اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاخ سفید: با ایران مذاکرات محرمانه در مورد داعش داشته ایم / حملات هوایی شکست بخورد، نیروی زمینی اعزام می کنیم




اخبار بین الملل - کاخ سفید: با ایران مذاکرات محرمانه در مورد داعش داشته ایم

سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا در مورد تهدیدات داعش با ایران مذاکرات محرمانه داشته است و این مذاکرات ممکن است ادامه یابد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز دوشنبه خود اظهار کرد: ما با ایران در مورد تهدیدات تروریست‌های داعش مذاکرات محرمانه داشته‌ایم اما تاکید می‌کنم که هیچ برنامه‌ای برای همکاری نظامی با ایران در این زمینه نداریم.

سخنگوی کاخ سفید افزود: من پیش‌بینی می‌کنم که مذاکرات در مورد چگونگی مقابله با داعش میان آمریکا، دیگر اعضای جامعه بین‌الملل و ایرانی‌ها ادامه داشته باشد.

او در ادامه تصریح کرد: دلیل منطقی برای رایزنی‌ها با ایران در این زمینه وجود دارد چون ما منافع مشترکی در نابودی کامل داعش داریم و به نفع ایران نیز نیست که شاهد حضور یک گروه تروریستی در کشور همسایه‌اش باشد.

ارنست تاکید کرد که منافع مشترک در این زمینه مورد بحث قرار گرفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات روز گذشته رهبری ایران مبنی بر رد درخواست کمک آمریکا از ایران برای مقابله با داعش گفت: من هیچ نظری در مورد برداشت‌های آن‌ها از مذاکراتی که ممکن است انجام شده و یا نشده باشد ندارم.

وی یاد آور شد: آمریکا هیچ همکاری با ایران نخواهد داشت.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:
اگر داعش را رها کنیم، به کویت هم می رسد/حملات هوایی شکست بخورد، نیروی زمینی اعزام می کنیم

مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک نیروهای ارتش آمریکا در سخنرانی خود در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا تاکید کرد که اگر راهبرد باراک اوباما در گسترش حملات هوایی علیه داعش با شکست مواجه شود او پیشنهاد خواهد کرد که آمریکا اعزام نیروهای زمینی به عراق را بررسی کند.

ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک نیروهای ارتش آمریکا در سخنرانی خود در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا تاکید کرد که اگر راهبرد باراک اوباما در گسترش حملات هوایی علیه داعش با شکست مواجه شود او پیشنهاد خواهد کرد که آمریکا اعزام نیروهای زمینی به عراق را بررسی کند.

به گزارش انتخاب، دمپسی گفت: اگر هواپیمایی سقوط کند، ارتش آمریکا برای عملیات نجات آمادگی دارد. تشکیل نیروی مبارزه با تروریسم بخشی از راهبرد ما برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه است.

وی افزود: اگر ما داعش را رها کنیم، مناطق نفوذ خود را گسترش خواهد داد و ممکن است به کویت هم برسد.

رئیس ستاد مشترک نیروهای ارتش آمریکا در سخنرانی خود در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: حملات علیه مواضع داعش در سوریه مستمر و پیوسته خواهد بود.

دمپسی افزود: مشارکت نیروهای زمینی آمریکا در این عملیات در مرحله بعدی مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما می توانیم با تشکیل ائتلاف گسترده بین المللی، داعش را شکست دهیم.

مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک نیروهای ارتش آمریکا تاکید کرد نیروی هوایی این کشور پناهگاه های امن داعش در سوریه را هدف قرار خواهد داد.

دمپسی افزود: ما برای نابودی داعش در عراق و سوریه مصمم هستیم. جنگ ما مستلزم شراکت با دولت عراق است. ما برای هدف قرار دادن مواضع داعش در سوریه آمادگی داریم.

 

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
نیروی هوایی روسیه تشدید حملات هوایی علیه داعش در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید: بررسی همه گزینه‌ها در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای ایران



اخبار,شکست مذاکرات هسته‌ای ایران


اخبار سیاست خارجی - کاخ سفید: بررسی همه گزینه‌ها در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای ایران

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که باراک اوباما در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای با ایران و عدم دستیابی به توافق جامع نهایی گزینه‌های زیادی را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا ، جیک سولیوان، معاون دستیار باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی سالانه بنیاد دفاع از دموکراسی مدعی شد: در صورتی که ایران با حسن نیت مذاکره نکند و مذاکرات شکست بخورد، ما آماده‌ایم که با کنگره برای اعمال تحریم‌های بیشتر همکاری کنیم.

به نوشته روزنامه اورشلیم پست، سولیوان در پاسخ به این سوال که چه منطقی پشت این کار وجود دارد که در صورت شکست خوردن دیپلماسی در وین تحریم‌ها دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد وجود دارد؟ پاسخ داد: منطق آن این است که در اینجا یک فرصت وجود دارد که ایران را برای انتخاب تحت فشار قرار دهیم؛ آنها یا می‌توانند با حسن نیت مذاکره کنند و به یک راه‌حل برای برطرف کردن نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در مورد برنامه هسته‌ای‌شان برسند و یا با افزایش فشار مواجه شوند.

وی همچنین در اظهارات خود یادآور شد که تحریم‌ها تنها ابزار موجود نیستند و اگر این گفت‌وگو‌ها شکست بخورد ما آماده‌ایم تا گزینه‌های زیادی را بررسی کنیم.

دیگر سخنران حاضر در این گردهمایی رئیس کمیته روابط خارجی کاخ سفید بود که در خصوص چگونگی سیاست موفقیت‌آمیز در قبال ایران با تاکید بر این ادعا که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، گفت: شکست این مذاکرات به معنی عدم دسترسی به راه‌حلی است که برنامه‌های تولید سلاح هسته‌ای ایران را نابود کند.

وی تاکید کرد: شکست این مذاکرات یعنی به ایران اجازه دهیم به برنامه‌های موشک بالستیک خود ادامه دهد.

وی در سخنانش به قانون اعمال تحریم‌های بیشتر علیه صادرات نفت ایران در تابستان گذشته اشاره کرد و موفقیت در این زمینه را تصویب چنین قوانینی دانست.

به نوشته این روزنامه، دو ماه پس از تصویب این قانون مذاکرات میان ایران و آمریکا در نیویورک آغاز شد و چندی پس از آن در ژنو ادامه یافت، اما این قانون با تهدید باراک اوباما مبنی بر وتو کردن آن مواجه شد.

وی در این باره گفته بود که در صورت تحریم دوباره ایران به روند مذاکرات خدشه وارد خواهد شد.

رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا که از حامیان اصلی تصویب قانون اعمال تحریم‌ علیه ایران است روز پنجشنبه در این گردهمایی بار دیگر از این قانون حمایت کرد و گفت: هیچ‌کس بیشتر از من خواستار یک راه‌حل دیپلماتیک نیست. من نگرانم که آنها بیشتر خواستار یک معامله باشند تا یک معامله صحیح.

جیک سولیوان که به نمایندگی از دولت اوباما در این گردهمایی سخنرانی کرد همچنین یادآور شد که باراک اوباما به هر قیمتی تن به توافق هسته‌ای با ایران نخواهد داد.

بنیاد دفاع از دموکراسی یک سازمان نئومحافظه‌کار است که از حامیان رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا