اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاخ سفید: در فروش نفت ایران دخالتی نداریم / "بشار اسد" در آینده سوریه هیچ گونه جایگاهی ندارد



اخبار, فروش نفت ایران


 کاخ سفید: در فروش نفت ایران دخالتی نداریم

کاخ سفید اعلام کرد علیرغم افزایش فروش نفت ایران و استحصال میلیاردها دلار برای تهران، در افزایش فروش نفت ایران دخالتی نمی‌کند‬.

‬به گزارش تسنیم به نقل از آمریکن‌فری‌بیکن؛ کاخ سفید اعلام کرد علیرغم افزایش فروش نفت ایران و استحصال میلیاردها دلار برای تهران، در افزایش فروش نفت ایران دخالتی نمی‌کند‬.

طبق گزارش‌های منتشره از سوی "آژانس بین المللی انرژی"، صادرات نفت خام ایران در ژانویه گذشته به 1/23 میلیون بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که این میزان در دسامبر گذشته 1/06 میلیون بشکه در روز بود.

در این شرایط در حالی که افزایش صادرات نفت خام ایران موجب بروز نگرانی در بین کارشناسان در مورد احتمال فروپاشی تحریم‌های اعمالی علیه تهران شده است، کاخ سفید نسبت به آن واکنش نشان نداده و وعده داد که تلاش‌ها برای کاهش فروش نفت خام ایران را همچنان متوقف کند.

هرچند دولت اوباما معتقد است که ایران از بابت کاهش تحریم‌ها مبلغی حدود 7 میلیارد دلار به دست خواهد آورد،‌ اما کارشناسان بر این باورند (افزایش) صادرات نفت و رونق اقتصادی بیش از 20 میلیارد دلار نصیب تهران می‌کند.

 

------------------------


کاخ سفید: گزینه نظامی برای سوریه مطرح نیست

کاخ سفید در بیانیه هرگونه استفاده از گزینه نظامی برای حل بحران سوریه در شرایط کنونی را رد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای مدعی شد:"بشار اسد" در آینده سوریه هیچ گونه جایگاهی ندارد.

کاخ سفید همچنین از روسیه خواست در مقابل قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک بشردوستانه به سوریه مانع تراشی نکند و تاکید کرد:مذاکرات ژنو همچنان اساس حل وفصل بحران سوریه به شمار رفته و هم اکنون گزینه نظامی برای حل بحران این کشور مطرح نیست.

در بیانیه کاخ سفید آمده است:آمریکا همچنان اعتقاد دارد راه حل دیپلماتیک تنها راه حل بحران سوریه است اما با این وجود همچنان تمامی گزینه ها را در رابطه با سوریه بررسی خواهی کرد.
اخبار بین الملل - تسنیم،باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
بشار اسد: ایران با خون خود کنار مردم سوریه ایستاد | ویدئو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرلشگر فیروز آبادی:بشار اسد درست می گوید، جنگ سوریه جنگ ایران است





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سرلشگر فیروز آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

بشار اسد درست می گوید، جنگ سوریه جنگ ایران است

سوریه خط مقدم مقاومت در برابر اشغالگران قدس بوده و سال‌ها است که این خط را حفظ کرده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از آنجا که یکی از آرمان و اهداف انقلاب اسلامی ایران نیز مقاومت در برابر تجاوز اسرائیل است بنابراین دو کشور در این هدف با هم مشترکند.

سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه رژه ۳۱ شهریور و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا راجع به اظهارات اخیر بشاراسد که جنگ سوریه را جنگ ایران عنوان کرده بود گفت: آقای بشاراسد درست گفته است زیرا سوریه خط مقدم مقاومت در برابر اشغالگران قدس بوده و سال‌ها است که این خط را حفظ کرده است.وی افزود: از آنجا که یکی از آرمان و اهداف انقلاب اسلامی ایران نیز مقاومت در برابر تجاوز اسرائیل است بنابراین دو کشور ایران و سوریه در این هدف با هم مشترکند./ایلنا