اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاخ سفید اظهارات ترامپ درباره مسلمانان را «گستاخانه» خواند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کاخ سفید اظهارات «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه را علیه مسلمانان «گستاخانه» خواند و به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت: « آیا کسی از آن چیزی که در تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ رخ داد، تعجب نمی کند؟ کسانی که از این نظر گستاخانه ترامپ طرفداری می کنند، خود جزیی از پایگاه ترامپ هستند.»

ارنست افزود: « ترامپ نخستین نامزد جمهوریخواه نیست که این گونه سخنان را برای کسب رای، بر زبان می آورد. این دقیقا همان چیزی است که هر کاندیدای جمهوری خواه برای کسب رای انجام می دهد. آنها تمایلی به محکوم کردن سخنان خودخواهانه ترامپ ندارند زیرا آنها هم به دنبال کسب رای از جنس همان رای های هم حزبی خود هستند.»

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: «رویه امروز حزب جمهوری خواه، حمایت از اختلافات داخلی و جلوگیری از اصلاحات مهاجرتی است. آنها به این رویه ادامه خواهند داد مگر آنکه کسی از حزب جمهوری خواه پیدا شود تا شجاعانه بایستد و این رویه را تغییر دهد.»

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب جمهوریخواه در اظهاراتی گستاخانه و جنجال برانگیز به صراحت خواستار ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به خاک آمریکا شد؛ اظهاراتی که موج مخالفت دیپلمات های کشورش را در پی داشت.

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان آمریکا گزارش داد، ترامپ در لس آنجلس و در میان هواداران خود با قرائت بیانیه ای گفت: «دونالد جی. ترامپ خواستار بسته شدن و ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به خاک آمریکا است تا نمایندگان آمریکایی ببینند (در آمریکا) چه می گذرد.»

براساس این گزارش، ترامپ یک روز پس از نطق «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا که خواسته بود آمریکایی ها در مورد وقایع تروریستی سن برناردینو و داعش علیه یکدیگر چرخش نکنند، این مطلب را بیان کرد.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد، اظهارات اخیر ترامپ با موج مخالفت دیپلمات های آمریکایی مواجه شد و مسئولان شورای روابط اسلامی-آمریکایی صحبت های وی را بی ملاحظه و غیر آمریکایی توصیف کردند.

'نیهاد عواد' Nihad Awad مدیر شورای روابط اسلامی-آمریکایی در واکشن به اظهارات تازه ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: ترامپ و افرادی مانند او بازیچه دست (گروه تروریستی) داعش شده و این دقیقا چیزی است که داعش خواهان آن در آمریکا است تا مردم آمریکا در مقابل هم قرار گیرند.

به گزارش سی.ان.ان، در تازه ترین نظرسنجی بعمل آمده در ایالت «آیوا» آمریکا بین سوم تا ششم نوامبر (12 تا 15 آذرماه) ، ترامپ با کسب 19 درصد آرا بعد از «تد کروز» که 24 درصد آرا را به دست آورده بود، قرار گرفت.

ترامپ یک میلیاردر تاجر نیویورکی است و در اوایل کارزار انتخاباتی خود گفته بود، خود سال ها یکی از تامین کنندگان مالی کارزارهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در گذشته بوده است.

وی پیشتر در 19 نوامبر( 28 آبان ) با موضع گیری علیه مسلمانان خواستار ثبت اطلاعات مسلمانی که به خاک آمریکا می شوند در یک پایگاه داده ها شد. ترامپ دو روز بعد از آن (30 آذر) نظارت بر مساجد آمریکا و بسته شدن برخی از آنها را خواستار شد.

وی همچنین مدعی شد در حملات یازده سپتامبر و هنگام فرو ریختن برج های دوقلو در مرکز تجاری نیویورک هزاران مسلمان در نیوجرسی شادمانی می کردند.

'روبرت بائر' Robert Baer مامور سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز گذشته (دوشنبه) در تحلیل نطق 15 آذرماه باراک اوباما به سی.ان.ان گفت، سخنان اوباما در باره مقابله با تروریسم و وقایع سن برناردینو برای آمریکایی های دلگرم کننده نبود و از احتمال چرخش آمریکا علیه مسلمانان در داخل خاک این کشور ابراز نگرانی عمیق کرد.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
واکنش هایی به اظهارات ترامپ در خصوص مسلمانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در واکنش به اظهارات «ظریف» در توئیتر/ کاخ سفید: اوباما برای رسیدن به راه حل با ایران، قاطع و پایدار است



واکنش کاخ سفید به اظهارات ظریف در توئیتر

در واکنش به اظهارات «ظریف» در توئیتر
کاخ سفید: اوباما برای رسیدن به راه حل با ایران، قاطع و پایدار است

در حالی که وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات اخیر اوباما مبنی بر اینکه گزینه نظامی روی میز است، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست ثبات داشته باشد، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که اوباما در رسیدن به راه حل با ایران پایدار و قاطع است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن اگزماینر»، «جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته (سه شنبه) وجود هرگونه تنش جدید بین ایران و آمریکا بعد از دیدار اخیر «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید را کم اهمیت جلوه داد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که نتانیاهو در نشست اخیر خود با اوباما خواستار تشدید تحریم های ضد ایرانی شد و اوباما نیز که اخیرا با دکتر روحانی مکالمه تلفنی داشته و به حقوق هسته ای مردم ایران اذعان کرده است، بعد از دیدار با نتانیاهو، در تغییر رویکردی آشکار در قبال ایران مدعی شد که تمام گزینه ها از جمله گزینه نظامی همچنان روی میز است.

بر اساس این خبر، «جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران بعد از ظهر روز دوشنبه هفته جاری با استفاده از شبکه «توئیتر»، تحریم های ضد ایرانی را غیرقانونی خواند و نوشت که رئیس جمهور آمریکا در تمایل خود برای شرکت در مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای ایران تغییر فکر ناگهانی داشته است.

ظریف در توئیتر نوشت: تصور رئیس جمهور اوباما مبنی بر اینکه ایران به دلیل تهدیدات غیر قانونی او (اوباما) و تحریم ها در حال مذاکره است، بی احترامی به یک ملت محسوب می شود و رفتاری مبتکرانه و غلط است؛ رئیس جمهور اوباما باید در راستای ترویج اعتماد متقابل، ثبات داشته باشد. تغییر ناگهانی طرز فکر و حرکات زیگزاگ، اعتماد را نابود و اعتبار آمریکا را تضعیف می کند.

بر اساس این خبر، چنین اظهار نظراتی از سوی وزیر خارجه ایران بعد از نشست اخیر نتانیاهو و اوباما صورت گرفت.

کارنی روز گذشته در واکنش به این اظهار نظر ظریف و در حمایت از نظام تحریم های ضد ایرانی، به خبرنگاران گفت: اجرای این تحریم ها به نوبه خود تا اندازه ای منجر شده است که ما امروز در این جایگاه قرار داشته باشیم به طوریکه دولت جدیدی در ایران وجود دارد که تمایل خود را برای مذاکره به منظور پیدا کردن راهی برای این مشکل به شیوه ای دیپلماتیک نشان داده است.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با اشاره به اینکه اگرچه کلمات معنی دار هستند، اما اقدامات معنای بیشتری دارند، گفت: تنها از طریق رفع قابل اثبات و شفاف این چالش (برنامه هسته ای ایران) است که جامعه بین المللی می تواند مطمئن شود که ایران بلندپروازی های سلاح هسته ای خود را رها کرده است؛‌ از این طریق ما می توانیم به یک راه حل برسیم و رئیس جمهور در این زمینه بسیار پایدار و قاطع است./فارس