اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چند درصد از زنان از فشار خون بالا رنج می‌برند؟



اخبار,اخبار اجتماعی, درمان فشارخون

 

 اخبار اجتماعی - 7.2درصد از زنان از فشار خون بالا رنج می‌برند

 سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: 7.2 درصد از زنان در جهان از فشار خون بالا رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد حدود 30 درصد از افراد میانسال از بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند.

دکتر سی ونکاتا رام، متخصص موسسه مدیریت فشار خون آپولو در آمریکا در این باره گفت: پیش از این تصور می‌شد مشکلات فشار خون در بین زنان وجود ندارد چرا که هیچ گونه سابقه پزشکی مناسبی در این باره وجود نداشته است، اما اکنون می‌دانیم تشخیص و درمان فشارخون بالا در زنان نیز حائز اهمیت است.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است در برنامه‌های خود توجه بیشتری به تشخیص و درمان فشار خون بالا در زنان خواهد داشت.
 اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
اگر شما رنج می برید آنها نیز مانند شما رنج می برند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۵۳ درصد كاربران كامپیوتر از درد و خشكی گردن و شانه رنج می برند



 

۵۳ درصد كاربران كامپیوتر از درد و خشكی گردن و شانه رنج می برند

 

۵۳ درصد از كاربران كامپیوتر از دردناك بودن و خشكی گردن و شانه رنج می برند كه این اختلالات خوش خیم بوده و با انجام نرمش های مناسب تا حد زیادی بهبود می یابد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: ناراحتی های كمر و گردن از شایعترین علائم كار با كامپیوتر است و ۷۵ درصد كاربران كامپیوتر به طور هر چند وقت یكبار دچار دردهای ناحیه كمر ، گردن و شانه می شوند.

نشستن های طولانی مدت روی صندلی نامناسب كه حمایت لازم را ازكمر انجام نمی دهد، خم كردن سر به عقب، قرار نگرفتن مانیتور در مكان مناسب، خم كردن و بلند كردن مداوم سر برای خواندن برگه ای كه روی میز قرار دارد و تایپ آن، می تواند منجر به درد در ناحیه گردن و شانه شود.

افراد برای جلوگیری از دردهای عضلانی به تناوب از پشت میز كامپیوتر برخاسته، كمی استراحت كنند و با نرمش های خیلی ساده، گردن، بازو، مچ دست و پاها را حركت دهند.

بر اساس این گزارش، استفاده از میز مخصوص كه دارای عرض و ارتفاع استاندارد باشد، استفاده از صندلی مخصوص كامپیوتر كه ارتفاع آن طوری تنظیم شود كه ستون فقرات كاربر را آزار ندهد، استفاده از زیرپایی برای جلوگیری از بی حسی پا می تواند از دردهای عضلانی پیشگیری كند..... /  خبرگزارى ایسنا