اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی سازمان جاسوسی آمریکا از وضعیت ایران و جهان در 2030



پیش بینی سازمان جاسوسی آمریکا از وضعیت ایران و جهان در 2030

در کمتر از 20 سال، اقتصاد چین از آمریکا پیشی خواهد کرد و به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد...

اگر جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای دست یابد، خاورمیانه با آینده ای بدون ثبات روبه رو خواهد شد.یک نهاد امنیتی آمریکا در گزارشی با پیش بینی عبور اقتصاد چین از آمریکا، برآوردهای مختلف درباره تغییر حکومت در ایران را منتشر کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن و رویترز، نهاد امنیتی "شورای اطلاعات ملی آمریکا "در گزارشی با عنوان "جهت گیری های جهانی : جهان جایگزین" (Global Trends 2030: Alternative Worlds) با موضوع پیش بینی تحولات جهان در سال 2030 اعلام کرد: مسأله هسته ای ایران یکی از مهم ترین عوامل ترسیم آینده منطقه خاورمیانه در 18 سال آینده است.

در این گزارش 140 صفحه ای که از سال 2008 تاکنون منتشر می شود آمده است: دستیابی ایران به سلاح هسته ای، خاورمیانه را در خط بی ثباتی قرار می دهد.

در این گزارش پیش بینی شده است: با اعمال فشارهای بیشتر علیه ایران، دولتی لیبرال تر در این کشور بر سر کار خواهد آمد تا تحریم ها را متوقف و برای جلوگیری از ادامه انزوای خود مذاکره کند. اگر ایران از آرمان های خود برای تولید سلاح هسته ای دست بردارد و بر به روز سازی اقتصاد خود متمرکز شود، فرصت های برقراری ثبات در خاورماینه تقویت خواهند شد.در مقابل اگر جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای دست یابد، خاورمیانه با آینده ای بدون ثبات روبه رو خواهد شد.

نهاد امنیتی "شورای اطلاعات ملی آمریکا" ( National Intelligence Council) که به طور مخفف NIC گفته می‌شود درسال ۱۹۷۹ تشکیل شد و یکی از  سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی آمریکا است که به تبیین استراتژی‌های کوتاه مدت وبلند مدت می‌پردازد و چالش‌های پیش روی آمریکا درعرصه داخلی وبین المللی را نشان می‌دهد.

دیگر بخش های مهم این گزارش به این شرح است:

- همکاری نزدیک میان پکن و واشنگتن در سطح جهانی و در بخش های فناوری، مالی و بهداشت.

- طبقه متوسط در جهان رشد خواهد کرد و به وسیله رسانه های جدید به تعامل می پردازد.

- دو سوم ساکنان کره زمین در شهرها زندگی خواهند کرد که اکثریت آنها را طبقه متوسط تشکیل خواهد داد که با جدیدترین فناوری ها با یکدیگر ارتباط خواهند داشت.

- افول اقتصاد روسیه، اروپا و ژاپن ادامه می یابد.

- در کمتر از 20 سال، اقتصاد چین از آمریکا پیشی خواهد کرد و به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد با این حال آمریکا تنها کشور بزرگ جهان خواهد بود که می تواند ائتلاف های بین المللی ایجاد کند و به چالش های جهانی واکنش نشان دهد.

- اقتصاد هند به اقتصاد چین نزدیک خواهد شد.

-  پایان هیمنه آمریکا و صعود "قدرت اشخاص".

- آسیا با عبور از اروپا و آمریکای شمالی دارای نفوذ بیشتری در جهان خواهد شد. کلمه نفوذ در این گزارش عبارت است از مجموعه ای شاخص ها از جمله تعداد جمعیت، حجم تولید ناخالص داخلی، رقم هزینه های تسلیحاتی و حجم سرمایه گذاری در توسعه فناوری های نو.

- اقتصاد ترکیه، کلمبیا، نیجریه و هند مهمترین فرصت های اقتصادی برای رشد در سال 2030 .

- افزایش جنگ های الکترونیک و سلاح های بیو تروریستی که مانع از فعالیت های اقتصادی و مالی جهان می شوند.

-  نتایج بسیار مثبت از ایجاد دولت های دارای نسبت بالاتری از دموکراسی و اعتدال و حل نزاع فلسطین - اسرائیل.

- آمریکا در سال 2030 از واردات انرژی خودکفا خواهد شد و در جایگاه نخست استخراج گاز جهان قرار می گیرد.

- استقلال آمریکا در زمینه انرژی ، کشورهای خاورمیانه را به سمت توسعه بخش های مختلف اقتصاد خود به جای تمرکز بر استخراج نفت و گاز، سوق می دهد.

-  تروریسم تندروهای اسلامی پایان می یابد اما همچنان کشورهایی به شیوه های تروریستی متوسل می شوند.

- همچنین تحولات سیاسی کشورهای عربی، شکل نزاع های آینده را ترسیم خواهد کرد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
تماس سازمان جاسوسی آمریکا"سیا"بادانشمندان هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران در صدر جاسوسی آمریکا از کامپیوترهای جهان



 

آژانس امنیت ملی آمریکا به راهی دست یافته که برنامه های جاسوسی را در هارد دیسک کامپیوترها پنهان کند.

یک شرکت روسی اعلام کرد آمریکا به صورت مخفیانه در کامپیوترهای جهان برنامه های جاسوسی نصب کرده است. منابع آمریکایی این گزارش را تایید کرده اند.ایران در صدر جاسوسی آمریکا از کامپیوترهای جهان

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، شرکت روسی "کاسپرسکی" فعال در زمینه امنیت الکترونیک در گزارشی گفته است آژانس امنیت ملی آمریکا (National Security Agency) با استفاده از این شیوه، توانسته است با موفقیت از 30 کشور جاسوسی کند.

رویترز برای بررسی صحت این گزارش از شماری از کارشناسان امنیت الکترونیک و کارکنان سابق آژانس امنیت ملی آمریکا موضوع را جویا شد که آنها این شیوه جاسوسی را تایید کردند.

این خبرگزاری اضافه کرد: شماری از محققان در زمینه امنیت الکترونیک و کارمندان سابق سرویس های امنیتی - اطلاعاتی آمریکا تایید کرده اند که آژانس امنیت ملی آمریکا به راهی دست یافته که برنامه های جاسوسی را در هارد دیسک کامپیوترهای تولیدی شرکت های وسترن دیجیتال، توشیبا و سیگیت و دیگر شرکت ها پنهان کند.


این اقدام باعث شده آمریکا بتواند از اکثر کامپیوترهای جهان جاسوسی کنند.


ساختمان مرکز آژانس امنیت ملی آمریکا - شهر مریلند

اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,برنامه های جاسوسی آمریکا

 

هارد دیسک یکی از قطعات کامپیوتر است که تمامی اطلاعات این وسیله بر روی آن حفظ و نگهداری می شود.


شرکت روسی "کاسپرسکی" قبل از این هم عملیات های جاسوسی الکترونیکی کشورهای غربی را نیز کشف کرده است.

شرکت روسی کاسبرسکی گفته است کشف کرده است که کامپیوترهای شخصی در 30 کشور جهان حداقل یکی از برنامه های جاسوسی آمریکا را در خود دارند.


براساس این گزارش، بیشترین تعداد برنامه های جاسوسی در کامپیوترهای ایران قرار دارد. پس از ایران، به ترتیب کشورهای روسیه، پاکستان، افغانستان، چین، مالی، سوریه، یمن و الجزایر قرار دارند.

هدف از این برنامه جاسوسی آمریکا نیز تاسیسات دولتی، نظامی، شرکت های ارتباطات و انرژی، بانک ها، پژوهشگران هسته ای، رسانه ها و فعالان تندرو و افراطی اعلام شده است.


هارد دیسک قطعه برای ذخیره سازی اطلاعات در کامپیوتر

اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,برنامه های جاسوسی آمریکا


این شرکت روسی از اعلام نام کشوری که عامل این برنامه های جاسوسی است خودداری کرده است اما گفته است عامل این برنامه های جاسوسی با بدافزار کامپیوتری استاکس نت ارتباط نزدیک دارد.
"استاکس نت " بدافزاری است که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا مدیریت می شود و در حمله سایبری به تاسیسات غنی سازی نطنز ایران مورد استفاده قرار گرفت.

آژانس امنیت ملی آمریکا مسؤول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی الکترونیک و سایبری برای دولت واشنتگتن است.

یک کارمند سابق در آژانس امنیت ملی آمریکا در این باره به رویترز گفت: گزارش شرکت روسی کاسبرسکی صحیح است. افرادی که همچنان در سازمان امنیت ملی آمریکا فعالیت می کنند برای این برنامه های جاسوسی به اندازه استاکس نت ارزش بسیاری قائل هستند.

یک افسر سابق  آژانس امنیت ملی آمریکا هم گفت: این سازمان فناوری را به دست آورد که از طریق آن می توان برنامه های جاسوسی را در هارد دیسک کامپیوترها پنهان کرد.


وی با این حال گفته است که از فعالیت های جاسوسی با استفاده از این برنامه های جاسوسی اطلاعی ندارد.

 

 اخبار سیاست  خارجی  - عصر  ایران