اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کره‌شمالی: آمریکا رزمایش‌ با کره‌جنوبی را متوقف کند تا آزمایش هسته‌ای نکنیم



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,وزیر امور خارجه کره‌شمالی

وزیر امور خارجه کره‌شمالی با بیان اینکه کشورش از تحریم‌های بین‌المللی هراسی ندارد، گفت پیونگ‌یانگ آماده است تا چنانچه ایالات متحده مانورهای نظامی سالانه خود را با کره‌جنوبی متوقف کند، دست از آزمایشات هسته‌ای بردارد.

به گزارش ایسنا ، «ری سو یونگ»، وزیر امور خارجه کره‌شمالی در مصاحبه با آسوشیتدپرس از حق کشورش برای حفظ بازدارندگی هسته‌ای دفاع کرد و خطاب به کسانی که منتظرند تا نظام کره‌شمالی سقوط کند، گفت: «نفس خود را در سینه حبس نکنید!»

وی در اولین مصاحبه‌اش با یک رسانه غربی گفت: شما رزمایش‌های جنگی هسته‌ای خود را در شبه‌جزیره کره متوقف کنید، آن وقت ما هم آزمایشات اتمی را قطع می‌کنیم.

این مقام در ادامه تاکید کرد که موضع دیرینه ایالات متحده آمریکا در قبال کشورش موجب شده تا پیونگ‌یانگ به توسعه تسلیحات هسته‌ای برای دفاع از خود دست بزند. علاوه بر این، وی پیشنهاد داد که توقف رزمایش‌ها با سئول می‌تواند درب‌های مذاکره و کاهش‌ تنش‌ها را باز کند.

وزیر امور خارجه کره‌شمالی افزود: اگر ما در همین مسیر رویارویی ادامه دهیم، به نتایج فاجعه‌باری ختم می‌شود؛ نه تنها برای دو کشور بلکه برای سراسر جهان. واقعا حیاتی است که دولت ایالات متحده دست از سیاست خصمانه‌اش علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) بردارد و در این راستا باید مانورهای نظامی و تمرین‌های جنگی خود را در شبه‌جزیره کره متوقف کند. پس از آن ما هم به همین ترتیب پاسخ می‌دهیم.

وزیر امور خارجه کره‌شمالی بر خلاف سخنان تندی که غالبا از دولت پیونگ‌یانگ مطرح می‌شود، بسیار نرم و شمرده بود و این مقام در ادامه تاکید کرد که پیشنهاد کره‌شمالی «بسیار منطقی» است. رئیس دستگاه دیپلماسی کره‌شمالی افزود: اگر مانورها برای دوره‌ای و یا چند سال متوقف شود، فرصت‌های جدیدی برای دو کشور و نیز کل جهان ایجاد می‌شود.

سخنان ری سو یونگ ساعاتی پس از آن مطرح شد که کره‌شمالی یک موشک بالستیک از یک زیردریایی آزمایش کرد که می‌توان آن را تازه‌ترین قدرت‌نمایی آن در مقابل آمریکا و کره‌جنوبی دانست. وی علت پرتاب موشکی را تنش‌های کنونی ناشی از رزمایش‌های نظامی توصیف کرد و گفت: تشدید رزمایش‌های نظامی به بالاترین حد خود رسیده است و به نظر من شاید بد نباشد که وقتی طرف مقابل اقداماتش را به اوج می‌رساند، ما هم همین واکنش را داشته باشیم. با این حال گمان می‌کنیم که اگر طرف‌های مقابل به پیشنهادات ما پاسخ مثبت ندهند، شبه‌جزیره کره در آستانه جنگ هسته‌ گرمایی قرار می‌گیرد.

در واکنش به سخنان این مقام، کاتینا آدامز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه گفت: رزمایش‌های ما نشان دهنده تعهد ما به سئول است و ما آماده جنگی، انعطاف و قابلیت‌های اتحادمان را افزایش داده‌ایم. ما بار دیگر از کره‌شمالی می‌خواهیم تا از اقدامات و اظهاراتی که موجب تشدید تنش‌ها در این منطقه شود، خودداری کرده و در عوض روی گام‌های جدی مذاکره برای اجرای تعهدات و وظایف بین‌المللی تمرکز کند.‌
 

 اخبار بین الملل - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در پاسخ به کره شمالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ آمریکا به تهدید کره شمالی/ اعزام ۲ بمب‌افکن هسته‌ای به کره جنوبی



بمب‌افکن هسته‌ای,کره شمالی

اعزام ۲ بمب‌افکن هسته‌ای به کره جنوبی

فارس: در شرایطی که مقامات کره شمالی اخیرا هشدارهای تندی خطاب به واشنگتن و سئول صادر کرده‌اند، آمریکا دو بمب‌افکن هسته‌ای به کره جنوبی فرستاده است.

به گزارش  راشاتودی، ایالات متحده دو فروند جنگنده «بی 2» را به کره جنوبی اعزام کرده است که قابلیت بمب‌باران هسته‌ای را نیز دارا هستند.

پیش‌بینی می‌شود این اقدام بار دیگر روابط بین دو کره را که هم‌اکنون نیز به‌سختی تنش‌آلود است، وخیم‌تر کند. واشنگتن می‌گوید این اقدام نشان می‌دهد که هرگاه بخواهد قادر است عملیات‌های نظامی مدنظر خود را در مکان‌های دور به انجام رساند.

پیونگ‌یانگ آمریکا و کره جنوبی را در واکنش به تمرینات نظامی که در نزدیکی مرزهای این کشور انجام می‌شود، تهدید به جنگ کرده است.

کره شمالی تهدید کرده که پایگاه‌های نظامی آمریکا در گوام و هاوایی را هدف قرار خواهد داد. این کشور همچنین آتش‌بس برقرار پس از جنگ کره را نیز یک‌جانبه لغو کرده است./فارس