اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش 2درصدی سود تسهیلات صنعت/ عرضه 2 میلیون ...



کاهش 2درصدی سود تسهیلات صنعت/ عرضه 2 میلیون و 200 هزار قطعه سكه از دوم مرداد ماه

پول‌نیوز - محمود بهمنی، رئیس كل بانك مركزی از عرضه 2 میلیون و 200 هزار قطعه سكه بهار آزادای از دوم مرداد ماه سال جاری خبر داد.

 

محمود بهمنی

 

به گزارش گروه بانک و سرمایه گذاری پول‌نیوز، وی در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن اعلام كرد: از دوم مرداد ماه سال جاری این تعداد سكه در بازار عرضه تزریق خواهد شد و اگر لازم باشد، زودتر این اقدام صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینكه افزایش قیمت سكه ناشی از مسائل سیاسی و روانی است، افزود: در هیچ كجای دنیا سابقه ندارد كه ارز و طلا را مبنای معاملات قرار دهند.

بهمنی ادامه داد: 9 میلیون و 600 هزار قطعه پیش فروش كردیم كه صاحبان چهار میلیون قطعه سكه بدون اینكه طالب سودی باشند ، انصراف داده و به سمت بازارهای دیگر از جمله اوراق مشاركت رفته اند.

 

رئیس كل بانك مركز همچنین با بیان اینكه مشكل منابع ارزی نداریم ، گفت: مشكل نقل و انتقال داشتیم كه با برداشته شدن تحریم‌ها از 20 كشور این امر به زودی مرتفع خواهد شد. زیرا منابع مازاد ارزی داریم و دلیلی برای افزایش قیمت ارز وجود ندارد.

وی افزود: وقتی قیمت طلا در بازارهای جهانی كاهش می یابد، نباید در كشور قیمت هر قطعه سكه 70دلار افزایش یابد.

بهمنی با اشاره به تدوین دستور‌العمل بند 29 قانون بودجه 91 ادامه داد: سود تسهیلات بخش صنعت 2 درصد کاهش یافت که به زودی ابلاغ خواهد شد..../پول‌نیوز


ویدیو مرتبط :
کاهش نرخ سود تسهیلات صنعت و کشاورزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات 3 تصمیم دیشب شورای پول و اعتبار/ کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی



جزئیات 3 تصمیم دیشب شورای پول و اعتبار/ کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی

شورای پول و اعتبار در جلسه دیشب خود تصمیمات سه گانه اتخاذ کرد که براساس یکی از این تصمیمات، نرخ سود تسهیلات صادراتی، طرحهایی که دارای پوشش صندوق ضمانت صادرات هستند، برای تسهیلات ریالی دو درصد و تسهیلات ارزی به یک درصد نسبت به سایر تسهیلات اعطایی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک هزار و چهلمین جلسه شورای پول و اعتبار روز سه شنبه از ساعت 16 تا 19 و 30 دقیقه با حضور محمود بهمنی رئیس شورای پول و اعتبار و اعضای این شورا تشکیل شد.

 

یک مقام آگاه در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: نرخ سود تسهیلات صادراتی و افزایش تسهیلات جهت پروژه آزاد راه زنجان – تبریز و دستورالعمل اجرایی انتشار صکوک استصناع ریالی ازجمله موضوعاتی بودند که در این جلسه بحث و بررسی شدند.

وی افزود: در این جلسه اعضای شورای پول و اعتبار تصمیم گرفتند که نرخ سود تسهیلات صادراتی، طرحهایی که دارای پوشش صندوق ضمانت صادرات هستند، برای تسهیلات ریالی دو درصد و تسهیلات ارزی به یک درصد نسبت به سایر تسهیلات اعطایی کاهش یابد.

این مقام آگاه اعلام کرد: این شورا با افزایش تسهیلات به میزان 50 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه آزاد راه زنجان – تبریز موافقت کرد.

وی گفت: در این جلسه اعضای شورای پول و اعتبار دستورالعمل حساب جاری را در 32 ماده و 16 تبصره (با تغییرات اساسی) به تصویب رساندند./مهر