اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کره شمالی 80 نفر را اعدام کرد/ بازداشت جاسوس کره جنوبی



بازداشت جاسوس کره جنوبی ,اعدام جاسوسان در کره شمالی

کره شمالی 80 نفر را اعدام کرد/ بازداشت جاسوس کره جنوبی

اعدام 80 نفر در کره شمالی به خاطر تماشای برنامه های خارجی، گفتگوی نماینده کره ای با مقام ارشد چین درباره مذاکرات شش جانبه و بازداشت جاسوس کره جنوبی توسط پیونگ یانگ از جمله رویدادهای اخیر شبه جزیره کره است.

به گزارش مهر به نقل از یونهاپ، "کیم یوی دو" سخنگوی وزارت اتحاد دو کره در کره‌ جنوبی امروز دوشنبه خواستار ارائه توضیحات کره‌ شمالی درباره هویت فرد بازداشت شده سازمان اطلاعات ملی کره‌ جنوبی شد که به اتهام جاسوسی دستگیر شده است.

سخنگوی وزارت اتحاد دو کره در کره‌ جنوبی از همسایه اش خواست تا سن و نام فرد بازداشت شده را فاش کند.

شبکه خبری "ان تی دی" نیز گزارش داد که احتمالا تنش ها میان کره شمالی و جنوبی بار دیگر افزایش یابد زیرا پیونگ یانگ ادعا کرده است که یک جاسوس را بازداشت کرده که با واکنش مقامات همسایه اش مواجه شده است.

روزنامه جونگ آنگ ایلبو کره جنوبی نیز در گزارشی از اعدام 80 نفر در ملا عام در سوم نوامبر در هفت شهر مختلف کره شمالی خبر داد و نوشت: مقامات بندر "وونسان" دستور داده بودند که 10 هزار نفر در یک استادیوم ورزشی جمع شده و نظاره گر تیرباران افرادی باشند که بیشتر آنها به تماشای غیرقانونی برنامه های غیرقانونی تلویزیون کره جنوبی و همچنین روسپی گری متهم بودند.

خبر دیگر اینکه "چو تائه یانگ" مذاکره‌ کننده ارشد کره جنوبی در امور کره شمالی با هدف گفتگو درباره روند ازسرگیری مذاکرات شش جانبه هفته جاری به پکن می رود و با وو داوی" همتای چینی خود دیدار می کند.

رسانه های خبری همچنین از آغاز نشست امنیت منطقه‌ ای در سئول خبر داده و اعلام کردند که نمایندگان 9 کشور و دو سازمان از کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، مجمع الجزایر فیلیپین، اندونزی، ویتنام، بروئنی، تایلند و مغولستان به همراه سازمان ملل و اتحادیه اروپا قرار است در این نشست به گفتگو درباره چگونگی جلوگیری از تکثیر سلاح های کشتار جمعی و رشد تهدیدات سایبری بپردازند.

در این نشست همچنین معاونین وزرا یا مقامات سطح پایین تر از چین، آمریکا، روسیه، هند، انگلیس، کانادا، استرالیا، نیوزلند، مالزی، کلمبیا، میانمار و ناتو حضور دارند.

/مهر

 


ویدیو مرتبط :
گزارش کره جنوبی از اعدام وزیر دفاع سابق کره شمالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعدام 80 نفر در ملاعام در کره شمالی


روزنامه جونگ آنگ ایلبو کره جنوبی امروز (دوشنبه) نوشت، کره شمالی اوایل ماه جاری میلادی حدود 80 تن را در ملا عام اعدام کرد.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه جونگ آنگ ایلبو کره جنوبی امروز (دوشنبه) نوشت، کره شمالی اوایل ماه جاری میلادی حدود 80 تن را در ملا عام اعدام کرد.

 روزنامه جونگ آنگ ایلبو به نقل از منبع ناشناسی که گفته می‌شود با امور داخلی کره شمالی آشنا است و اخیرا از سفر پیونگ بازگشته نوشت، این اعدام‌ها سه نوامبر سال جاری میلادی در هفت شهر مختلف صورت گرفت.

این منبع به نقل از یک شاهد عینی گفت، مقامات بندر "وونسان" 10 هزار تن را در استادیوم ورزشی جمع کردند تا تیرباران شدن هشتاد تن را تماشا کنند.

اکثر آن‌ها به تماشای سریال‌های تلویزیونی غیر مجاز کره جنوبی و برخی نیز به روسپی گری متهم شده بودند.

شهرهای چون وونسان و پیونگ سانگ در غرب کره شمالی به عنوان مناطق مهم اقتصادی با هدف جذب سرمایه‌های خارجی برای بهبود وضعیت اقتصادی رو به زوال کره شمالی محسوب می‌شوند.

روزنامه ان کی که توسط پناهندگان کره شمالی مستقر در سئول اداره می‌شود، نسبت به این اعدام‌ها ابراز بی‌اطلاعی کرد.

اما وب سایت "اتحاد روشنفکران کره شمالی" که باز هم توسط گروه دیگری از پناهندگان کره شمالی اداره می‌شود، گفت، منابع‌اش ماه‌ها پیش درباره موج اعدام‌های عمومی گزارش داده بودند.

یکی از مقامات این وب سایت گفت: مشخصا دولت کره شمالی از تغییرات بالقوه ذهنیت‌های مردم کشورش وحشت دارد و در تلاش است تا مردم را بترساند.

تماشای فیلم‌های یا سریال‌های تلویزیون‌های خارجی به ویژه آن‌هایی که از سئول پخش می‌شوند در کره شمالی یک جرم جدی محسوب می‌شود.