اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشته‌شدن 3 سرباز ترکیه در مرز سوریه



اخبار,اخبار بین الملل , مرزبانان ترکیه

 

اخبار بین الملل - کشته‌شدن 3 سرباز ترکیه در مرز سوریه

سه نفر از مرزبانان ترکیه در مرز این کشور با سوریه، بامداد امروز (سه شنبه) براثر تیراندازی خودی کشته شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه های ترکیه این حادثه را که در اولین ساعات بامداد امروز رخ داد به صورت تیراندازی از طرف سوریه موجب مرگ سه تن از مرزبانان شد، گزارش کردند ولی با گذشت چند ساعت از حادثه روشن شد که یکی از این سربازان به علت نامعلومی به دنبال کشتن دو تن از همرزمانش، خودکشی کرده است.

شبکه خبر 'ان.تی.وی' ترکیه گزارش داد که این حادثه ساعت سه بامداد برابر 4.30 بامداد به وقت تهران رخ داده است.

به گزارش این شبکه خبری، اولین گزارش ها حاکی از آن بود که این سربازان ترک بر اثر تیراندازی از داخل خاک سوریه کشته شده اند؛ این خبر را پیشتر 'عزت الدین کوچک' استاندار شانلی عرفا نیز تاکید کرده و گفته بود که حادثه در مرز جیلان پنار ترکیه با سوریه اتفاق افتاده است.

ان.تی.وی به نقل از منابع نظامی گزارش داد که بررسی های ماموران ژاندارمری ترکیه از محل حادثه نشان می دهد که تیراندازی از طرف سوریه نبوده و یکی از این سربازان در اثر جنون و پس از کشتن دو تن از همرزمانش، خودکشی کرده است.

این خبرگزاری در همین حال گزارش کرده که این نتیجه هنوز به طور رسمی مورد تایید قرار نگرفته است.

این درحالی است که خبرگزاری های ترکیه پیشتر با انتشار خبر کشته شدن سه سرباز ترکیه در مرز سوریه از شروع عملیات گسترده ای در نوار مرزی خبر داده بودند.

خبرگزاری دوغان نیز گزارش داده بود که تیراندازی از روستای تلعزیز سوریه به داخل خاک ترکیه صورت گرفته و موجب مرگ سه سرباز این کشور شده است.

ترکیه پیتشر اعلام کرده که با هر آتشی از داخل خاک سوریه، مقابله به مثل خواهد کرد.

تحلیل گران معتقدند که حکومت ترکیه در کنار حکومت های عربستان و قطر از حامیان گروهک های تروریستی در سوریه به حساب می آیند.

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
زدن کامیونهای ترکیه توسط جنگنده روسی در مرز سوریه-ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین خبرها از سوریه/کشته شدن 168 فرد مسلح در حمص و الصبحه/استقرار موشکهای زمین به هوای ترکیه در مرز با سوریه



آخرین خبرها از سوریه/

کشته شدن 168 فرد مسلح در حمص و الصبحه/ وضعیت روحی نیروهای ارتش سوریه

ادامه عملیات ارتش و نیروهای امنیتی برای پاکسازی برخی مناطق و کشته شدن دهها نفر از افراد مسلح و تاکید منابع رسمی سوری بر وضعیت روحی عالی نیروهای ارتش از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه های تلویزیونی الدنیا و سوریه، در عملیات نیروهای ارتش برای پاکسازی برخی مناطق حمص، 122 تروریست مسلح کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.همچنین گزارشهایی از حضور گسترده افراد مسلح در الرستن خبر داد که به بستن راهها و ارعاب مردم ادامه می دهند.خبر دیگر اینکه، نیروهای ارتش به پاکسازی برخی روستاها و محله های شهر دیرالزور ادامه می دهند. در منطقه الخریطه، شش فرد مسلح عضو گردان تروریستی موسوم به "اسود الجزیره و الفرات" کشته و خودروی حامل آنها منهدم شد. در منطقه الصبحه، در عملیات نیروهای ارتش سوریه، 40 فرد مسلح که در یکی از مدارس مخفی شده بودند، کشته شدند.شهر موحسن، روز گذشته شاهد عملیات نیروهای ارتش در تعقیب افراد مسلح بود که طی آن چند فرد مسلح که اکثر آنها عراقی و پاکستانی بودند، کشته شدند، همچنین یک گروه مسلح در منطقه البولیل متشکل از پنج فرد مسلح متلاشی شد،ادامه تنش امنیتی و درگیری در محله صلاح الدین حلب حضور تعداد زیادی از افراد مسلح در محله صلاح الدین حلب و اقدامات خشونت آمیز آنها ،سبب بروز تنش در این محله شده است که نیروهای ارتش و امنیتی همچنان به عملیات خود برای پاکسازی این مکان از تروریستها ادامه می دهند. 

تایید تمرکز 150 فرد مسلح از ملیتهای عرب و آفریقایی در مرز ترکیه و سوریه

به گزارش مهر، تلویزیون الدنیا اعلام کرد 150 فرد مسلح از ملیتهای مختلف از جمله سعودی، اماراتی، چچنی در مرز ترکیه و سوریه مستقر شده اند. شماری از افراد مسلح اعلام کرده اند به شورای طالبان وابسته اند و برخی دیگر به القاعده البلاد المغرب الاسلامی وابسته اند. ادعای برخی رسانه ها درباره شورش در زندان حمص تکذیب شد

خبر دیگر اینکه تلویزیون سوریه ادعای رسانه های العربیه و الجزیره و رسانه های همسو مبنی بر شورش در زندان حمص را بی پایه و اساس اعلام کرد. بر اساس این گزارش، آنچه رخ داد، تنها یک درگیری میان زندانیان بود که حل شد و ملت سوریه به چنین گمراه سازی رسانه ای آشکار عادت کرده است. 

 وضعیت روحی نیروهای ارتش سوریه

از سوی دیگر تلویزیون الدنیا تاکید کرد روحیه نیروهای ارتش سوریه با وجود جوسازیهای محور ضد سوری بسیار بالا است و آنها با قدرت به پاکسازی مناطقی که محل تمرکز تروریستهای مسلح است، ادامه می دهند.

 

استقرار موشکهای زمین به هوای ترکیه در مرز با سوریه

شبکه العربیه لحظاتی پیش از استقرار موشکهای زمین به هوای ترکیه در مرز این کشور با سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه العربیه لحظاتی قبل اعلام کرد: ارتش ترکیه موشکهای زمین به هوا در مرز با سوریه مستقر کرده است.

شایان ذکر است که ترکیه همسو با غرب و برخی کشورهای عربی همچنان از گروههای مسلح که امنیت و آرامش مردم سوریه را برهم زده اند، حمایت می کند./مهر