اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چک هایی که با انگشت امضا می شود!


ـ هم اکنون کمترین میزان پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش های تجارت، خدمات و بازرگانی است. ـ یافته های پژوهشی نشان می دهد که فارغ التحصیلان دانشگاهی نتوانسته اند در فضای کسب و کار امروز کشور جایگاهی را برای خود پیدا کنند.

مشاور معاونت توسعه اشتغال وزارت کار با اعلام اینکه در حال حاضر مشکل اول ایجاد فرصت های جدید شغلی پول نیست، گفت: هم اکنون کمترین میزان پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش های تجارت، خدمات و بازرگانی است.

مسلم خانی با تأکید بر لزوم توانمندسازی نیروی انسانی از طریق ارتباط بیشتر با مراکز دانشگاهی، گفت: دانشگاه ها در حال حاضر خیلی خوب خود را مقید به معرفت محوری و دانش محوری می دانند و اجباری به ارائه مهارت به دانشجویان برای خود متصور نیستند.

مشاور معاونت توسعه اشتغال وزارت کار، بیان داشت: وزارت کار برای تمام شماری بنگاه های کوچک و زودبازده در حوزه بنگاه های کارآفرین مطالعه و آسیب شناسی انجام داده است، برای اینکه مشخص شود چرا بخشی از بنگاه های کارآفرین از میدان خارج شده اند و ورشکست شدند؟

به گفته خانی، در این مطالعه چندین دلیل پیدا شد که یکی از اصلی ترین دلایل ضعف دانش مدیریتی در بنگاه ها بوده است، به نحوی که در بنگاه های کوچک و زودبازده کسانی را داشته ایم که در سال 84 با 100 میلیون تومان تسهیلات شروع کردند و امروز بیش از 23 میلیارد تومان گردش مالی دارند و کسانی نیز بوده اند که با 8 میلیارد تومان تسهیلات شروع کردند، ولی در حال حاضر مجموع دارایی های آنها کمتر از 1 میلیارد تومان است.

وی خاطر نشان کرد: من احساس می کنم در زمانی که زودبازده ها را دنبال می کردیم اصلی ترین و مغفول مانده ترین مشکل، بحث مهارت نیروی انسانی به ویژه در فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده است.

خانی اظهار داشت: هم اکنون نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نسبت به سایر گروه ها تقریباً 2 برابر و بیش از آن است که یکی از دلایل آن بسنده کردن به مدرک دانشگاهی است که باید گفت برای ورود به بازار کار جواب نمی دهد.

مشاور معاونت توسعه اشتغال وزارت کار، افزود: یافته های پژوهشی نشان می دهد که فارغ التحصیلان دانشگاهی نتوانسته اند در فضای کسب و کار امروز کشور جایگاهی را برای خود پیدا کنند، ضمن اینکه فضای کسب و کار نیز خیلی پذیرای فارغ التحصیلان نیست.

وی بیان داشت: ما طرحی را در وزارت کار تحت عنوان کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا کردیم که طی آن کمترین میزان پذیرش آنها در حوزه تجارت، خدمات و بازرگانی بوده است. در حوزه تجارت هنوز هم چک های میلیاردی با انگشت و با مهر امضا می شود و این یک چالش است.

منبع: روزنامه اقتصادی آسیا


ویدیو مرتبط :
چک حقوقی و چک کیفری چه نوع چک هایی هستند ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محمد قاضی:از استقلال چک نگرفتم و قراردادی امضا نکردم



محمد قاضی,تکذیب خبر گرفتن چک از باشگاه استقلال توسط محمد قاضی

قاضی در گفت‌وگو با فارس:

از استقلال چک نگرفتم و قراردادی امضا نکردم/ تا آخر هفته تکلیفم روشن می‌شود

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من از هیچ باشگاهی چکی دریافت نکردم و قراردادی هم نبستم.

محمد قاضی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص اعلام خبری مبنی بر گرفتن چک از باشگاه استقلال گفت: من هنوز با هیچ باشگاهی نه قراردادی بستم و نه چکی گرفتم که این موضوعات را مطرح می کنند.

وی افزود: انشاءالله تا آخر هفته تیم مورد نظرم را انتخاب می‌کنم و سپس آن را معرفی خواهم کرد. با چند تیم صحبت‌هایی داشته‌ام اما همه چیز دست خداست و باید ببینیم تا انتهای هفته چه اتفاقی خواهد افتاد./خبرگزاری فارس