اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چندش آور‌ترین خوراکی‌ مخصوص فضانوردان + تصاویر



اخبار گوناگون - چندش آور‌ترین خوراکی‌ مخصوص فضانوردان + تصاویر

فضانوردان در فضا با مشکلاتی مانند کمبود منابع برای تولید غذا مواجه هستند که دانشمندان چینی در یک طرح عجیب یک راه‌حل ترسناک برای آن اندیشیده‌اند.

در یک آزمایش حیرت‌انگیز چند داوطلب اهل کشور چین به مدت ۱۵۰ روز تنها نوعی کرم به نام mealworm و سبزیجات در یک محیط ایزوله برای شبیه سازی غذاهای فضانوردان در آینده در سفرهای فضایی طولانی مدت را می‌خورند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,چندش آور‌ترین خوراکی‌ مخصوص فضانوردان

 
گفتنی است، کار‌شناسان اعتقاد دارند کرم‌های خوراکی می‌توانند یک منبع تغذیه‌ِی مناسب برای فضانوردان به لحاظ تامین پروتئین مورد نیاز بدن حین سفرهای طولانی مانند سفر به سیارهٔ مریخ باشند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,چندش آور‌ترین خوراکی‌ مخصوص فضانوردان

 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، این آزمایش که در یک آزمایشگاه در دانشگاه هوانوردی و فضانوردی کشور چین صورت گرفته، داوطلبان به مدت سه ماه در انزوا نگه داشته شدند و تنها کرم و سبزیجات برای خوردن در اختیار آنها قرار گرفته شد.

این داوطلبان یک مرد و دو زن بودند و در یک محیط شبیه سازی به مساحت ۱۶۰ متر مربع که دارای ۳ اتاق و دو گلخانه برای رشد گیاهان بود به مدت سه ماه زندگی کرده‌اند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,چندش آور‌ترین خوراکی‌ مخصوص فضانوردان

 

براساس جدید‌ترین تحقیقات، مصرف کرم‌ها می‌تواند یک منبع تغذیه عالی برای اهالی محروم در کشورهایی مانند کشورهای قاره آفریقا باشد و حال مصرف کرم توسط فضانوردان نیز مورد تایید دانشمندان چینی حوزه فضا در ادامه طرح توسعه صنعت فضانوردی خود قرار گرفته است.

انجام این آزمایش توسط دانشمندان چینی با انتقاد‌های از سوی کشورهای غربی مواجه شده است.

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
خوراکی های چندش آور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جلیقه هوشمند مخصوص فضانوردان+تصاویر



 
اخبار علمی - جلیقه هوشمند مخصوص فضانوردان+تصاویر

آژانس فضایی کانادا،‌ جلیقه‌ای را طراحی کرده است که هوشمند است و در راستای تسهیل نظارت بر وضعیت جسمانی فضانوردان بکار می‌رود.

به گزارش فارس، آژانس فضایی کانادا جلیقه هوشمند بی‌سیم جهت تسهیل نظارت بر وضعیت جسمی فضانورد طراحی کرده است که در زمان واقعی اطلاعات را به تیم پزشکی پایگاه زمینی انتقال می‌دهد علاوه بر اطلاعات ضروری پزشکی می‌تواند وضعیت کاربر را اگر نیاز به مداخله و درمان داشته باشد را هشدار دهد.

 

اخبار,اخبار علمی,جلیقه هوشمند بی‌سیم


«استروسکن» جلیقه‌ای همراه با یک پیشانی بند با چند سنسور جهت نظارت برعلائم حیاتی، سطح فعالیت، کیفیت خواب، اندازه‌گیری فشارخون، سطح اکسیژن خون، درجه حرارت پوست، ضربان قلب، نظارت بر تنفس طراحی شده است.

این جلیقه در قطب جنوب آزمایش شده و به اثبات رسیده و این آزمایش ثابت می‌کند این جلیقه هوشمند می‌تواند در زمین مفید باشد و قادر است از راه دور نظارت منظم بر وضعیت فضانورد داشته باشد. 

 

 اخبار,اخبار علمی,جلیقه هوشمند بی‌سیم  اخبار,اخبار علمی,جلیقه هوشمند بی‌سیم  اخبار,اخبار علمی,جلیقه هوشمند بی‌سیم

اخبار علمی - فارس