌شود، پیدا كرده است. طبق این تحقیقات دنیسوواها با اجداد ساكنان ملانزی پیوند خورده و سپس در سراسر آسیا پخش شدند.

 

گونه یافته‌شده جدید به نظر «گروه خواهر» نئاندرتال‌ها بوده و كشف این گونه باعث به تصویر كشیده شدن چهره‌ای دیگر از تكامل و مهاجرت انسان از آفریقا (مهد انسان) شده‌ است./ایسنا