اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه خبر از لبنان؟ / حریری اسكی می رود!



 

چه خبر از لبنان؟ / حریری اسكی می رود!

 

 دریافت كمك مالی برخی سازمانهای لبنانی از آمریكا، سفر سعد حریری به فرانسه برای اسكی، گسترش خطر القاعده در لبنان و بالاگرفتن مشاجرات لفظی بین دو وزیر از جمله مهمترین شنیده های سیاسی در لبنان است.

 

 

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه های مختلف لبنان روز پنجشنبه در بخش شنیده های خود، اطلاعات و خبرهای مهمی از وضعیت لبنان منتشر كردند كه برخی از آنان در پی می آید.

الاخبار:

- چند مسؤول سازمان های غیردولتی و اجتماعی لبنان نسبت به انتشار اسامی آنان در اسناد ویكی لیكس در زمینه كمك هایی كه از طریق سفارت آمریكا به خصوص در زمان حضور 'جفری فیلتمان' در لبنان به عنوان سفیر آمریكا دریافت كردند، ابراز نگرانی كردند.

- مشخص شده كه سفر اخیر سعد حریری به فرانسه به منظور گذراندن چند روز در یكی از پیست های اسكی به همراه خانواده اش صورت گرفته است.

- یك مسؤول بلندپایه از گروه 14 مارس با خبر شده كه دولت جدید قصد ندارد 'اشرف ریفی' رییس پلیس لبنان را از منصبش بركنار كند، ولی در داخل پلیس لبنان تغییرات گسترده ای صورت خواهد گرفت از جمله تغییراتی در بخش ریاست اطلاعات پلیس لبنان به خصوص سرهنگ 'وسام حسن'رییس این بخش كه از نظر تمامی احزاب 8 مارس مناسب این منصب نیست . این تغییرات كمی بعد از تشكیل دولت جدید انجام خواهد شد.

النهار:

- خبرهای ضد و نقیض حاكی است كه دور كردن 'سعد حریری' نخست وزیر سابق لبنان از كاخ نخست وزیری در این مرحله در راستای توافق با چند كشوری كه به وضعیت لبنان اهمیت زیادی می دهند، صورت گرفته است.

- یك مسؤول در سازمان ملل سران لبنانی را به دوری از پیامدهای حوادث احتمالی در خاورمیانه فرا خواند.

- از كشورهای عربی كه نظامی شبیه به مصر دارند، هیچ موضع رسمی در خصوص بحران كنونی در مصر صادر نشده است.

السفیر:

- یكی از نمایندگان حزب المستقبل از شمال لبنان، به خبرنگار یك روزنامه آمریكایی گفت: اگر ما را از حزب الله می ترسانند، ما آنها را از این پس از سازمان 'القاعده' می ترسانیم.

- یك نامزد از منطقه شمال لبنان كه سال گذشته در انتخابات میان دوره ای از منطقه المنیه - الضنیه شركت كرده بود، به عنوان نامزد برای راه یابی به هیأت دولت مطرح است.

المستقبل:

- رییس یك حزب مسیحی به هم پیمانان خود گفته كه من قصد دارم منصب یك وزارتخانه جدید را به یكی از نزدیكان خودم بدهم و آن به خاطر درآمدهای نفت و گاز در آبهای منطقه است.

- سران گروه 8 مارس كاملا مخالف هستند كه 'میشل سلیمان' رییس جمهوری لبنان نمایندگان خود را برای تصدی وزارت امور مالی ،خارجه، كشور و دفاع معرفی كند.

البیرق:

- مشاجره لفظی میان دو وزیر( وزیر امور مالی و وزیر نیرو بر سر مساله قیمت بنزین) روز چهارشنبه بالا گرفت كه باعث مداخله مراجع عالی برای كاهش شدت آن شد.... / ایرنا 



ویدیو مرتبط :
لبنان:1392/10/26:تشکیل اولین جلسه دادگاه ترور رفیق حریری..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حریری: با كمك نصر‌الله مانع بروز ناآرامی در لبنان می‌شویم



 

 

حریری: با كمك نصر‌الله مانع بروز ناآرامی در لبنان می‌شویم

 

نخست‌وزیر لبنان با بعید دانستن ایجاد تنش در لبنان پس از صدور رای اولیه دادگاه ترور "حریری " تاكید كرد كه سران لبنان بویژه وی و دبیركل حزب‌الله مانع بروز ناآرامی‌ها در لبنان خواهند شد.

"سعد الحریری " نخست‌وزیر لبنان دیروز در گفتگو با روزنامه روسی "فریمیا نووستی " هرگونه اطلاع از مفاد رای اولیه دادگاه حریری را رد كرده و اینكه صدور این رای منجر به حالت انفجار در لبنان شود را بعید دانست و تاكید كرد كه سران لبنان اجازه این كار را نخواهند داد.

وی كه در جریان سفر خود به مسكو با این روزنامه گفتگو كرده بود، تاكید كرد: "میشل سلیمان " رئیس‌جمهور، من، "نبیه بری " رئیس پارلمان و سید "حسن نصرالله " دبیركل حزب‌الله اجازه بروز انفجار در اوضاع لبنان را نخواهیم داد.

وی در عین حال درباره قصد رژیم صهیونیستی در پناه بردن به ایجاد حالت انفجار در منطقه ابراز نگرانی كرده و تاكید نمود كه با مقامات روس درباره مواضع سرسختانه رژیم صهیونیستی صحبت كرده و تاكید كرده است كه نادیده گرفتن مبانی سازش در كنفرانس مادرید بویژه زمین در برابر صلح باعث ایجاد موجی از خشونت در منطقه شده است.

حریری رژیم صهیونیستی را منبع افراط‌گرایی در منطقه خواند و از جامعه جهانی خواست تا به این رژیم فشار آورده و آن را به اجرای تعهدات و مقررات بین‌المللی مجبور كنند.

نخست‌وزیر لبنان با تاكید بر اینكه تهدیدات اسرائیل لبنان را نمی‌ترساند، گفت: لبنان در شش جنگ علیه اسرائیل وارد شده و كشوری قدرتمند است...../تحلیل:عصرایران