اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟



یکی از مقامات عراقی نیز در مصاحبه با شبکه خبری «ان بی سی» گفته بود: «آن ها با استفاده از عروسک به کودکان می آموزند که چگونه مردم را گردن بزنند، سپس آن ها را به تماشای گردن زدن می برند و گاهی اوقات آن ها را مجبور به حمل سرهای از تن جدا شده به منظور ریختن ترسشان می کنند».

داعش عنصر نامطلوبی در جهان اسلام و خاورمیانه است که با ترور، خشونت، تجاوز و وحشت شناخته می شود. گروهی که از هر ابزار و وسیله ای برای تحقق اهداف نامشروع و غیرانسانی خود استفاده می کند.

به گزارش «تابناک»، یکی از غیرانسانی ترین و نگران کننده ترین ابزارهای داعش برای تحقق اهداف شوم خود، استفاده از کودکان است. داعش بعد از تصرف مناطق مورد هجوم خود، زنان را به بردگی می گیرد، مردان را به اجبار وارد میدان نبرد می کند و کودکان را برای اهداف تروریستی آموزش می دهد و به کار می گیرد.

به انقیاد در آوردن کودکان با شستشوی مغزی
اگرچه اطلاعات دقیقی در مورد تعداد کودکان داعش در دست نیست، اما ماجراهای تعریف شده از سوی آواره‌شدگان و مدارک جمع‌آوری شده توسط سازمان ملل، گروه‌های حقوق بشری و خبرنگاران، حاکی از گسترش روز افزون استفاده داعش از کودکان است. البته موضوع کودکان سرباز، پدیده تازه‌ای نیست و در جنگ‌های قبایلی در آفریقا، بارها از این افراد استفاده شده است.

شبکه خبری «اسکای نیوز» به تازگی با انتشار یک فیلم نشان می دهد که داعش چگونه با استفاده از بازی هایی، اعدام را به کودکان آموزش می دهد. در این ویدئو، کودکان با زانو زدن بر روی زمین تظاهر به کشته شدن به ضرب گلوله می کنند و در بخشی دیگر از این ویدئو کودکی را می بینیم که با پوشیدن لباس سیاه داعش و با در دست داشتن یک خنجر، به یک عروسک هجوم می برد و تظاهر به بریدن سر آن عروسک می کند.

 اخباربین الملل  , ,خبرهای   بین الملل , کودکان داعشی


در همین زمینه، سرمد جیلانی یکی از فعالان سوری و از اعضای گروهی به نام «رقه در سکوت در حال جان سپردن است»، می گوید: « این کودکان نسل از دست رفته سوریه هستند. اعضای داعش این کودکان را شستشوی مغزی می دهند و آن ها را به خطوط مقدم نبرد می فرستند و در بمب گذاری های انتحاری از آن ها استفاده ابزاری می کنند».

پیش از این نیز روزنامه «دیلی میل» در گزارشی به نقل از مقامات عراقی، به 500 کودک ربوده شده توسط داعش اشاره کرده بود که داعش با شستشوی مغزی، آن ها را برای عملیات های انتحاری و برای تبدیل شدن به سربازانی جنگجو آموزش داده بود. کودکانی از الانبار در غرب عراق و از دیالی در شرق عراق ربوده می شدند و به پایگاه هایی در عراق و سوریه جهت آموزش های مختلف فرستاده می شدند.

 اخباربین الملل  , ,خبرهای   بین الملل , کودکان داعشی


یکی از مقامات عراقی نیز در مصاحبه با شبکه خبری «ان بی سی» گفته بود: «آن ها با استفاده از عروسک به کودکان می آموزند که چگونه مردم را گردن بزنند، سپس آن ها را به تماشای گردن زدن می برند و گاهی اوقات آن ها را مجبور به حمل سرهای از تن جدا شده به منظور ریختن ترسشان می کنند».

 

 اخباربین الملل  , ,خبرهای   بین الملل , کودکان داعشی

 

 اخباربین الملل  , ,خبرهای   بین الملل , کودکان داعشی


یک متخصص مبارزه با تروریسم در گفتگو با دیلی میل گفته با ربودن این کودکان و پرورش ذهنی آن ها از دوران کودکی و نوجوانی، داعش می تواند از این کودکان متعصبینی وفادار برای مردن در راه دفاع از خودش به وجود آورد.

این مبارزان نوجوان و جوان می‌توانند تهدیدی خطرناک در بلندمدت باشند زیرا آنها از زندگی طبیعی خود در میان کودکان و فضای مدارس دور شده و در مقابل ماشین تبلیغاتی قرار گرفته‌اند که هدف آن مقدس نشان دادن جنایت‌های داعش و کشته شدن در این راه است.

بدون شک، داعش علاوه بر استفاده از این کودکان برای مقاصد کوتاه مدت، تلاش دارد آن ها را برای آینده خلافت خودخوانده و نامشروع خود پرورش و آموزش دهد. کودکانی که از هم اکنون تمامی آموزش های لازم را می گذرانند، می توانند نسلی به مراتب خطرناک تر، جسورتر، آموزش دیده تر، متبحرتر و متخصص تر در زمینه فعالیت های تروریستی نسبت به تروریست های کنونی داعش و القاعده باشند.

پسران کودک و نوجوانی که از سوی داعش ربوده شده و یا داوطلبانه به این گروه می‌پیوندند، به اقتضای سن خود به اردوگاه‌های مختلف نظامی و مذهبی فرستاده می‌شوند. از اصول شریعت گرفته تا استفاده از سلاح‌های مختلف از جمله مسائلی است که در این اردوگاه‌ها به کودکان آموزش می‌دهند.

تصاویر منتشره توسط روزنامه دیلی میل نشان می دهد که چگونه این کودکان آموزش هایی می بینند که فقط در ارتش های مدرن شاهد آن هستیم.

 اخباربین الملل  , ,خبرهای   بین الملل , کودکان داعشی


معصومیت از دست رفته کودکانی که در سنین کودکی در اردوگاه های نظامی و مدارس داعش برای تبدیل شدن به قاتلانی شرور آموزش داده می شوند:

 اخباربین الملل  , ,خبرهای   بین الملل , کودکان داعشی


خزیدن در زیر سیم خاردارها به عنوان بخشی از فرایند آماده سازی برای میدان نبرد:

 اخباربین الملل  , ,خبرهای   بین الملل , کودکان داعشی

 

استیو امرسون از پروژه تحقیات تروریسم می گوید این کودکان برای مواقعی که داعش مورد حمله قرار می گیرد نیز این آموزش ها را می گذرانند.

 اخباربین الملل  , ,خبرهای   بین الملل , کودکان داعشی


پسران جوانی که با سخت گیری فرماندهان داعش از دیوارهای بلند طنابی بالا  می روند و به صورت طاقت فرسایی آموزش می بینند:

 اخباربین الملل  , ,خبرهای   بین الملل , کودکان داعشی


یک فرمانده بزرگسال داعش با قدم زدن در میان سربازان تازه جذب شده، به این کودکان سرباز می آموزد که به صورت متعصبانه ای با سلاح یکدیگر را مورد هدف قرار دهند:

 اخباربین الملل  , ,خبرهای   بین الملل , کودکان داعشی


یکی دیگر از ابعاد سرنوشت شوم این کودکان را شلی وایتمن، مدیر اجرایی مرکز رومئو دالیر (فعال در زمینه کودکان سرباز) بازگو می‌کند. بنا به گفته وایتمن، داعش از برخی از این کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و گاهی اوقات برای تأمین خون از آنها استفاده می‌شود.

شاهدانی از دو شهر موصل و تلعفر در عراق به بازرسان سازمان ملل اعلام کردند کودکانی را دیده‌اند که با وجود سن بسیار پایین، یونیفورم مخصوص داعش را پوشیده و به گشت‌زنی در خیابان‌ها و دستگیری شهروندان می‌پردازند. بر اساس این گزارش، در منطقه الشرقاط در استان صلاح‌الدین نیز نوجوانان زیادی از اعضای داعش مسئولیت برپایی ایست‌های بازرسی را بر عهده دارند.

ابراهیم رقاوی، جوان بیست و دو ساله‌ای که عضو گروه «رقه در سکوت در حال جان سپردن است» در مصاحبه با فارین پالسی به این موضوع اشاره داشت که داعش به استخدام کودکان و نوجوانان در ساختار خود سرعت و شدت بیشتری بخشیده است.

او می‌گوید نوجوانانی که در رقه توسط داعش آموزش می‌بینند، به سرعت به کوبانی فرستاده شده تا با کردهای این منطقه بجنگند. به دلیل وجود فقر گسترده در رقه، داعش خانواده‌ها را متقاعد می‌کند که در صورت دریافت هزینه‌ای ناچیز فرزندانشان را به عضویت این گروه درآورند. گاهی نیز خود داعش با برگزاری نشست‌های عمومی در سطح شهر، به طور مستقیم شروع به یارگیری از میان این کودکان می‌کند. با توجه به بسته بودن تمام مدارس در رقه، این یارگیری‌ها با سهولت بیشتری انجام می‌شود. برخی از این اردوگاه‌های موجود در رقه عبارتند از: اردوگاه الزرقاوی، اردوگاه اسامه بن لادن، اردوگاه الشرکراک، اردوگاه الطلائیه و اردوگاه الشریعه.

بنا به گفته رقاوی، تنها در اردوگاه الشریعه بین 250 تا 300 نفر وجود دارند که سن تمام آنها زیر 16 سال استفرد آبراهامز، مشاور مخصوص دید‌بان حقوق بشر در این زمینه با ایزدی‌هایی مصاحبه کرده که توانسته‌اند از چنگال داعش فرار کنند. یکی از همین ایزدی‌ها به آبراهامز گفته بود که داعش 14 پسر بین هشت تا دوازده ساله را در محل سکونت او در سنجار انتخاب کرد و به اردوگاه‌هایی فرستاد تا جنگ را بیاموزند.

سربازان کوچک امروز، قاتلان بی رحم فردا
شبکه خبری وایس نیز تابستان سال گذشته مستندی در مورد زندگی تحت سایه داعش پخش کرد. قسمت دوم این مستندها مربوط به استفاده داعش از کودکان برای اهداف آینده خود است.

در این ویدئو یک مرد بلژیکی نشان داده می‌شود که با فرزند شش ساله‌اش بتازگی وارد شهر رقه شده است. وقتی خبرنگار وایس از این کودک می‌پرسد که دوست داری در آینده عامل انتحاری شوی یا یک نیروی جهادی، کودک گزینه دوم را انتخاب می‌کند. این کودکان علاوه بر این‌که به اجبار در مسیر افراطی شدن گام بر می‌دارند، روزانه شاهد موج زیادی از خشونت‌ها هستند.

رقاوی عکس‌هایی را نشان می‌دهد که کودکان زیادی در حال تماشای به صلیب کشیده شدن چند جوان مسیحی در رقه هستند. به عقیده او، این کودکان آن‌قدر شاهد این‌گونه اعدام‌ها بوده‌اند که دیگر بریده شدن سر یک انسان از بدنش برای آنها وحشت آفرین نیست. نتیجه تمام این اقدامات را می‌توان در همین یک جمله رقاوی مشاهده کرد: «داعش با این‌گونه اقدامات، کودکی، قلب و روح پاک این کودکان را از بین می‌برد».

کودکان امروز سوریه، عراق ، افغانستان و دیگر مناطق تحت کنترل داعش با خطر از دست دادن معصومیت  و احساسات پاک کودکی شان روبرو هستند. معصومیت بسیاری از این کودکان قربانی توحش و بربریت عنصر خشونت طلبی شده که سعی دارد تمام مرزهای انسانی را به مانند مرزهای خاورمیانه مورد هجوم قرار دهد. کودکان معصوم دیروز و جلادان فردای داعش می توانند تبدیل به بغدادی ها، هیتلرها و صدام های جدید و خطرناک تری شوند که جنگیدن، جنایت، خشونت و قساوت را از همان کودکی فرا گرفته اند.

 

اخبار  بین الملل -  تابناک 


ویدیو مرتبط :
کودکان تروریست داعش آموزش نظامی می بینند!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهبر "داعش" چگونه قدرتمندترین تروریست جهان شد؟



اخبار,اخبار بین الملل,گروه تروریستی داعش

 

 اخبار بین الملل - رهبر "داعش" چگونه قدرتمندترین تروریست جهان شد؟

البغدادی در سال 1971 در سامره در یک خانواده سنی مذهب، با اسم عواد علی البدری ال سامره ای متولد شده و مدعی است که از نسل پیامبر اسلام می باشد

  روزنامه واشنگتن پست طی گزارش به قلم ترنس مک کوی می نویسد: به رغم قدرت ، نفوذ و بدنامی جدید  ابوبکر البغدادی ، فقط دو عکس معتبر و تصدیق شده از مردی که اکنون" قدرتمندترین رهبر جهادی" جهان خوانده می شود، در دست می باشد.

به گزارش تدبیر، این مقاله می افزاید ابوبکر البغدادی که مجله تایمز وی را "خطرناکترین مرد جهان" و روزنامه لوموند او را "بن لادن جدید" نامیده ، فردی نسبتا ناشناخته و گمنام می باشد . وی رهبر گروهی است که عملیات غارت و چپاول دومین شهر بزرگ عراق را رهبری نموده و کنترل منطقه قابل توجهی را در عراق و سوریه در درست دارد.

اکثر مطالبی که در مورد ابوبکرالبغدای گفته می شود قابل تصدیق نیست اما چند مسئله در رابطه با وی کاملا مشخص و شفاف است: البغدادی رهبری گروه دولت اسلامی عراق و شام ،( یا داعش )را به عهده دارد، وی استراتژیست زیرک و ماهری است ، در جمع آوری کمک های مالی تبحر دارد و قاتل بی رحمی است.

امریکا جایزه ده میلیون دلاری برای دستگیری وی تعیین کرده است. وی در طی یک سال گذشته با قتل عام گسترده و حمله اخیر خود به شهر موصل در عراق توانسته است از نظر اعتبار و نفود در بین مبارزین اسلامی حتی از ایمن الظواهری نیز پیشی گیرد.

به گزارش تدبیر به نوشته دیوید ایگنیشس، خبرنگار واشنگتن پست، رهبر داعش، البغدادی می تواند جانشین حقیقی اسامه بن لادن محسوب شود. به گفته یک مقام ارشد اطلاعاتی امریکا، البغدادی  خشن تر ، کینه جو تر و  ضد امریکایی تر از الظواهری است. و برخلاف الظواهری محتاط و فاقد کاریزما، البغدادی موفق  به جلب مبارزین گروه های دیگر وابسته به الظواهری منجمه القاعده در یمن و الشباب در سومالی شده است.

ریچارد بارت رئیس سابق  واحد ضد تروریسم سرویس اطلاعاتی انگلستان می گوید، طی ده سال گذشته ظواهری در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان مستقر بوده و به غیر از انتشار چند ویدئو و بیانیه اقدام قابل توجهی صورت نداده ، و این درحالی است که البغدادی توانسته افراد زیادی را بسیج کند ، شهرهای زیادی را به کنترل خود درآورد و بی پروا به قتل عام مردم در عراق و سوریه بپردازد.

البغدادی در سال 1971 در سامره در یک خانواده سنی مذهب، با اسم عواد علی البدری ال سامره ای  متولد شده و مدعی است که از نسل پیامبر اسلام می باشد. بر طبق ادعای مبارزین نزدیک به البغدادی ، وی دارای دکترا از دانشگاه اسلامی بغداد است . گفته می شود که وی در زمان اشغال عراق توسط امریکا در سال 2003 اقدام به تشکیل گروه مسلح خود در شرق عراق نمود.

در سال 2005 البغدادی توسط نیروهای امریکایی دستگیر شده و به مدت چهار سال در زندان  بوکا در جنوب عراق زندانی بود و به گزارش المانیتور در این زندان بود که وی با رهبران کلیدی القاعده ملاقات و آمورش دیده است.

در سال 2010 بعد از اینکه چند تن از رهبران القاعده در عراق کشته شدند وی رهبری گروه را به عهده گرفت. در آن زمان قدرت مبارزین اسلامی در عراق در پائین ترین حد خود قرار داشت و شورش سنی ها در آستانه سقوط قرار گرفته بود.

به گزارش تدبیر، اما شروع  بحران سوریه و جنگ داخلی  و بروز خلاء قدرت در بیشتر نقاط سوریه منجر به  تحرک  و تجدید حیات شورشیان سنی به رهبری البغدادی گشت. بحران سوریه قیام گروه دولت اسلامی عراق و شام را به دنبال داشت. با قیام گروه داعش بالغ بر 12000 مبارز اسلامی که3000 نفر آنها از کشورهای غربی بودند، برای مبارزه به سوریه سرازیر شدند. در سال 2013 البغدادی خود را از یوغ رهبری الظواهری آزاد  نموده و در مخالفت با مواضع الظواهری اعلام داشت که "من فرمان خدا را اطاعت می کنم نه دستوری را که علیه دستور خداست".

از آن زمان به بعد قدرت و نفوذ البغدادی رو به افزایش گذاشت و به گفته پاره ای وی به زودی خود را امیر دولت جدید اسلامی معرفی خواهد کرد.

به گزارش تدبیر به نوشته تئودور کراسیک از انستیتوی امور خاورنزدیک و ارتش منطقه خلیج، قیام داعش نشان می دهد که یک گروه جدید و خطرناک تر با ایده تشکیل دولت که همه چیز را در مسیر خود نابود می کند ، از منطقه تروریست پرور سوریه در حال ظهور است . نهایتا داعش تلاش می کند که دولت اسلامی را تشکیل داده که از آنجا جهاد جهانی را آغاز خواهد کرد. شاید نیز این جهاد از زمانی که  البغدادی ، الظواهری را تحت الشعاع خود قرار داد شروع شده باشد.
اخبار بین الملل - تدبیر