اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی باد شدید و گرد و خاک برای آخر هفته در تهران و ۵ استان دیگر



اخبار,اخبار اجتماعی , سازمان هواشناسی

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و بروز گرد و خاک در تهران و ۵ استان دیگر و رگبار و رعد و برق در نیمه شمالی کشور طی دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های البرز، دامنه های مرکزی زاگرس و شمال شرق کشور، افزایش ابر، وزش باد، بارش رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

به گفته وی، شدت بارش روزهای پنج شنبه و جمعه در لرستان و شمال خوزستان خواهد بود. امروز برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب و غرب کشور غبار آلود پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: در روز های پنج شنبه و جمعه با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق و تشکیل توده گرد و خاک، در برخی نقاط استان های واقع در جنوب غرب و غرب کشور غبار آلود خواهد بود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می رود.

وظیفه تصریح کرد: روز جمعه استان های البرز، تهران، قزوین، سمنان، قم، مرکزی و اصفهان در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود که پدیده گرد و خاک برای این مناطق رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: پنج شنبه و جمعه غرب خلیج فارس و شنبه خلیج فارس مواج است.

وی یادآور شد: فردا آسمان پایتخت نیمه ابری در پاره ای نقاط همراه با بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای تهران با یک درجه افزایش نسبت به امروز به ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
باد شدید همراه با گرد و خاک برای تهران و چند استان کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی وزش باد و گرد و خاک برای ۱۰ استان/ رعد و برق در ۷ استان



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان هواشناسی

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی امروز و فردا به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، و به صورت پراکنده و خفیف در استانهای ساحلی خزر رخ خواهد داد.

احد وظیفه افزود: روز شنبه نیز رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و به صورت خفیف تر در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان پیش بینی می شود. در 24 ساعت آینده وزش باد شدید و گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل نیز رخ خواهد داد.

وی افزود: طی سه روز آینده نیز در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق یزد، شرق اصفهان، سمنان، قم، مرکزی، تهران و البرز در بعضی ساعات باد و گرد وخاک پیش بینی می شود. امروز در برخی نقاط استانهای واقع در غرب و جنوب غرب پدیده گردوغبار و در روز جمعه نیز با غلظت کمتر پیش بینی می شود. همچنین در سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان به سبب وزش باد شدید همچنان مواج و طوفانی خواهد بود.

وی تاکید کرد: همچنین هوای شهر تهران در روز جمعه پنجم تیر ماه نیز هوای شهر تهران کمی ابری تا نیمه ابری درپاره ای نقاط همراه باد و گردوخاک و در ارتفاعات بارش پراکنده پیش بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 37 درجه سانتیگراد و کمینه آن 25 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وظیفه گفت: هوای شهر تهران در روز شنبه نیز صاف و درپاره ای نقاط همراه با غبارمحلی و گاهی وزش باد پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 35 درجه سانتیگراد و کمترین آن به 24 درجه سانتیگراد می‌رسد.

اخبار اجتماعی - ایسنا