اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پلیس نیویورک خوابیدن در قطار را ممنوع کرد



اخبار اجتماعی,خبر های اجتماعی,قطار

چرت زدن در قطارهای نیویورک ممنوع شده است. اگر چه بسیاری از شاغلان حین بازگشت از کار در قطار از خستگی به خواب می‌روند ولی پلیس می‌گوید، آن‌ها برای امنیت خودشان هم که شده باید بیدار بمانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قطارهای نیویورک، جایی‌‌اند که روزانه هشت میلیون و هفتصدهزار مسافر در آن‌ها چرتی کوتاه می‌زنند تا تمدید قوا کنند. اما اینک بیل براتون، رئیس‌پلیس نیویورک با دستور خود خواب را از آن‌ها ربوده است. دستور مختصر و مفید است: قطار جای خوابیدن نیست.
 
بسیاری از شاغلانی که هر روز مسیر خانه تا محل کار را با قطار طی می‌کنند به قضیه جوری دیگر می‌نگرند. آن‌ها مجبورند برای پرداخت هزینه‌های نجومی زندگی خود راه‌های طولانی را با قطار طی کرده و زمانی طولانی در آن به سر برند و نیاز دارند که در این مسیر اندکی چرت زده و جانی تازه بگیرند.
 
اما بیل براتون از مأموران خواسته است تا جلوی چرت‌زدن‌‌ها را گرفته و مسافران را بیدار کنند.
بعضی مسافران این دستور را غیر عادلانه می‌دانند. یکی از مسافران می‌گوید: «مردم خسته‌اند. آن‌ها باید صبح زود برای کار از خواب بیدار شوند. من هم یکی از آن‌ها هستم. هر روز صبح من باید رأس ساعت چهار و نیم از خواب بیدار شوم. وقتی ساعت چهار بعد از ظهر سوار قطار می‌شوم خسته و کوفته‌ام.»
 
بسیاری از قطارها پر است از اعلامیه‌های تشویقی و تنبیهی. تشویقی‌ها خطی سبز بر خود دارند و به کارهای درست فرا می‌خوانند و تنبیهی‌ها با خطی قرمز مسافران را از برخی رفتارها بر حذر می‌دارند، مانند آویختن به دستگیره ‌درهای خروجی، ناخن گرفتن، با پاهای باز نشستن. حالا به این رفتارهای نکوهیده یکی دیگر هم اضافه شده: خوابیدن.
 
رئیس‌پلیس نیویورک می‌گوید، بزهکاری‌‌ در قطارها از ژانویه به این طرف یک‌سوم در قیاس با سال قبل بیشتر شده است.
 
حدود نیمی از این بزهکا‌ر‌ی‌ها برای مسافرانی اتفاق می‌افتد که به خواب می‌روند. کسی که در قطار می‌خوابد باید بداند که خود را به طعمه‌ای آسان برای بزهکاران تبدیل کرده است. بیل براتون می‌پرسد: «چرا باید کسی خود را در معرض چنین خطری قرار بدهد؟»
 
تعداد زیادی از مسافران جواب می‌دهند: «به دلیل خستگی مفرط.»
 
یکی از مسافران در میانه این دعوا راه میان‌بری به پلیس پیشنهاد داده است: «حداقل حالا که بیدار می‌کنید با ملایمت بیدار کنید، مثلا با یک پر!» 

اخبار اجتماعی - فرادید


ویدیو مرتبط :
خوابیدن اکیدا ممنوع :|

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس نیویورک از شیعیان جاسوسی می کند



 

 

 

حملات ایران , پلیس نیویورک , جاسوسی

 

پلیس نیویورک هزاران تن از شیعیان ساکن در این شهر و مساجد متعلق به آنها را تحت اقدامات و مراقبت های امنیتی خود قرار داده است.

این اقدام پلیس نیویورک از بیم احتمال انجام اقدامات تروریستی ایران در درون خاک آمریکا انجام می شود .

هفته گذشته " جیمز کلپر " مدیر اداره امنیت ملی آمریکا در جلسه کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا مدعی شد که ایران مایل به انجام اقدامات تروریستی در داخل خاک آمریکا است .

بر اساس اسناد افشا شده پلیس نیویورک 12 مسجد متعلق به شیعیان از کانکتیکات مرکزی تا حومه فیلادلفیا در اسناد ماموران مخفی پلیس آمریکا به عنوان اماکن مظنون به احتمال انجام حملات تروریستی مورد مراقب ویژه قرار گرفته اند.

بر این اساس ماموران اطلاعاتی پلیس آمریکا در اماکن متعلق به شیعیان از جمله کافه ها و در محل های شیعه نشین لوازم استراق سمع کار گذاشته و در برخی از آنها نفوذ کرده اند.

پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر انجام مراقبت های اطلاعاتی و عملیات مخفی جاسوسی از جامعه مسلمانان این کشور تبدیل به امری متداول در نیروهای پلیس و ماموران اداره امنیت ملی آمریکا شده است.

در یکی از گزارش های اطلاعاتی پلیس نیویورک که در ماه مه سال 2006 با عنوان " مناقشه ایران و آمریکا ؛ تهدید علیه شهر نیویورک " منتشر شده است به نیروهای پلیس درباره ضرورت انجام عملیات های اطلاعاتی و مراقبت از اماکن و مساجد شیعه در نیویورک هشدار داده شده است .

در این گزارش با توجه به مناقشه ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته ای به نیروهای اطلاعاتی پلیس آمریکا هشدار داده شده تا اماکن و شخصیت های شیعه در نیویورک را تحت مراقبت های ویژه قرار دهند.

گفتنی است این اقدام پلیس نیویورک برخلاف قوانین آمریکا است و در این کشور بازجویی و طرح اتهام به دلیل مذهب یک شهروند جرم تلقی می شود.

جمعیت شیعه ساکن در نیویورک 35 هزار نفر بر آورد می شود که از این رقم 8500 نفر جمعیت ایرانی هستند.

در گزارش ماه مه 2006 همچنین درخواست شده تا از فلسطینی تبارهای ساکن نیویورک نیز از بیم احتمال انجام حملات تروریستی و نیز ارتباطات نزدیک گروه حماس با ایران ، مراقبت های ویژه اطلاعاتی صورت گیرد.

افشای این سند پلیس نیویورک ،اظهارات " مایکل بلومبرگ " شهردار نیویورک را درباره عدم ارتباط مذهب شهروندان این شهر با تحقیقات پلیس این شهر را رد می کند.

گفتنی است سند متعلق به پلیس نیویورک تنها چند هفته پس از اظهارات کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت آمریکا در کنگره این کشور منتشر شده که طی آن رایس گفته بود : ایران بزرگ ترین چالش امنیتی برای آمریکا محسوب می شود.../عصرایران