اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیدا شدن سرنخ‌هایی در محل انفجار بیروت



محل انفجاربیروت,بمبگذاری‌ انفجاربیروتی

پیدا شدن سرنخ‌هایی در محل انفجار بیروت


منابع امنیتی لبنان از پیدا شدن یک کارت شناسایی جعلی در محل انفجار مقابل سفارت ایران در جنوب بیروت و شناسایی خودروی بمبگذاری‌شده و آخرین صاحبان آن خبر دادند.

به گزارش السفیر، یک منبع امنیتی رسمی لبنان گفت: دستگاههای ذیربط کارت شناسایی یک شخص سوری را در محل انفجار پیدا کردند که بعدا مشخص شد این کارت جعلی است و صاحب آن در صبرا زندگی می کند.

وی افزود: خودروی مورد استفاده در انفجار به احتمال زیاد در اختیار یک شخص لبنانی بوده است که آن را اجاره کرده و سپس به یک خریدار خودروهای مسروقه در بریتال فروخته است.

وی افزود: این وضعیت شبیه به سرنوشت خودرویی است که در انفجار منطقه الرویس در لبنان مورد استفاده قرار گرفت زیرا در آن انفجار روشن شد که ح.ط یکی از خریداران خودروهای مسروقه در بریتال آخرین فردی بود که آن را در لبنان خریداری کرد و سپس به مخالفان نظام سوریه فروخت و آنها نیز آن را بمبگذاری کرده و از طریق شهر عرسال به لبنان ارسال کردند.

درهمین راستا، منابع امنیتی لبنانی به روزنامه الاخبار این کشور گفتند: مسئولان اداره آگاهی توانستند پرونده خودرو را مشخص کنند که یک خودروی دو دیفرنسیال شورلت بود و آخرین نفری که سند خودرو به نام وی زده شده بود،

 

شناسایی و معلوم شد که وی آن را به فرد دیگری فروخته در منطقه شمال لبنان فروخته است و این فرد نیز به نیروهای امنیت داخلی لبنان اطلاع داده بود که فردی که او را می شناسد خودرو را اجاره کرده اما به وی باز نگردانده است و ثابت شد که وی در زمینه ادعای خود سند رسمی دارد.

برپایه این گزارش، جستجو برای یافتن اطلاعات بیشتر درباره فردی که خودرو را اجاره کرده است، درجریان است و برخی اطلاعات امنیتی حاکی است آخرین محلی که خودرو قبل از انفجار مشاهده شده است؛ مرز لبنان سوریه درمنطقه بقاع بوده است.

منابع امنیتی گفتند که این سه صاحبان خودرو پرونده امنیتی ندارند و هیچ گونه ارتباط آنها با گروههای تروریستی ثابت نشده است.
/خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
لحظه انفجار در نزدیکی محل سفارت ایران در بیروت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار شدید مقابل فرماندهی ارتش سوریه در دمشق / درگیری مسلحانه در محل انفجار



2 انفجار شدید مقابل فرماندهی ارتش سوریه در دمشق / درگیری مسلحانه در محل انفجار

میدان امویین دمشق در نزدیکی ساختمان ها و مراکز مهم کشوری و نظامی مانند ساختمان رادیو و تلویزیون ، ساختمان اطلاعات و امنیت و چند وزارتخانه قرار دارد.تلویزیون سوریه از وقوع دو انفجار شدید در نزدیکی فرماندهی ارتش در دمشق خبر داد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، شبکه تلویزیونی دولتی سوریه اعلام کرد: دو انفجار شدید در نزدیکی ساختمان فرماندهی ارتش سوریه در شهر دمشق، روی داد.

این شبکه تلویزیونی اضافه کرد: آتش سوزی بزرگی در میدان بزرگ امویین در نزدیکی ساختمان فرماندهی ارتش سوریه دیده می شود. این دو انفجار به دست تروریست ها روی دادند.

میدان امویین دمشق در نزدیکی ساختمان ها و مراکز مهم کشوری و نظامی مانند ساختمان رادیو و تلویزیون ، ساختمان اطلاعات و امنیت و چند وزارتخانه قرار دارد.

انفجار در میدان امویین باعث آتش سوزی بزرگی شده است و دو ستون از دود غلیظ در آسمان دمشق قابل مشاهده است.

"عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه در واکنش به این حادثه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی این کشور گفت: این انفجارها فقط باعث آسیب های مادی شده اند.وی افزود: نیروهای امنیتی در منطقه محل انفجار در حال تعقیب تروریست های مسلح هستند.

هنوز معلوم نیست انفجار دوم در کدام منطقه دمشق روی داده است.

انفجار در ساختمان نخست وزیری

شبکه "سوریا مباشر"  متعلق به مخالفان دولت سوریه از بروز انفجار در محل دفتر نخست وزیری در دمشق خبر داده است.

احتمالا انفجار دوم صبح امروز چهارشنبه مربوط به این حادثه است.

ساختمان نخست وزیری سوریه در منطقه "کفرسوسه" دمشق قرار دارد.دیروز سه شنبه هم یک مدرسه که از سوی نیروهای مسلح لباس شخصی حامی دولت مورد استفاده قرار می گیرد منفجر شد.

پایتخت سوریه در چند ماه اخیر شاهد زد و خوردها و درگیری های پراکنده ای میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح است.

سوریه از 18 ماه گذشته تاکنون با موجی از ناآرامی ها و خشونت ها روبه رو است. این کشور هم کانون شاهد جنگ داخلی گسترده ای میان نیروهای ارتش و حامیان مسلح آن از یک سو و مخالفان مسلح است./عصرایران