اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاریکاتور/ علی لاریجانی و توهین پایداری‌ها!



یک روزنامه در صفحه اول خود با درج کاریکاتور رئیس مجلس به جلسه پرحاشیه دیروز و اظهارات علی لاریحانی پرداخت و در گزارشی با روتیتر «توهین به رئیس مجلس در جلسات خصوصی پایداری ها» این تیتر را برگزید: «اشهد ان‌ لا اله‌ الا الله گفته‌ام».

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار سیاسی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
انتقاد لاریجانی و دلخوش از توهین به نمایندگان مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش به توهین به علی لاریجانی


سید مهدی طباطبایی به اظهاراتی که اخیرا در مجلس علیه علی لاریجانی روی داده بود واکنش نشان داد.

 خبرآنلاین: سید مهدی طباطبایی به اظهاراتی که اخیرا در مجلس علیه علی لاریجانی روی داده بود واکنش نشان داد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی در گفت و گویی در این باره گفت:در درجه اول بسی متاثرم از آنچه که اتفاق افتاده و در حال افتادن است و آن این است که چهره اسلام و انقلاب لکه دار و ننگین می شود. این از مصائب بزرگ است و نمی شود کوچک شمرد. هرچه چهره اسلام کریه شود به طور طبیعی مردم از آن گریزان خواهند شد. ما باید هرچه می توانیم اسلام را به نمایش بگذاریم. البته شاید نتوانیم، اما باید بکوشیم تا آنجا که در توان داریم حد اقل کیان اسلام و قرآن و دین را حفظ کنیم و حرمت آن را نگه داریم. این مسئله گره خورده است به حفظ حرمت کسانی که نامشان به اسلام و دین گره خورده است.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که در مجلس روی داده است گفت: نکته ای که خیلی هم با اهمیت است این است که مجلس خانه مردم است و نمایندگان عزیز با انتخاب مردم بر سر کار آمده اند، اما تعداد اندکی نماینده باعث زوال نعمت و رحمت و شخصیت از سایر نمایندگان شده اند. این بسیار جای تاسف دارد. روایات اخلاقی ما می فرماید ، هیچ توهینی از کسی صادر نمی شود مگر از حقارت نفس خودش. یعنی خود شخص احساس ذلت یا شکست می کند و برای جبران شکست و ذلت خود دست به واکنش های گوناگون می زند که امروزه و در شرایط کنونی به وسیله فحاشی و توهین واکنش نشان داده می شود. بنابر این سفارش شده است که مردم مواظب باشید که کار و تلاش های مذبوحانه به جایی نرسد که جامعه دچار خواری و پذیرفتن آن بشود. چرا این احساس در جامعه پیش آمده است؟ یکی از دلایل و مصادیق می تواند مذاکرات باشد. یعنی شیوه ای که در پیش گرفته شد و نتیجه ای که به دست آمد چه در سطح بین الملل و چه در سطح جامعه روحیه اجتماعی مردم تغییر کرده و تغییر سیاست مورد توجه مردم می باشد.  تلاش های مذبوحانه علیه مذاکره کنندگان و توافقنامه به طور طبیعی رو می شود.آن سیاست هایی که در دولت گذشته بوده است مرتب تغییر کرده و مدام نتیجه مثبت گرفته می شود و در کنار آن مفاسد گذشته باز می شود.

طباطبایی همچنین درباره شخصیت رئیس مجلس گفت: آقای لاریجانی، شخصیتی دینی و علمی دارد که  از قبل هم داشته است. از خاندان محترم و موجهی است. مرحوم میرزاهاشم آملی از علما ارزشمند بودند. از سوی دیگر رفتارهای عاقلانه ای که ایشان داشتند و دارد بسیار حائز اهمیت است. البته نه فقط ایشان، مجموعه هیئت رئیسه مجلس بالاخص، رئیس و نایبان رئیس و مخصوصا شخص آقای ابوترابی همه انسان های بزرگواری هستند و نباید به این ها توهین بشود.

مشروح گفت و گوی خبرآنلاین با سید مهدی طباطبایی فردا در خبرآنلاین منتشر خواهد شد.