اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کری در گفت‌وگو با «بی بی سی»: اختلافات ایران و ۱+۵ آنقدر بزرگ نیست که مانع رسیدن به توافق شود



مذاکرات ایران با 5+1 ,برنامه هسته ای ایران

در گفت‌وگو با «بی بی سی»/کری: اختلافات ایران و ۱+۵ آنقدر بزرگ نیست که مانع رسیدن به توافق شود

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که هیچ یک از اختلافات بین گروه ۱+۵ و ایران درباره برنامه هسته‌ای ایران آنقدر بزرگ نیست که مانع رسیدن به توافق شود.

«جان کری» در گفت‌وگو با شبکه «بی بی سی» تصریح کرد که هیچ‌یک از اختلافات بین گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و ایران درباره برنامه هسته‌ای آنقدر بزرگ نیست که مانع حصول توافق شود.

وی تصریح کرد که آنها به توافق در نشست پایان هفته در «ژنو» بسیار نزدیک شدند اما باقی جهان باید مطمئن شود که ایران به دنبال برنامه تسلیحات هسته‌ای نیست.

دور بعدی نشست ایران و 1+5 قرار است 20 نوامبر (29 آبانماه) درباره برنامه هسته‌ای تهران در «ژنو» برگزار شود.

کری ادامه داد: ما واقعاً خیلی خیلی نزدیک بودیم، واقعاً نزدیک بودیم.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که کار کردن بر روی اختلافات میان آمریکا و ایران احتیاج به زمان دارد و گفت: ما حدود 35 سال با یکدیگر صحبتی نداشتیم. ما به اندازه‌ای که در این 30 ساعت با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردیم، در این 30 سال اخیر گفت‌وگو نکرده بودیم.

کری تصریح کرد که مهم و حیاتی است که مطمئن شویم ایران برنامه تسلیحات هسته‌ای ندارد و مذاکرات درباره غنی‌سازی در حال پیشرفت است.

وی به بی بی سی گفت: آنها باید ببینند که استانداردی وجود دارد که آنها می‌توانند کاری انجام دهند، به شرطی که آنها استانداردهای خاص برای انجام آن کارها را تحقق بخشند.

کری درباره نشست ژنو گفت: ما در زمینه یک پیشنهاد مطرح در مقابل ایران اتحاد داشتیم اما ایرانیان احساس کردند که باید به خانه بازگردند.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
کری: توافق با ایران یک توافق جامع است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کری: اختلافات ایران و 1+5 آنقدر بزرگ نیست


جان کری با اشاره به مذاکرات هسته‌یی در ژنو گفت: هیچ یک از تفاوت‌های موجود میان قدرت‌های جهان(1+5) و ایران بر سر برنامه هسته‌یی به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند از دستیابی به توافق جلوگیری کنند.

خبرگزاری ایسنا: جان کری با اشاره به مذاکرات هسته‌یی در ژنو گفت: هیچ یک از تفاوت‌های موجود میان قدرت‌های جهان(1+5) و ایران بر سر برنامه هسته‌یی به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند از دستیابی به توافق جلوگیری کنند.

جان‌ کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: امیدوارم که احتمال امضای توافق درباره برنامه هسته‌یی ایران و از سرگیری روابط دیپلماتیک تهران لندن نشانه‌هایی از وجود فضای گرم میان جمهوری اسلامی و غرب است.

وی افزود: در مذاکرات آخر هفته ژنو طرف‌های مذاکره کننده بسیار نزدیک به توافق بودند. در واقع ما بسیار بسیار نزدیک به توافق بودیم.

وی خاطر نشان کرد: اما سایر کشورهای جهان باید مطمئن شوند که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌یی نیست.

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: برای حل اختلافات موجود میان ایران و آمریکا نیاز به زمان است. ما 35 سال است که با یکدیگر گفت‌وگو نمی‌کنیم، اما در طول 30 ساعت بیشتر از 30 سال گذشته صحبت کرده‌ایم.

وی گفت: مهم است که مطمئن شویم ایران به دنبال تسلیحات هسته‌یی نمی‌رود و مذاکرات درباره غنی‌سازی ادامه دارد. در این‌باره استانداردهایی وجود دارد که آن‌ها می‌توانند بر اساس این استانداردهای مشخص حرکت کنند. ایران از توافق احتمالی حاصل شده در آخرین روز از مذاکرات حمایت کرد. ما در پیشنهاد ارائه شده روز شنبه با یکدیگر اتحاد نظر داشتیم اما ایرانیان خواستند به خانه بازگشته و بررسی کنند.

دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 ، 29 آبان در ژنو برگزار می‌شود.