اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پوتین: قدرت ارتش ما در سوریه اثبات شد


رئیس جمهور روسیه عملیات جنگنده بمب‌افکن‌های روسیه در سوریه را نشانگر موفقیت تلاش‌هایی دانست که مقامات این کشور برای افزایش سطح آمادگی ارتش روسیه صرف می‌کنند.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور روسیه عملیات جنگنده بمب‌افکن‌های روسیه در سوریه را نشانگر موفقیت تلاش‌هایی دانست که مقامات این کشور برای افزایش سطح آمادگی ارتش روسیه صرف می‌کنند.

ولادیمیر پوتین امروز (دوشنبه) در همایشی با موضوع تقویت صنعت نظامی در روسیه گفت: تدابیری که در زمان مناسب اتخاذ کردیم در افزایش آمادگی نظامی نیروهای مسلح روسیه موثر بود و عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه که به درخواست رئیس جمهور این کشور انجام می شود نیز شاهدی بر این مدعاست.

به گزارش العالم، پوتین خاطرنشان کرد: ثبات صنعت نظامی برای اقتصاد روسیه بسیار حیاتی است زیرا هزاران نفر در این بخش مشغول به کارند و مسؤولیت حفظ این ثبات در شرایط رکود اقتصادی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 نیروی هوایی روسیه در اقدامی هماهنگ با ارتش سوریه و متحدین این کشور، از هشتم مهرماه اقدام به بمباران مواضع گروه های تروریستی در سوریه کرده که این امر تاکنون موجب نابودی بیش از دوهزارو 200موضع تروریست ها و کشته شدن زیادی از عناصر تکفیری شده است.


ویدیو مرتبط :
نگاهی به قدرت ارتش سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوتین: روسیه حق ندارد از اسد بخواهد از قدرت کنار برود/با "ارتش آزاد" همکاری داریم



اخبار,اخباربین الملل,ولادیمیر پوتین

رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه با خبرگزاری‌های اینترفاکس و آناتولی تاکید کرد، روسیه حق ندارد تا از رئیس‌جمهوری سوریه بخواهد از قدرت کنار برود.

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در این مصاحبه با خبرگزاری‌های اینترفاکس و آناتولی گفت: روسیه نمی‌تواند و از بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه نخواهد خواست تا از قدرت کنار برود. بیایید به این فکر کنیم که اگر مسکو از رهبر یک کشور دوست دعوت کند و به طور همزمان مساله برکناری او از قدرت را مطرح نماید این رفتارمان چقدر اخلاقی و قانونی خواهد بود؟

وی افزود: سوریه یک کشور مستقل است و بشار اسد با انتخاب مردم به ریاست‌جمهوری رسیده است در نتیجه آیا ما حق داریم تا درباره این مسائل با او صحبت کنیم؟ البته که خیر.

پوتین بار دیگر بازگو کرد که حملات هوایی روسیه در سوریه به خاطر تداوم حملات ارتش سوریه ادامه خواهد یافت در نتیجه ادامه حضور نظامی ما در سوریه تنها به خاطر اجرای این هدف خواهد بود.

پوتین در ادامه گفت: پیامدها و خطرات احتمالی مداخله روسیه در سوریه چندین بار بررسی شده‌اند.

این اظهارات پوتین درست چند روز قبل از گردهمایی رهبران گروه 20 در ترکیه منتشر شد که روز یکشنبه آغاز می‌شود و احتمالا جنگ سوریه محور این مذاکرات خواهد بود.

این در حالی است که قدرت‌های جهانی نیز قرار است دور دیگر مذاکرات خود حول محور جنگ داخلی سوریه را در وین برگزار کنند.

پوتین همچنین در این مصاحبه به مساله اوکراین پرداخته و گفت: این خطر وجود دارد که وضعیت در شرق اوکراین به یک «جنگ راکد» تبدیل شود.

پوتین افزود: من درباره به تاخیر افتادن اجرای توافقنامه‌های مینسک صحبت نمی‌کنم چراکه علی‌رغم تمامی مشکلات این توافقنامه‌ها در حال اجرا هستند که مهمترین مساله شرایط، قوانین و منطق آنهاست که زیرسوال نخواهد رفت. ما تنها درباره طولانی شدن فنی این چارچوب زمانی صحبت می‌کنیم.

وی ادامه داد: با این حال این خطر که دونباس به یک جنگ "راکد مانده" دیگر تبدیل شود همچنان وجود دارد و این مساله از سیاست‌های کی‌یف نشأت می‌گیرد که به تقویت محاصره جنوب شرقی کشور ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد که غرب عموماً در قبال روند نظامی روسیه در سوریه موضع محافظه‌کارانه‌ای گرفته و هیچ‌گونه اطلاعاتی را درباره گروه‌های تروریستی سوریه به روسیه نداده است.

پوتین تاکید کرد: هیچ همکاری‌ای بین ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و روسیه صورت نگرفته به استثنای اینکه یادداشتی در خصوص عدم برخورد جنگنده‌های روسیه و جنگنده‌های ائتلاف در حریم هوایی سوریه امضا شده است.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: این همکاری به لحاظ محافظه‌کاری‌های آمریکایی به هیچ‌گونه همکاری عادی نظامی بین مسکو و واشنگتن منجر نشده و آمریکایی‌ها کاملاً آن را متوقف کرده‌اند.

پوتین مخالفت آمریکا با امضای هر توافقنامه‌ای که نجات کادر جنگنده‌ها را فراهم می‌سازد یادآوری کرد به رغم اینکه روسیه به درخواست مشابه آمریکا در جریان هوایی‌اش در افغانستان پاسخ داده بود.

وی گفت: تمامی خواسته‌های ما از آمریکا درباره تدوین طرح عملیات‌های هوایی‌مان بی‌پاسخ مانده است.

وی درباره حملات جنگنده‌های روسیه اشاره کرد و گفت: همکاری میان مسکو و ارتش آزاد سوریه آغاز شده و نظامیان روسیه اطلاعیه‌هایی را از ارتش آزاد درباره مقرهای گروه‌های تروریستی در سوریه و اماکنی که نباید هدف قرار گرفته شود در دست دارند. جنگنده‌های روسیه مواضع متعددی از افراد مسلح را بعد از گرفتن اطلاعات از ارتش آزاد سوریه هدف گرفته‌اند. همکاری با ارتش آزاد منجر شده که مسکو مقرهای مخالفان مسلح یا غیرنظامیان را هدف قرار ندهد.

پوتین همچنین درباره همکاری با آمریکا صرف‌نظر از فعالیت‌های آن در سوریه مغایر با قطعنامه‌های بین‌المللی است، اعلام آمادگی کرد.


اخبار بین الملل  -  ایسنا