اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشتی محصولات پتروشیمی ایران ربوده شد


یک فروند کشتی حامل سود کاستیک مجتمع پتروشیمی اروند توسط دزدان دریایی در خلیج عدن دزدیده شد.

یک فروند کشتی حامل سود کاستیک مجتمع پتروشیمی اروند توسط دزدان دریایی در خلیج عدن دزدیده شد.

یک فروند کشتی حامل محصول پتروشیمایی سود کاستیک مجتمع پتروشیمی اروند توسط دزدان دریایی در خلیج عدن ربوده شده است.

این کشتی حامل 30 هزار تن سود کاستیک مجتمع پتروشیمی اروند  که قرار بوده به یکی از کشورهای شمال آفریقا ارسال شود.

 مجتمع پتروشیمی اروند  بزرگترین زنجیره پی وی سی جهان است که با سرمایه گذاری 1.6 میلیارد دلاری اخیرا در مدار بهره برداری قرار گرفته است.


منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
از سرگیری صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم صادرات محصولات پتروشیمی ایران لغو شد



توافقنامه گروه 1+5وایران,صادرات پتروشیمی

 

بر اساس سند توافق هسته ایران و گروه 1+5
تحریم صادرات محصولات پتروشیمی ایران لغو شد

بر اساس سند توافق مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 پس از چهار روز مذاکرات فشرده در ژنو سوئیس، لغو تحریم فروش محصولات پتروشیمی از جمله دستاوردهای این توافقنامه برای صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید.

به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی ایران و گروه 5+1 در دور سوم مذاکرات ژنو (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و چین ) پس از چهار روز مذاکرات فشرده اواخر شب گذشته به وقت محلی بر سندی توافق کردند.

بر اساس سند این توافقنامه، گروه 1+5 بعضی از تحریم‌های مربوط به صادرات پتروشیمی ایران، طلا و فلزات گرانبها، بخش خودروسازی ایران را متوقف می کند و احتمال می رود حدود پنج میلیارد و 100 میلیون دلار درآمد نصیب جمهوری اسلامی ایران کند.

همچنین بر اساس این توافق صادارت نفت ایران در سطح کنونی باقی می ماند و همچنین چهار میلیارد و 200 میلیون دلار از پول فروش این محموله های نفتی به صورت اقساط به ایران انتقال داده می شود.

بر اساس این توافقنامه، در 6 ماه آینده فروش نفت خام ایران به دلیل باقی ماندن تحریم ها افزایش نخواهد داشت. باقی ماندن تحریم‌های فروش نفت در یک دوره‌ شش ماهه سبب از دست رفتن حدود 30 میلیارد دلار درآمد ایران می‌شود.(حدود ماهانه پنج میلیارد دلار).

بر اساس گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، بر اساس این توافق در حالی که جمهوری اسلامی ایران اجازه‌ دسترسی به چهار میلیارد و 200 میلیون دلار از درآمدهای نفتی خود را خواهد داشت که حدود 15 میلیارد دلار از درآمدهایش در طول شش ماه آتی به حساب‌های مسدود شده‌اش در خارج از کشور واریز خواهد شد.

/ایسنا