اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌بینی قیمت آیفون‌های جدید در ایران



اخبار,اخباراقتصادی,شرکت اپل

 

اخبار اقتصادی -  پیش‌بینی قیمت آیفون‌های جدید در ایران

فعالان بازار، زمان ورود آیفون 6 و 6+ به ایران را 2 تا 3 هفته آینده عنوان می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود آیفون 6 با قیمت حدود 3 میلیون تومان وارد بازار شود و در قیمت 2 میلیون و 500 هزار تومان باقی بماند.

از روز گذشته فروش رسمی آیفون 6 و 6+ در آمریکا آغاز شده است. در حالی که تاکنون درخواست برای خرید آیفون‌های جدید، به صورت پیش سفارش بوده است، چندی پیش فروشگاهی در تهران نمونه‌هایی از آیفون 6 و آیفون 6+ را ارائه کرده بود.

قیمت آیفون‌های جدید طبق اعلام رسمی شرکت اپل، برای آیفون 6 649 دلار و برای مدل دیگر آن 749 دلار است.

قیمت آیفون 5S حدود 459 دلار بود که هم‌اکنون در بازار در قیمت 2 میلیون و 200 هزار تومان ثابت شده است.

پیش‌بینی می‌شود آیفون 6 نیز با قیمت حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان وارد بازار شود و سپس در حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان ثابت شود.

گشتی در بازار موبایل تهران و پرسش وجو درباره آیفون‌های جدید، نشان می‌دهد فعالان این بازار، زمان ورود این دو محصول را 2 تا 3 هفته آینده پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش فارس، البته از این هفته ورود گوشی‌های مسافرتی آیفون جدید به بازار آغاز خواهد شد.

در حالی که متقاضیان آیفون‌ها در انتظار ورود نسخه‌های جدید هستند، برخی از علاقمندان به این محصولات نیز مانند روال گذشته  ورود مدل‌های جدید برای کاهش قیمت مدل قبلی و خرید آیفون 5S را انتظار می‌کشند.

 

 اخبار اقتصادی - فارس


ویدیو مرتبط :
قیمت جراحی بینی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی تحلیلگران از تاثیر توافق ایران و 5+1بر قیمت طلا



تاثیرکاهش تحریمهای ایران در مبادلات طلا


پیش‌بینی تحلیلگران از تاثیر توافق ایران و 5+1بر قیمت طلا

قیمتهای طلا روز دوشنبه در ساعات اولیه معاملات بازار آسیا در واکنش به توافق هسته ای ایران کاهش یافت. با این همه بازارها همچنان در حال هضم توافقی هستند که قرار است تحریمهای اقتصادی را در شش ماه آینده کاهش دهد.

به گزارش  ایسنا ، بلومبرگ به نقل از تحلیلگران استاندارد بانک و سوسیته جنرال نوشت: کاهش تحریمهای ایران در مبادلات طلا احتمالا تاثیر اندکی بر قیمتها خواهد داشت.

والتر دی وت، تحلیلگر استاندارد بانک پیش از اعلام خبر توافق میان ایران و گروه 1+5 اظهار کرده بود: در حال حاضر قیمت طلا تحت تاثیر عوامل بزرگتری قرار دارد. قیمت طلا از ابتدای سال 2013 تاکنون با کاهش اعتماد سرمایه گذاران به این فلز گرانبها به عنوان پناه مطمئن دارایی، 26 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمارهای تامسون رویترز جی.اف.ام.اس، تقاضای ایران برای طلای مورد استفاده در جواهرات و مصنوعات دیگر در سال گذشته به 36.9 تن یا 1.4 درصد تقاضای جهانی رسید. موسسه روبینی گلوبال اکونومیکس نیز در گزارشی در ماه می برآورد کرده بود که ذخایر طلای ایران در سال 2012 به دلیل تهاتر طلا در قبال صادرات انرژی افزایش داشته است.

دولت آمریکا اعلام کرده است که تحت توافق ژنو، برخی تحریمها شامل مبادلات طلا و فلزات ارزشمند دیگر معلق می‌شوند. با این همه دیپلماتهای غربی آگاه از مذاکرات اظهار کرده اند که ایران نمی‌تواند طلا را با نفت تهاتر کند.

تحریمهای مالی غربی دریافت پول صادرات انرژی را برای ایران دشوار کرده و افزایش استفاده کشور از طلا را به دنبال داشت. طبق آمار مرکز تجارت بین الملل (ITC) و سازمان جهانی تجارت، واردات طلای ایران از ترکیه که خریدار گاز طبیعی ایران است، از یک تن در سال 2011 به 126 تن در سال 2012 جهش یافت.

طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور 0.5 درصد کاهش یافت و به 1237 دلار در هر اونس رسید. قیمت معاملات این فلز در بازار کامکس نیویورک برای تحویل در فوریه با 0.32 درصد کاهش به حدود 1240 دلار در هر اونس رسید. قیمتهای طلا پنج شنبه گذشته به رکورد اندک 1236 دلار در هر اونس سقوط کرد و امسال با نخستین کاهش سالانه از سال 2000 به این سو روبرو خواهد شد. 

/ایسنا

 جدیدترین قیمت سکه و طلا در بازار ایران