اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاخ‌سفید: «اوباما» آماده مذاکره با ایران است



کاخ‌سفید: «اوباما» آماده مذاکره با ایران است

سخنگوی کاخ سفید از آمادگی رئیس‌جمهور این کشور برای مذاکره با ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید گفت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا آماده است تا گفت‌وگوهایی دوجانبه با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش داشته باشد؛ اما تاکید کرد آمریکا [هنوز] هیچگونه مذاکره‌ای را برنامه‌ریزی نکرده است.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، ادامه داد: ما آماده انجام مذاکرات دوطرفه هستیم اما هیچ برنامه‌ریزی‌ای در این باره نکرده و هنوز هیچ توافقی با ایران برای انجام این مذاکرات نداشته‌ایم.

کارنی تاکید کرد: هیچ چیزی برنامه‌ریزی نشده و هیچ توافقی نیز حاصل نشده است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» روز یکشنبه در گزارشی به نقل از مقامات دولت آمریکا اعلام کرد آمریکا و ایران درباره اصول مذاکرات دوجانبه درباره برنامه هسته‌ای ایران به توافق رسیده‌اند، گزارشی که هم ایران و هم آمریکا آن را تکذیب کردند.

در جریان آخرین مناظره تلویزیونی اوباما و «میت رامنی» نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری، اوباما درباره احتمال مذاکره دو جانبه با ایران گفت‌وگو کرد، نکته‌آی که جی کارنی نیز آن را تکرار کرد و گفت: ما زمانی که ایرانی‌ها درباره مذاکرات جدی باشند، آماده پیگیری مذاکرات هستیم./فارس

 


ویدیو مرتبط :
وقتی اوباما در کاخ سفید میدوید و ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا: آماده همکاری با ایران هستیم/ کاخ سفید: دیدار اوباما و روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی بعید نیست



همکاری ایران و آمریکا,روابط ایران و آمریکا

آمریکا: آماده همکاری با ایران هستیم

وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد ایران برای حل دیپلماتیک مسائل هسته‌ای‌اش همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، واشنگتن برای همکاری با رئیس جمهور جدید ایران اعلام امادگی کرد.

واشنگتن گفته در صورتی اماده همکاری با ایران است که این کشور هم تلاشهای لازم برای حل مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور را انجام دهند.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «جان کری از تعهد وزیر خارجه ایران برای پاسخدهی واقعی و توافق برای دیدار کوتاه مدت با پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان که کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران ترتیب داده استقبال می‌کند.»

کاترین اشتون پیشتر گفته بود محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با همتایانش از کشورهای بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه، آمریکا و آلمان دیدار و با آنها درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا ادعا می‌کنند ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای در لفافه برنامه هسته‌ای است؛ اما ایران ضمن تأکید بر حقوق خود برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هر گونه ادعا برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را رد کرده است.

کاخ سفید: دیدار اوباما و روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی بعید نیست

کاخ سفید اعلام کرد بعید نیست رؤسای جمهوری ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کنند.

به گزازش خبرگزاری فارس، کاخ سفید گفته احتمال دیدار اوباما، رئیس جمهور آمریکا با حجت‌الاسلام حسن روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعید نیست.

این خبر را شبکه خبری العربیه در خبری فوری اعلام کرده اما به جزئیات بیشتری از آن اشاره نکرده است.