اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت پرده پیامك‌های سوزناك مرد زلزله‌زده



پشت پرده پیامك‌های سوزناك مرد زلزله‌زده

پیامك‌های مرد زلزله‌زده به حدی سوزناك بود كه جای هیچ شكی برای كمك به وی باقی نمی‌گذاشت. هیچ كس فكر نمی‌كرد، پشت پرده این مرد گریان، سناریوی یك كلاهبرداری پنهان شده است.

به گزارش ایران مرد شیاد كه با سوءاستفاده از آشنایی‌اش از مناطق زلزله‌زده، از مردم پیامكی كلاهبرداری می‌كرد، با اشتباه یك خیّر دستش رو شد و تحت تعقیب مأموران قرار گرفت. علی اكبر مرد خیّری بود كه با یك اشتباه تایپی رقم میلیونی برای كمك‌رسانی به یك مرد زلزله‌زده فرستاده بود و بعد از آن نتوانست در تماس‌های تلفنی با مرد شیاد پول اضافه واریزی را به حسابش بازگرداند.

مرد نیكوكار كه در حال حاضر خودش بیكار است، تنها از روی دلسوزی دست به این كار زده بود و وقتی با رفتار مرموز پیامك فرستنده مواجه شد، برای حل مشكلش به دادسرای شهرری رفت و با شكایت از وی، خواستار ردیابی مرد كلاهبردار شد.

اشتباه دردسرساز

اوایل آبان ماه مرد 36 ساله‌ای با حضور در شعبه 11 دادسرای شهرری از مردی شكایت كرد كه با پیامك‌های دردناك، وی را در موقعیتی قرار داده بود كه بدون هیچ شكی در نخستین ساعت‌های صبح به خودپرداز مراجعه كند و پولی را برای گذراندن چند روز در اختیارش قرار دهد.

علی اكبر بعد از بیان شكایتش به بازپرس نوفرستی گفت: پیام‌های یك مرد كه ادعا می‌كرد زلزله زده است، به حدی غمگین و سوزناك بود كه با وجود بیكاری خودم، به عنوان دلسوزی برای همنوعم خیلی زود دست به كار شدم پیش از ساعت 6 صبح و برای این‌كه وی و خانواده‌اش گرسنه نمانند، به یك خودپرداز مراجعه كردم.

در آن لحظه تنها به فكر كمك‌رسانی بودم و تمركز كافی نداشتم، به همین خاطر موقع پرداخت از حساب دختر كوچكم، یك صفر اشتباه وارد كردم و یك پول میلیونی به حساب مرد محتاج ریختم. مرد نیكوكار در ادامه گفت: بعد از این‌كه پول را ریختم و چند ساعت بعد به بانك مراجعه كردم، تازه متوجه اشتباه شدم و خیلی زود با مرد پیامك دهنده تماس گرفتم اما این مرد شیاد كه تا پیش از واریز پول مدام با من در ارتباط بود، دیگر جواب تماس هایم را نداد و حتی برای چند ساعت هم گوشی‌اش را خاموش كرد، بعد از چند ساعت نیز وقتی توانستم به نوعی با وی تماس بگیرم، گفت كه حاضر نیست پول را بازگرداند و به همین خاطر من خیلی زود به بانك مراجعه كردم.

گردش حساب میلیونی مرد زلزله‌زده

مالباخته جوان كه فكر نمی‌كرد كار خیرش به این شكل پاگیرش شده باشد، گفت: وقتی با این رفتار روبه رو شدم، خیلی زود به بانك رفتم و از رئیس آنجا خواستم كمكم كند، اما آنها تنها توانستند گردش حساب را چك كنند و آن موقع بود كه فهمیدم چه كلاه بزرگی سرم رفته است، چرا كه مسئول آنجا با یك بررسی ساده متوجه شد گردش حساب مرد به ظاهر محتاج، میلیونی است و وی نه تنها زلزله زده نیست، بلكه یك كلاهبردار است.

با توجه به این شكایت و با دستور بازپرس نوفرستی، تحقیقات در خصوص ادعاهای مرد نیكوكار شروع شد و با تأیید گفته‌های وی از سوی بانك و ارائه مدارك قانونی، در آخرین اقدام با تلفن همراه مرد شیاد از سوی بازپرس نوفرستی تماس برقرار شد.

مرد كلاهبردار وقتی متوجه شد در محاصره قانون قرار گرفته، با مظلوم نمایی سعی در فرار از مجازات را داشت و ادعا كرد از طریق بانك همه پول پرداختی را برمی‌گرداند اما این ادعا هم زیاد دوام نیاورد و بعد از چند روز سر كار گذاشتن مرد نیكوكار ، بازپرس پرونده دستور داد پول واریز شده به حساب مرد شیاد از حسابش برداشت شده و به حساب دختر علی اكبر بازگردانده شود، با توجه به این موضوع، مرد نیكوكار كه پولش را از طریق قانون به‌طور كامل دریافت كرده بود، دوباره به دادسرا مراجعه كرد و از پیگیری شكایتش انصراف داد، اما با وجود این موضوع بازپرس نوفرستی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده كلاهبرداری به شوك گفت: انصراف مالباخته از ادامه پیگیری شكایت، تنها یك جنبه جرم مرد كلاهبردار است و مأموران در تلاش هستند تا هر طور شده این شیاد را شناسایی كنند و در خصوص دیگر تبهكاری‌های احتمالی وی، تحقیقات لازم را انجام دهند./ایران

 


ویدیو مرتبط :
آخرین خبرها از زلزله کرمانشاه و سفر روحانی به مناطق زلزله زده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد پشت پرده تظاهرات ضدایرانی + عکس



 

مرد پشت پرده تظاهرات ضدایرانی + عکس

 

پشت پرده تظاهرات این روزهای افغانستان را باید در کجا جست و جو کرد؟ یک منبع آگاه از برخی چهره های سابق پارلمان افغانستان به عنوان چهره پشت پرده تظاهرات های ضدایرانی در کابل پرده برداشت.

 

"نجیب الله کابلی" عضو سابق پارلمان افغانستان نقش بسیار موثری در تظاهرات های ضد ایرانی در افغانستان دارد.

این منبع آگاه افزود: نجیب الله کابلی متولد ۱۳۵۰ کابل است و هم اکنون نیز در این شهر زندگی می کند.

به گفته این منبع آگاه اخیرا برخی چهره های افغانستان از روابط ویژه کابلی با مقامات ناتو و آمریکایی ها خبر داده اند. به گفته منابع امنیتی افغانستان کابلی در ازای دریافت چندهزار دلار برای هر تظاهرات اقدام به جمع کردن افرادی برای توهین به مقامات ایران می کند..../ایران دیپلماتیک