اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیگرد قضایی دستگاه‌های متخلف در ماجرای پدیده



اخبار,اخبار اجتماعی ,پرونده پدیده

 

اخبار اجتماعی - پیگرد قضایی دستگاه‌های متخلف در ماجرای پدیده

ارزش سهام در این شرکت به صورت صوری و به اصطلاح «بادکنکی» افزایش پیدا کرده است که واقعیت خارجی ندارد این در حالی است که رقم دقیق ارزش سهام باید توسط کارشناسان زبده مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان مشهد در اظهاراتی به بیان دغدغه های دستگاه قضایی برای حفظ منافع مردم، حقوق عمومی و دولتی در ماجرای فروش غیرقانونی سهام برخی شرکت های سرمایه گذاری پرداخت و با اشاره به این که دلال ها باید پول های مردم را باز گردانند، از تحت تعقیب قرارگرفتن برخی مدیران دستگاه ها و سازمان های متخلف در ماجرای شرکت پدیده شاندیز خبر داد و گفت: فروشندگان سهام باید دقت کنند تا مدارکی را که به عنوان فروش سهام دریافت می کنند با امضاهای معتبر افراد مشخص بوده و از نظر قانونی تعهدآور باشد.

قاضی غلامعلی صادقی، روز گذشته در گفت‌وگو با خراسان ضمن بیان این مطلب افزود: حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مشهد از مدت ها قبل به موضوع سهل انگاری و یا تخلف ادارات و سازمان های مختلف در ماجرای پدیده شاندیز وارد شده بود که این موارد به بازپرس پرونده اعلام شده است و دستگاه هایی که در ارتباط با صدور مجوز در بخش های مختلف جرمی مرتکب شده اند و یا در استیفای حقوق عمومی و دولتی سهل انگاری و یا قصوری داشته اند طبق قانون تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.

مقام ارشد قضایی مشهد در اظهارات خود ارزش واقعی سهام شرکت پدیده را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: آن چه مشخص است این که ارزش سهام در این شرکت به صورت صوری و به اصطلاح «بادکنکی» افزایش پیدا کرده است که واقعیت خارجی ندارد این در حالی است که رقم دقیق ارزش سهام باید توسط کارشناسان زبده مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین به افزایش غیرقانونی تعداد سهام از سوی مدیران این شرکت اشاره کرد و گفت: تا حدود یک هفته قبل تعداد سهام یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون بوده که دوباره آن را تقسیم و به ۱۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهم افزایش دادند که این کار آن ها غیرقانونی بود و این موارد نوعی مانور متقلبانه و کلاهبرداری محسوب می شود چرا که قبلا از سوی دستگاه قضایی به اداره کل ثبت اسناد و املاک نیز اعلام شده است که افزایش سهام توسط این شرکت ها غیرقانونی است.«قاضی صادقی» در ادامه این مصاحبه به برخی تخلفات مانند امضای برگه های خرید سهام توسط کاربری که هیچ سمت و مسئولیتی در شرکت های سرمایه گذاری ندارد نیز اشاره کرد و افزود: دغدغه مهم دستگاه قضایی این است که مردم و سهامداران متضرر نشوند و یا هنگام فروش سهام فریب نخورند اما شهروندان نیز باید دقت کنند تا در مقابل فروش سهام اسناد و مدارک معتبر و قانونی را دریافت کنند که به امضای مدیران شرکت پدیده یا هیئت مدیره و ... رسیده باشد و این مدارک تعهدآور باشد تا حقوق آنان تضییع نشود و سهامداران قبل از امضای هر برگه و یا سندی، محتویات مندرج در آن را به دقت مطالعه کنند و در صورتی که شروط های درج شده را قبول کردند اقدام به دریافت آن مدرک معتبر و یا سند دارای ارزش قانونی نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد درباره ارزش سهام خریداری شده نیز گفت: دستگاه قضایی به ارزش و یا بهای سهام و یا این که وجوه مردم به چه شکلی به آن ها باز گردانده می شود وارد نشده است اما مدیران این شرکت ها و به ویژه شرکت پدیده باید حسن نیت خود را در قبال پرداخت پول مردم نشان دهند و با یک سیاست گذاری مناسب به فروشندگان سهام پاسخ دهند که در این صورت دستگاه قضایی نیز این موارد را در روند رسیدگی به پرونده لحاظ خواهد کرد.

«قاضی غلامعلی صادقی» به پول هایی که دلالان در این ماجرا و از طریق نامشروع تحصیل کرده اند نیز اشاره کرد و گفت: «دلال ها» باید پول های مردم را بازگردانند چرا که این وجوه از طریق نامشروع تحصیل شده است و در زمره جرایم کلاهبرداری قرار می گیرد بنابراین این افراد نیز در صورتی که پول های مردم را بازنگردانند با برخورد قانونی قاطع دستگاه قضایی روبه رو خواهند شد.

این مقام قضایی افزود: در راستای استیفای حقوق مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد و تحت تاثیر جوسازی ها نیز قرار نمی گیریم البته این احتمال وجود دارد که بسیاری از افرادی که تحت تاثیر طمع قرار گرفته اند و هنوز هم به امید افزایش قیمت سهام هستند در این ماجرا متضرر شوند که در این صورت این افراد خودشان مقصر هستند چرا که به هشدارها و توصیه هایی که تاکنون عنوان شده است توجه نکرده اند. وی در پایان نیز به مدیران شرکت های سرمایه گذاری توصیه کرد: قبل از هرگونه اقدامی ابتدا به فکر حقوق مردم باشند و سعی کنند در مسیر قانونی قدم بردارند و حسن نیت خود را به مردم و دستگاه قضایی اثبات کنند در غیر این صورت دیگر دستگاه قضایی منتظر نمی ماند و روند رسیدگی را تشدید خواهد کرد.

دادستان مشهد همچنین برخی شایعات مطرح شده در مجالس و سایت های غیرمعتبر مبنی بر تبرئه شرکت پدیده از اتهامات را تکذیب کرد و گفت: این پرونده در حال رسیدگی در دادسرای مشهد است و این گونه شایعات معمولا از سوی افراد ذینفع در این ماجرا، و در مجامع خصوصی و یا در جمع برخی سهامداران عنوان می شود که ضمن تکذیب آن به این گونه افراد هشدار می دهیم، از نشر اکاذیب که جرمی انکارناپذیر است خودداری کنند که در غیر این صورت طبق قانون این موارد پی گیری و برخورد می شود. قاضی صادقی به سهامداران و شهروندان نیز توصیه کرد: هر نوع اظهارنظر در این باره به ویژه شرکت پدیده را از منابع موثق و یا اطلاعیه های رسمی دادستانی پیگیری کنند و به شایعات بی توجه باشند تا حقوق قانونی خود را از دست ندهند.

اخبار اجتماعی - خراسان

 


ویدیو مرتبط :
خبرهای قضایی رئیس دستگاه قضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مالکان پدیده را بشناسیم/ برخورد دستگاه قضایی با شرکت های دلالی سهام مربوط به پروژه پدیده شاندیز



 اخبار اجتماعی -  مالکان پدیده را بشناسیم/ برخورد دستگاه قضایی با شرکت های دلالی سهام مربوط به پروژه پدیده شاندیز

اقدام دستگاه قضایی در برخورد با شرکت های دلالی سهام مربوط به پروژه پدیده شاندیز، توجهات را به این پروژه پرماجرا جلب کرده است.

آنچه در سال‌های اخیر به مدد تبلیغات بی سابقه و گسترده، تحت عنوان پروژه عظیم پدیده شاندیز به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تفریحی توریستی کشور بر سر زبان‌ها افتاده، از سوی یکی از سرمایه‌داران معروف مشهد در حال اجرا است.

این مجتمع توریستی به علت وسعت و تعدد اماکنی که در آن تعریف‌شده، همچون هتل، رستوران، پارک، فروشگاه، باغ و شهربازی؛ به‌اصطلاح «شهر جدید شاندیز» نام گرفته و در منطقه خوش آب و هوای اطراف مشهد به نام شهر شاندیز در حال ساخت است.

از یک سال پیش به مرور اخباری درباره تخلفات مکرر در احداث این پروژه، رسانه ای می شد تا این که از چندی پیش دستگاه قضایی با تعطیل کردن شرکت های دلالی سهام پروژه پدیده، بار دیگر توجهات را به تخلفات آن جلب کرد.

نام اصلی شرکت مجری پروژه پدیده شاندیز، «شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز» است که به طور خلاصه به آن شرکت پدیده یا پدیده شاندیز می گویند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی شرکت پدیده، این شرکت در تاریخ 18 بهمن 1383 در اداره ثبت شرکت های مشهد تحت نام شرکت سرمایه گذاری کاوشگران سهام ( سهامی عام ) به ثبت رسید و در تاریخ 28 آبان 1387 نام آن به شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز ( سهامی عام ) تغییر یافت.

اخبار,اخباراجتماعی ,مجتمع توریستی  پدیده

 مدیران شرکت های پدیده چه کسانی هستند؟
شرکت پدیده دارای 7 شرکت زیرمجموعه است که اعضای هیئت مدیره آنها تقریبا مشابه هستند. شرکت های زیرمجموعه پدیده عبارتند از: باشگاه پدیده، شرکت ابنیه و ساختمان پدیده، شرکت شهربازی پدیده شاندیز، شرکت آریا دوام ساز شرق، شرکت بین المللی تجارت الکترونیک پدیده کیش، شرکت بین الملل کیش و شرکت پدیده پارسیان توس.

از اسامی مدیران شرکت های پدیده مشخص است که به ترتیب محسن پهلوان مقدم، سعید ورودی طرقبه، علی اکبر عبدی فریمانی، علیرضا یزدانی لنگرودی و محمدرضا ریاحی همه کاره پروژه پدیده هستند.

 

اخبار,اخباراجتماعی ,مجتمع توریستی  پدیده

 برای دیدن اندازه واقعی تصویر کلیک کنید.

 

 اخبار اجتماعی  - مشرق