اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پلیس ترکیه 9 جاسوس ایرانی عضو "ساواک" را دستگیر کرد!



پلیس ترکیه 9 جاسوس ایرانی عضو "ساواک" را دستگیر کرد! 

روزنامه ترکیه ای " تودی زمان " چاپ ترکیه امروز از دستگیری 9 نفر در شرق این کشور که به ادعای این رسانه برای ایران جاسوسی می کردند خبر داد و نوشت : این افراد برای سازمان اطلاعات ملی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به " ساواک" کار می کردند!

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه" تودی زمان" چاپ ترکیه در اتهام پراکنی علیه جمهوری اسلامی و با هدف سرپوش گذاشتن بر سیاستهای غلط دولتمردان این کشوردر قبال سوریه در اقدامی بسیار ناشیانه مدعی شد که سرویسهای اطلاعاتی این کشور 9 نفر از جمله یک ایرانی را در شرق این کشوردستگیر کرده اند که برای سازمان امنیت و اطلاعات ملی ایران موسوم به " ساواک" کار می کردند.

این روزنامه ترک که ظاهرا خبر ندارد 34 سال پیش "ساواک" سرویس اطلاعاتی رژیم پهلوی در ایران برچیده شده است مدعی شد این افراد برای برافروختن آتش در مناطق کرد نشین ترکیه برنامه ریزی کرده بودند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این روزنامه همچنین در ادعایی مضحک تر مدعی شد سرویسهای اطلاعاتی ترکیه مکالمات تلفنی برخی مقامات "ساواک" ایران با این افراد را نیز ضبط کرده اند.  

در پی بروز برخی نا آرامی های ناشی از سیاستهای غلط دولتمردان ترک در قبال تحولات سوریه  در مناطق مرزی کرد نشین ترکیه با سوریه دولتمردان این کشور با هدف سرپوش گذاشتن بر این مشکل در هفته های اخیر به سیاست فرافکنی و متهم کردن برخی کشورها از جمله ایران به دست داشتن در حوادث این مناطق متوسل شده اند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس اروپا اعضای شبکه ایرانی قاچاقچیان انسان را دستگیر کرد



پلیس اروپا اعضای شبکه ایرانی قاچاقچیان انسان را دستگیر کرد

در عملیات پلیس اروپا هفت فقره خانه در اسپانیا و ۱۱ فقره در بریتانیا مورد تفتیش قرار گرفته‌اند و شماری گوشی موبایل و برگه‌های حساب بانکی و گذرنامه‌های جعلی ضبط شده‌اند.

انتخاب: پلیس اروپا (یوروپل) راعلام کر موفق به متلاشی کردن یک شبکه بزرگ ایرانی قاچاق ایرانیان علاقمند به مهاجرت شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از فرانس پرس، این حلقه بزرگ از قاچاقچیان مهاجران ایرانی را با مدارک جعلی به بریتانیا و کانادا می‌رسانده است.

پلیس اروپا که در لاهه مستقر است، طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در سحرگاه دوشنبه، ۱۱ فرد مظنون در اسپانیا و هفت نفر در بریتانیا دستگیر شده‌اند.»

در عملیاتی که پلیس اسپانیا با عنوان "عملیات مارلو" در آگوست ۲۰۱۱ در همکاری با پلیس مرزی بریتانیا صورت داده بود، ۲۰ فرد مظنون دیگر نیز دستگیر شده بودند. این عملیات نیز با کمک پلیس اروپا صورت گرفت.

این گروه تبه‌کار، که به طور عمده از خارج از مرزهای اسپانیا عمل می‌کرد، از ایرانیان خواهان مهاجرت از هر نفر تا ۱۸ هزار یورو پیشاپیش پول می‌گرفت تا آنها را نخست با خودرو به ترکیه رسانده و سپس به خاک یونان برسانند.

پلیس اروپا می‌گوید: «سفر مهاجران به دیگر کشورهای اروپایی حوزه‌ی "شنگن" ادامه می‌یافته تا به کشوری آزاد برسند.»

گفته می‌شود مهاجران غیرقانونی آن‌قدر در کشور ترانزیت می‌مانده‌اند تا مدارک جعلی آنها آماده شود تا به سفر خود به مقصد کشوری که مورد نظر آنهاست ادامه دهند. پلیس اروپا می‌گوید که کشور مقصد کشوری خارج از پیمان شنگن، و در اغلب موارد بریتانیا و کانادا بوده است.

پلیس اروپا در بیانیه‌ی خود می‌افزاید: «این سازمان شناخت دقیقی از قوانین مهاجرت و پناهندگی در کشورهای مختلف داشته و همین امر به آنها این امکان را می‌داده از خلاء‌های قانونی سود جوید و با سوءاستفاده از شکل‌های قانونی مهاجرت مانند ازدواج، پیوستن به اعضای خانواده و پناهندگی به فعالیت‌های غیرقانونی خود موفق می‌شده است.»/انتخاب