اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیک موتوری‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند



اخبار,اخباراجتماعی,شرکت‌های حمل و نقل


 اخباراجتماعی - پیک موتوری‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند

رییس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری تهران با اشاره به این که هر واحدی که فعالیت صنفی و خدماتی دارد باید جواز کسب دریافت کند، گفت: برخی از شرکت‌های حمل و نقل با وجود داشتن مجوز تنها برای شرکت، شعبات متعددی دایر کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، محسن طاقدار در نشست خبری اظهار کرد: متاسفانه تشخیص موتور سوار متعهد از موتورسواران خلاف‌کار و دزد برای مشتریان امکان پذیر نیست از این رو اتحادیه ، موتورسواران را شناسایی و با صدور کارت شناسایی معتبر به شهروندان کمک خواهد کرد.
 
وی با بیان این که بانوان به حمل و نقل شهری ورود کرده‌اند، ادامه داد: از 20روز آینده استفاده از سیستم متحدالشکل پیک که هزینه و راکب را مشخص کرده و بارنامه یکسان برای تمام واحدهای پیک موتوری صادر‌ خواهد کرد توسط واحدهای پیک موتوری استفاده خواهد شد.
 
رییس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری تهران یادآور شد: نرخ‌نامه جدید بنابر میزان مصرف‌سوخت، مصرف روغن، هزینه بیمه و استهلاک وسیله نقیله در آن لحاظ شده که حداقل جابجایی در شعاع متعارف واحد صنفی 5000 تومان و هر ساعت استفاده از موتورسیکلت 10هزار تومان هزینه دربرخواهد داشت.
 
وی با اشاره به این که طبق قانون، جابه‌جایی مسافر با موتورسیکلت خلاف است بیان کرد: کلاه ایمنی استاندارد با قیمت مناسب به کشور وارد نمی‌شود.
 
طاقدار یادآور شد: به دنبال دریافت سهمیه سوخت موتورهای پیک و وانت بار هستیم که در کنار آن برای شناسنامه‌دار کردن پیکی‌ها به دنبال بسته‌ای برای جذب آن‌ها هستیم تا به این طرح ورود کنند.
 
رییس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری تهران گفت: برخی موتوری‌های غیرصنفی در برخی مواقع برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده که باید این افراد با محوریت دفتر یا واحد صنفی ساماندهی شوند.
 
وی افزود: موتورهای برقی در سطح تهران آنچنان جوابگوی نیاز نخواهد بود و در حال حاضر به طور آزمایشی از این وسایل در منطقه 12 تهران استفاده می‌شود.
 
طاقدار بیان کرد: شرکت‌های پست خصوصی حمل و نقل بار به سراسر کشور زیر مجموعه اتحادیه وانت بار و پیک موتوری شده‌اند و 3 دست لباس 4فصل همراه با تبلیغ اسپانسر به موتورسواران اتحادیه ارائه خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: 5 جایگاه عرضه سوخت CNG برای وانت بارها تدارک دیده شده که این موضوع از حمل و نقل بار قاچاق و فعالیت در ساعت خارج از عرف جلوگیری خواهد کرد.
 
رییس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری تهران گفت: برخی افراد به دلیل از دست دادن منافع خود با جمع‌آوری کیوسک‌های پیک در سطح شهر که از اتحادیه جواز کسب ندارند مخالفت می‌کنند.
 
طاقدار خاطرنشان کرد: شرکت‌های حمل و نقل که شعبات بسیاری دارند باید برای هر شعبه خود جواز کسب دریافت کنند و در حال حاضر هیچ شرکتی وابستگی به سازمان‌هایی همچون شهرداری ندارد. اما با بهانه‌های متعددی حاضر به معرفی شعبات به اتحادیه نیستند.


 اخباراجتماعی - تسنیم


ویدیو مرتبط :
پیک موتوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدرس‌های اینترنتی شناسنامه‌دار می‌شوند



 

 

آدرس‌های اینترنتی شناسنامه‌دار می‌شوند

 

معاون شركت فناوری اطلاعات ایران گفت: آیین‌نامه ساماندهی آدرس‌های عددی اینترنتی تدوین شده و آماده ارسال به كمیسیون تنظیم مقررات است كه براساس این آیین‌نامه و با بهره‌گیری از "سامانه آدرس‌های عددی اینترنتی " تمامی آدرس‌های اینترنتی كشور شناسنامه‌دار و قابل پیگیری خواهد بود.

علی اصغر انصاری با اشاره به فعالیت آزمایشی سامانه "آدرس‌های عددی اینترنتی كشور " (IP address)، اظهار داشت: این سامانه در سایت matma.ir (مركز مدیریت توسعه ملی اینترنت) راه‌اندازی شده و توزیع كنندگان آدرس پس از گشایش حساب كاربری می‌توانند به آن وارد شوند.

معاون توسعه و مدیریت شبكه شركت فناوری اطلاعات ایران افزود: ما از طریق نامه به سازمان تنظیم مقررات اعلام كرده‌ایم كه چند شركت‌ خدمات‌دهنده اینترنتی را به ما معرفی كنند تا ما به صورت آزمایشی به آنها دسترسی دهیم و این شركت‌ها اطلاعات IP address خود را در این سامانه ثبت كنند و در نهایت سامانه را پس از طی مراحل آزمایشی به طور رسمی افتتاح كنیم.

انصاری یادآور شد: در گذشته خطوط اصلی در كمیسیون تنظیم مقررات تصویب شده بود و باید آیین‌نامه نوشته می‌شد كه در حال حاضر آیین‌نامه مربوطه تدوین شده و آماده ارسال به كمیسیون تنظیم مقررات است.

معاون توسعه و مدیریت شبكه شركت فناوری اطلاعات خاطر نشان كرد: این سامانه قابل استفاده برای IPهای خصوصی و آدرس‌های عمومی است، اما فعلا با IP address عمومی آزمایش شده است.

انصاری افزود: شركت‌هایی كه باید IP address در این سامانه بگذارند شركت‌هایی هستند كه از توزیع‌كنندگان منطقه‌ای (Ripe) اقدام به خریداری IP address می‌كنند؛ اطلاعات این آدرس‌ها بعد از توزیع IP در جایی ثبت نمی‌شود و به همین دلیل زمانی‌كه IP address آنها دست به دست استفاده می‌شود، مشخص نیست این IP address متعلق به چه كسی است و مسئولیت استفاده از آن برعهده كیست و علاوه بر این امكان پیگیری آدرس نیز ممكن نمی‌شود.

وی تأكید كرد: با راه‌اندازی این سامانه هر IP address دارای شناسنامه می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه این سامانه باید مدت 2 الی 3 ماه مرحله آزمایشی را طی كند تا در صورت وجود مشكلات فنی یا رخداد پیش‌بینی نشده‌، اصلاح شود.

وی با بیان اینكه در طراحی سامانه یك كار نرم‌افزاری دقیق انجام شده، خاطر نشان كرد: این سامانه به طور خودكار با سامانه سازمان Ripe در ارتباط است...../تحلیل:عصرایران