اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد ترور فرماندهان سپاه در مجلس نمایندگان آمریکا



 

 

شماری از کارشناسان ارشد آمریکایی در نشست کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان این کشور پیشنهاد ترور فرماندهان ارشد سپاه ایران را مطرح کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کارشناسان ارشد نظامی آمریکا پیشنهاد داده اند در واکنش به آنچه آن را تلاش ایران برای ترور سفیر سعودی در واشنگتن توصیف کردند، آمریکا هم به اجرای عملیات های تروریستی علیه مسئولان و فرماندهان ارشد سپاه روی آورد.

ایران بارها اتهام آمریکا درباره تلاش برای ترور سفیر سعودی در واشنگتن را رد کرده است.

همچنین منصور ارباب سیر متهم ردیف اول این ماجرا نیز که در آمریکا بازداشت است در نخستین جلسه دادگاه ، اتهامات علیه خود را نپذیرفت.

"جک کین" فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا روز چهارشنبه درسخنانی در نشست کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا گفت:" چرا آنها (فرماندهان سپاه) را نکشیم؟ آنها حدود یک هزار آمریکایی را کشته اند. چرا برای کشتن آنها اقدام نکنیم؟ پیشنهاد نمی کنم که اقدام نظامی (علیه ایران) انجام شود بلکه پیشنهاد من انجام عملیات های سری و محرمانه علیه ایران است."

وی افزود: "باید علیه آنها، فشار زیادی اعمال شود. اگر جامعه بین الملل نمی خواهد چنین اقداماتی را انجام دهد ما می توانیم بدون جامعه بین الملل چنین اقداماتی را انجام دهیم."

مقامات ایرانی قبل از این در اظهار نظرهای متعدد، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به برنامه ریزی و اجرای عملیات های تروریستی علیه دانشمندان هسته ای ایرانی متهم کرده بودند.

تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا هم گفته اند که هیچ اقدامی را علیه ایران، بعید نمی دانند ولی از موافقت با پیشنهاد کین درباره ترور فرماندهان سپاه، طفره رفتند.

"رویل مارک گیریشت" جاسوس سابق سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (سی آی ای) و کارشناس فعلی مرکز دفاع از دموکراسی ها در آمریکا هم دراین نشست کمیته مجلس نمایندگان گفت:" سپاه از همان منطق آمریکایی ها پیروی نمی کند. سپاه را نمی شود ترساند مگر اینکه یکی از آنها را کشت. باید فرماندهان سپاه قدس را کشت."

وی افزود: "قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بسیار سفر می کند. اقدام کنید و تلاش کنید او را دستگیر کنید یا بکشید. ما به فرماندهان سپاه قدس که در 30 سال گذشته افرادی از آمریکا را کشته اند اجازه می دهیم آزاد باشند. چرا آنها را نکشیم . ما افراد دیگری که سازمان های ترویستی فعال ضد آمریکا را مدیریت می کنند، به قتل می رسانیم.

او ادامه داد: دولت آمریکا باید حملات محدودی را در اینترنت علیه منافع نظامی و اقتصادی معین در ایران داشته باشد و منابع مالی سپاه را توقیف کند.

"پیتر کینگ" نماینده جمهوری خواه و رئیس کمیته امنیت داخلی در مجلس نمایندگان آمریکا هم ماجرای ترورسفیر سعودی را "اعلام جنگ علنی تهران به آمریکا" دانست و گفت : نباید هیچ اقدامی را در برابر ایران، بعید دانست..../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
ترور یکی از فرماندهان سپاه بدر اخر ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو مجلس نمایندگان آمریکا : به رژیم دیکتاتور عربستان سلاح ندهید



 

 

 

عضو مجلس نمایندگان آمریکا : به رژیم دیکتاتور عربستان سلاح ندهید

 

ران پاول عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از منتقدان جدی سیاست های دولت اوباما با انتقاد شدید از فروش 60 میلیارد دلار سلاح آمریکا به عربستان ، این اقدام را به سود شرکت های تسلیحاتی و به ضرر جامعه آمریکا دانست.

به نقل از وب سایت کنگره آمریکا " THE HILL " دکتر ران پاول با اشاره به این اقدام دولت اوباما می گوید  : " عربستان سعودی یعنی کشوری که 15 تن از 19 تروریست حادثه 11 سپتامبر شهروندان آن بودند ، به وسیله یک نظام خانوادگی دیکتاتوری اداره می شود ، هیچ حزب سیاسی حق فعالیت در این کشور ندارد ، هیچ رسانه آزادی وجود ندارد و جایی که هر گونه مخالفت سیاسی ( با حکومت ) شدید ترین مجازات ها را در پی دارد ".

پاول در ادامه می گوید : " ما در توجیه جنگ افغانستان گفتیم که به آنجا می رویم تا حقوق زنان را که از سوی طالبان نقض می شود احیا کنیم در حالی که عربستان سعودی هم به همان شیوه طالبان با زنان برخورد می کند . ما همواره گفته ایم که در ایران قوانینی اجرا می شود که حقوق بشر را نقض می کند ،اما از کنار اجرای همین قوانین در عربستان به راحتی عبور می کنیم".

نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا خاطر نشان می کند : " پس چرا دولت ایالات متحده که سالانه صدها میلیارد دلار خرج پایگاه ها و نیروهای نظامی مستقر خود در اقصی نقاط جهان می کند و دفاع از دموکراسی را دلیل حضور در اقصی نقاط جهان می داند ، چنین قرار دادی را با یک چنین رژیمی منعقد کرده است.

همانطور که " پیتر وزمن " متخصص موسسه استکهلم در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست مطرح کرد   : البته این قرار داد علیه ایران است ، البته این قرار داد علیه یمن است . شما می توانید این موضوع را درک کنید ... در حالی که هیچ اظهاریه ای رسمی در این باره نمی توانید در بیان سیاستمداران آمریکایی ببینید ".

ران پاول در ادامه اظهار می دارد : " هر چند که این قرار داد باید به تایید و تصویب کنگره برسد اما بنا به همان دلایل ناگفته بالا ( تجهیز عربستان علیه ایران)  واضح است که کنگره مخالفتی با تصویب آن نخواهد کرد.

وی در ادامه می افزاید : " تصور کنید که مکزیک دشمن ما بود و دولت چین چنین قرار داد نظامی را با مکزیک منعقد می کرد . آن موقع احساس ما آمریکایی ها چه بود ؟ آیا تهدیدشان می کردیم ؟ این دقیقا همین احساسی است که امروز ایران در قبال فروش سلاح های پیشرفته ما به عربستان دارد.

دکتر پاول در ادامه با اشاره به موضوع فروش 20 فروند جنگنده اف 35 آمریکایی به اسراییل که خبر آن در ابتدای ماه اکتبر اعلام شد می گوید : " ما باید با این کارها بدانیم سلاح هایی که در منطقه خاورمیانه علیه ایران به کار گرفته خواهد شد ساخت آمریکا هستند . طبیعتا ایرانی ها هم این موضوع را می دانند.

وی می افزاید : " آیا چنین اقدام تحریک آمیز آمریکا و مسلح کردن دو کشور دشمن و رقیب ایران به سلاح های پیشرفته مقدمه سازی برای آغاز یک حمله گسترده علیه ایران است ؟

پاول با اشاره به اینکه از نظر عده ای بازسازی اقتصادی در آمریکا باید به قیمت ایجاد یک جنگ گسترده در منطقه خاورمیانه حاصل شود ، با زیر سوال بردن منطق این ادعا می گوید : " هزینه کمپانی های تسلیحاتی آمریکا از جیب مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت می شود ، در حالی که منافع و سودهای حاصل از فروش اقلام نظامی به دیگر کشورها از جمله عربستان به جیب عده ای سرمایه دار سرازیر می شود . بنابراین هزینه ها عمومی است و سودها خصوصی . این دقیقا اتفاقی است که می افتد و نام این فرایند هر چه که باشد  " سرمایه داری " نیست..../تحلیل:عصرایران