اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پورمحمدی: كاهش ساعات كار معنا ندارد


كسانی كه پیام كم كاری می‌دهند باید بدانند كه این پیام خلاف قانون است و این عدم اجرای قانون از هیچ كسی پوشیده نیست و از طرفی كشوری كه در جهاد اقتصادی است نیازمند كار و تلاش بیشتر است پس كاهش ساعات كار معنایی ندارد.

رییس سازمان بازرسی كشور گفت: داشتن برنامه، نظم و کار زیاد لازمه جهاد اقتصادی است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در همایش «تبیین وظایف دستگاه‌های اجرایی در سال جهاد اقتصادی» كه در آمفی تئاتر پردیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، افزود: حركت جهادی نیازمند شناخت دشمن، شناخت ظرفیت خود در مقابله با دشمن و داشتن نقشه عمل و برنامه در این مقابله است.

وی ادامه داد: فلسفه جهاد آماده شدن برای مبارزه با دشمن و تلاش وافر و شدید است و از طرفی در جهاد دشمن همیشه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این دشمن مانند تحریم، محاصره، محدودسازی، جنگ روانی، گرانی و ... رو در رو ایستاده است بنابراین باید مقابل آن ایستاد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در خصوص بخش دیگر دشمنان در جهاد تصریح كرد: زمانی كه میدان جهاد، مسائل اقتصادی باشد، با دشمنان دیگری مانند تحریكات، خواست‌های خود، توجه به منافع شخصی و وسوسه‌های شخصی روبه‌رو هستیم كه دشمنی پنهان است.

وی با بیان اینكه در جهاد اقتصادی با جهاد اكبر و اصغر روبه‌رو هستیم، افزود: در حوزه جهاد اكبر با دشمنان پنهان سر و كار داریم بنابراین برای تسلیم نشدن انسان به وسوسه و خواست‌های شخصی خود پایش و مراقبت‌های خاصی لازم است از این رو مسوولان این مهم را باید جدی‌تر عمل كنند.

وی افزود: برای اینكه بتوان جهاد اقتصادی كرد، در قدم اول باید آمارهای كامل و روشنی وجود داشته باشد و از طرفی هر كس باید نقشه راهی برای خود داشته باشد.

رییس سازمان بازرسی كشور خاطرنشان كرد: لازمه نظارت نیز، حركت سالم و با برنامه است به گونه‌ای كه در سال جهاد اقتصادی مدیران نیز می‌توانند بر دستگاه‌های خود نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه در سال جهاد اقتصادی باید از فرصت‌ها و غفلت‌های دشمن بهره‌وری حداكثری را داشت، می‌توان از بسترهای موجود نیز خلق فرصت كرد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی اضافه كرد: باید به این نکته توجه كرد كه در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته چه منابع جدیدی خلق و با استفاده از این منایع چه بهره‌وری ایجاد شده است.

وی تصریح كرد: پیام جهاد اقتصادی در كنار برنامه، نظم است زیرا بدون نظم نمی‌توان جهاد اقتصادی انجام داد.

وی ادامه داد: نظم در جهاد اقتصادی به معنای جدی گرفتن قواعد و مقررات است و اگر این صورت نگیرد در میدان جهاد موفق نخواهیم بود.

رییس سازمان بازرسی كشور با انتقاد از وضعیت ادارات گفت: در حال حاضر وضعیت ادارات به طور كامل منطبق با قوانین نیست و در این نامنظمی شاید دستگاه نظارتی، مدیر،‌ حراست و كارمند مقصر باشند.

وی بیان کرد: كسانی كه پیام كم كاری می‌دهند باید بدانند كه این پیام خلاف قانون است و این عدم اجرای قانون از هیچ كسی پوشیده نیست و از طرفی كشوری كه در جهاد اقتصادی است نیازمند كار و تلاش بیشتر است پس كاهش ساعات كار معنایی ندارد.

وی گفت: دلیل پایین بودن درآمد سرانه و درآمد ناخالصی، كم كاری و تولید پایین است بنابراین اگر بخواهیم در فضای جهاد اقتصادی قرار بگیریم باید كار بیشتری انجام دهیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینكه در حال حاضر تنها مدیران حركت می‌كنند، افزود: مدیران باید به فكر سیستم‌سازی، بسیج نیروها و دغدغه كاركنان باشند و عوامل كار بیشتر و بهره‌وری بالاتر را برای كاركنان فراهم كنند.

وی با اشاره به اینكه كشور برای جهش نیازمند حركت همگان است، تصریح كرد: یكی از جهت‌گیری‌های عمده و بسترهای اصلی تحقق جهاد اقتصادی استفاده از توان ملی است بنابراین استان خراسان رضوی زمانی به جایگاه اصلی خود خواهد رسید كه تمام فعالان، نخبگان، صاحب‌نظران و كلیه كسانی كه می‌توانند ارزش افزوده‌ای در استان ایجاد كنند، بسیج شده و نسبت به این امر اهتمام بورزند.

رییس سازمان بازرسی كشور با بیان اینكه بخش بزرگی از تخلفات ناشی از بی‌اطلاعی از قوانین است، خاطرنشان كرد: باید قوانین آموزش داده شود زیرا این مهم می‌تواند به خدمت‌رسانی مطلوب‌تر، بیشتر و صحیح‌تر و در ادامه تحصیل رضایت مردم كمك كند.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
كاهش سايز و كاهش وزن بدون عوارض

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح كاهش رابطه با امارات در دستور كار مجلس



 

 فارس:رئیس كمیته روابط خارجی مجلس از بررسی طرح كاهش رابطه با امارات متحده عربی در این كمیته و درهفته‌های آتی خبر داد و بدرفتاری با اتباع ایرانی را از جمله علل پیگیری این طرح عنوان كرد.

 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو كمیسیون امنیت ملی و رئیس كمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرح كاهش رابطه با امارات متحده عربی، گفت: با توجه به اینكه بررسی طرح كاهش رابطه با امارات در دستور كار كمیته قرار دارد، اعضا در هفته‌های آتی بررسی‌ها درباره این طرح را آغاز خواهند كرد.

وی در این باره افزود: پس از انجام بررسی‌های كارشناسانه درباره كاهش روابطه با امارات، كمیته روابط خارجی نظرات خود را به كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای اتخاذ تصمیم نهایی ارائه خواهد داد.

"در جلسه كمیته روابط خارجی كمیسیون امنیت ملی برای بررسی طرح كاهش رابطه با امارات مسئولانی از وزارت امور خارجه، وزارت كشور و وزارت بازرگانی حضور خواهند داشت. "

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس بد رفتاری با اتباع ایرانی را از جمله علل پیگیری نمایندگان برای كاهش روابط با دولت امارات عنوان كرد و اظهار داشت: نوع رابطه تجاری ایران با امارات، به نفع امارات متحده است ولی در مقابل نوع رفتار آنها با اتباع كشورمان به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

فلاحت پیشه ادامه داد: نقش امارات در موضوعات سیاسی مربوط به ایران در منطقه، نقشی منفی است چرا كه آنها همواره سعی دارند كه موضوعاتی كه از اساس باطل است را مطرح و موجب تنش سیاسی شوند.

وی در پایان خاطرنشان كرد: كشورها باید رابطه سیاسی و اقتصادی را مكمل یكدیگر قرار دهند اما در مورد روابط اقتصادی ایران و امارات صرفا این روابط به نفع اماراتی‌هاست و در مقابل روابط سیاسی بین دو كشور نوعا به ضرر اتباع كشورمان است.... / فارس