اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پلیس اسکار را از دست تارانتنیو در می آورد؟


نوبت اكران فیلم «هشت نفرت انگیز» كوئنتین تارانتنیو به زودی فرا می‌رسد و این در حالی است كه موج گسترده تحریم از سوی پلیس در برابر آن است. آیا تارانتینو باكس آفیس و اسكار را از دست می دهد؟

 بانی فیلم آنلاین: نوبت اكران فیلم «هشت نفرت انگیز» كوئنتین تارانتنیو به زودی فرا می‌رسد و این در حالی است كه موج گسترده تحریم از سوی پلیس در برابر آن است. آیا تارانتینو باكس آفیس و اسكار را از دست می دهد؟

به گزارش بانی فیلم به نقل از هالیوود ریپورتر، سال 2002 راسل كرو بازیگر شماره یك بود. او با بازی در فیلم «یك ذهن زیبا» اسكار را دم دستش می‌دید و در اوج بود تا یك اشتباه وحشتناك پیش آمد. پس از گرفتن جایزه بفتا، او شعری را خواند كه نباید می‌خواند و ناگهان وقتی بی‌بی‌سی این شعر را حذف كرد، او همه وجهه خودش را از دست داد و جایزه اسكار را هم... درنتیجه اسكار به دنزل واشنگتن برای «روز آموزش» رسید.

توجه به این نكته مهم است كه اگر در مراسم اسكار هیچوقت حاضر نشوی(مثل وودی آلن) اسكار را از دست نمی‌دهی، اگر در مراسم اسكار همه‌اش سرفه كنی(مثل جورج سی اسكات) اسكار را از دست نمی‌دهی، اسكار كاری به كار مذهبت ندارد( مثل پل هگیس پیش از این كه از مكتب ساینتولوژی خارج شود)، حتی اگر اسكار تحریمت كرده باشد (مثل دالتون ترامبو ) جایزه را از دست نمی‌دهی، و اگر تبعید شده باشی یا به دلیل مسایل غیراخلاقی تحت تعقیب باشی (مثل رومن پولانسكی) باز هم اسكار را از دست نمی‌دهی، اما آیا می‌توان به اسكار فكر كرد در حالی كه پلیس را قاتل خوانده‌ای و اتحادیه پلیس در سرتاسر كشور خواستار تحریم فیلمت شده است؟ این سوالی است كه كمپانی واینستاین با آن روبه روست و نمی‌داند با افتتاح فیلم جدید كوئنتین تارانتینو كه 25 دسامبر افتتاح می‌شود، باید چه كار بكند. تارانتینو با شركت در راهپیمایی ضد پلیس در 24 اكتبر و وقتی بیان كرد باید قاتل را قاتل بنامیم، آیا باكس آفیس و شانس اسكار را از دست داده است؟  

در هر حال كهنه كارهای صنعت سینما به نتایج باكس آفیس توجه دارند و معمولا فیلمی كه فروش خوبی نداشته نمی‌تواند به اسكار امیدوار باشد، اما در عین حال آنها به اتفاق آرا معتقدند اگر فیلم خوب باشد، تارانتینو شاید این شانس را داشته باشد كه یك مجسمه دریافت كند.

یكی از مشاوران اسكار می‌گوید: اگر به مورد پولانسكی نگاه كنید می‌بینید او از تبلیغات بهره‌ای نمی‌برد، نمی‌تواند به آمریكا بیاید، و به نظر می‌رسد نمی‌تواند اسكار را به خانه ببرد، اما می‌برد. اگر چنان جنجالی كه برای پولانسكی ایجاد شد نتوانست او را از پا دربیاورد، بنابراین چنین جنجالی هم نمی‌تواند تارانتینو را از پا دربیاورد. در عین حال آدم‌های جنجالی دیگری هم در آكادمی حضور دارند. مایكل مور خودش یكی از افرادی است كه همیشه با سخنانش جنجال به پا می‌كند. در عین حال كشته شدن یك پسر بچه 6 ساله توسط دو پلیس لوئیزیانا بازتابی از كلمات تارانتنیو را دوباره ایجاد می‌كند و باید به این نكته نیز توجه داشت كه 65 درصد از رای دهندگان آكادمی در لس‌آنجلس زندگی می‌كنند و هیچ علاقه‌ای به پلیس‌ها هم ندارند.

پس تارانتینو باید چه كار كند؟ و آیا مجبور است كاری كند؟ افراد درون صنعت سرگرمی می‌گویند او باید فیلمش را به نمایش بگذارد تا تصویر باشد كه به روایت بدل می‌شود، نه خود او. یكی از بازاریاب‌ها می‌گوید: «فیلم را بیرون بفرستید چون مردم را راضی می‌كند و آن وقت هیچ یك از این‌ها اهمیتی نخواهد داشت».

در مرحله دوم او باید برای پلیس‌هایی كه در جوامع آفریقایی-‌آمریكایی نقش مثبتی ایفا كرده‌اند فیلم‌هایش را به طور ویژه پخش كند تا این ادعای تارانتینو كه علیه پلیس نیست بلكه علیه آن دسته از پلیس‌هایی است كه بدون دلیل آدم كشته‌اند، را حمایت كند. او روز ششم نوامبر به بیل مایر گفت: «آن‌ها دارند تلقین می‌كنند كه من منظورم این بوده كه تمام پلیس‌ها قاتل هستند و منظور من این نبوده است».

مرحله سوم هم این است كه تمام ستاره‌های فیلم «هشت منفور» حمایت متحد خود را از او اعلام كنند. بالاخره او یكی از فوق‌العاده‌ترین فیلمسازان جهان است و آن‌ها كسانی هستند كه می‌توانند این مسئله را به حضار یادآوری كنند. جیمی فاكس بازیگر فیلم «جانگوی از بند رهاشده» حمایت خود از تارانتینو را در جوایز فیلم هالیوود اعلام كرد، اما صداهای بیشتری باید شنیده شوند. مشاور اسكار می‌گوید: «اگر تمام بازیگران فیلمش از او حمایت كنند خوب است چون بسیاری از آن‌ها طرفداران خود را دارند».

بالاتر از همه، موضوع را عوض كنید: تارانتینو هر چقدر بیشتر حرف بزند گودال عمیق‌تری برای خود می‌كند. مثل همه هنرمندان حقیقی، او باید اجازه دهد فیلمش صحبت كند. در واقع همین استراتژی در یك چهارم قرن گذشته در مورد او جواب داده است.


ویدیو مرتبط :
فرار بسیار جالب از دست پلیس و اسگل کردن پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدنام‌ترین قاچاقچی كلمبیایی به دست پلیس ونزوئلا دستگیر شد



بدنام‌ترین قاچاقچی كلمبیایی به دست پلیس ونزوئلا دستگیر شد

مقامات پلیس ونزوئلا موفق به دستگیری یكی از بدنام ترین قاچاقچیان كلمبیایی به اسم «دانیل باررا» معروف به «باررا دیوانه» شدند.

 

اخبار,اخبار جدید

 

پلیس ونزوئلا در بیانیه جدید خود جزئیات بیشتری از نحوه دستگیری «دانیل باررا» را منتشر كرده است.

«دانیل باررا» كه به Madman‌ (مرد دیوانه) نیز شهرت دارد در حالی در ونزوئلا دستگیر شد كه مشغول مكالمه در یك باجه تلفن عمومی بود.

به گزارش شبكه خبری ان بی سی، دستگیری این قاچاقچی خطرناك در عین حال با همكاری آژانس‌های اطلاعاتی كاراكاس، انگلیس و امریكا صورت گرفت.

پلیس ونزوئلا می گوید: باررا برای پنهان نگه داشتن هویت خود به ترفندهای مختلف از جمله تن دادن به جراحی پلاستیك صورت متوسل شده است. آنها می‌گویند این قاچاقچی كلمبیایی حتی نوك انگشتان خود را با اسید سوزانده تا از طریق اثرانگشت شناسایی نشود.

مقامات كلمبیایی در هفته‌های اخیر به «باررا دیوانه» و باند تبهكار وی نزدیكتر شده بودند به طوری كه توانستند 36 عضو باند او را دستگیر و حداقل پنج تن مواد مخدر را مصادره كنند.

این تبهكار به قاچاق مقادیر زیادی كوكائین و نیز صنایع دستی به آمریكا، افریقا و اروپا در طول دو دهه گذشته محكوم است./ایسنا