اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت پرده تلاش های جبهه محصولی برای مطرح نشدن سوال از رئیس جمهور



جبهه پایداری , سوال از رئیس جمهور  , معاون پارلمانی احمدی نژاد

 

جبهه پایداری از همان روز که به عرصه آمد و اعلام موجودیت کرد، تلاش کرد تا خود را تافته جدا بافته از دولت نشان دهد. هرچه گذشت اما این فاصله ها کمتر شد و نزدیکی مواضع جبهه محصولی(موسوم به پایداری) به دولتی ها بیشتر شد و کار تا آنجا پیش رفت که پایداری ها صراحتا وجود جریان انحرافی راهم تکذیب می کردند.

آخرین تحرکات پایداری ها در سال 90 هم ماجرای سوال از رئیس جمهور است که اعضای جبهه پایداری شانه به شانه معاون پارلمانی احمدی نژاد و گاه جلوتر از او به دنبال عقیم گذاشتن طرح سوال از رئیس جمهور هستند. آن هم سوالاتی از قبیل ماجرای خانه نشینی 11 روزه که دولت هیچ گاه نتوانست توجیه عامه پسندی برای آن بیابد...

در میان پایداری ها هم روح الله حسینیان جلوتر از بقیه به دنبال این ماجراست. تا آنجا که وی از رایزنی های «ویژه» با نمایندگان برای مطرح نشدن طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس خبر داد.

بهانه ای که حسینیان در توجیه تلاش پایداری ها برای مطرح نشدن طرح سوال از رئیس جمهور مطرح کرده خنده دارتر از آن است که بتوان آن را پذیرفت. حسینیان گفته است نمایندگان مردم از احمدی نژاد سوال نپرسند تا مردم سال آینده را با خوشی و خرمی جشن بگیرند و کامشان تلخ نشود.

اگر سوال از احمدی نژاد به هردلیلی مطرح نشود، سوالات بسیار بیشتری در ذهن مردم شکل خواهد گرفت. اما نکته اینجاست که جبهه محصولی چرا و بر اساس کدام منافع، داعیه دار لغو سوال از رئیس جمهور آن هم به بهانه تلخ نشدن کام مردم شده است؟

ای کاش آقای حسینیان پاسخ دهند که خانه نشینی 11 روزه رئیس جمهور و آن ماجرای عزل وزیر اطلاعات بیشتر کام دلسوزان انقلاب و مردم را تلخ کرده است یا سوال پرسیدن از رئیس جمهور؟

ای کاش اعضای جبهه محصولی که هنوز حاضر به پذیرش وجود جریان انحرافی نیستند و اصولا انتقادی هم به دولت ندارند پاسخ دهند که تخلفات یارانه ای و ماجرای 4 میلیارد دلار پول نفتی که قرار بود سر سفره ها بیاید کام مردم را تلخ کرده است یا سوال پرسیدن از رئیس جمهور؟

ای کاش پایداری ها پاسخ دهند آیا عزل پرماجرای وزیر امورخارجه ایران آن هم نه در تهران بلکه در میانه ماموریتی حساس در قلب آفریقایی که تبدیل به لنگرگاه صهیونیست ها شده است بیشتر دل مردم را سوزاند یا سوال پرسیدن از رئیس جمهور؟

ای کاش آقای حسینیان که گویا سخنگوی جبهه محصولی(موسوم به پایداری) در مجلس هم هست پاسخ دهد که فشرده شدن مردم در ایستگاههای مترو و اسیر شدن واگن های مترو در گمرک به دلیل بودجه ندادن دولت برای مردم گران تر تمام شده است و می شود یا سوال از رئیس جمهور؟

از این قبیل ای کاش ها بسیار است....اما حال که نمایندگان مردمی - اگرچه دیر هنگام- تصمیم به سوال از رئیس جمهور بر اساس اختیارات قانونی خود گرفته اند، مشخص نیست چرا دست های پیدا و پنهانی در دولت و مجلس دست به دست هم داده اند تا این اتفاق نیفتد. ای کاش پاسخی برای این سوال باشد.../شفاف


ویدیو مرتبط :
پشت پرده استعفای رئیس جمهور و دولت یمن + فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوال و استیضاح رئیس جمهور مطرح است/ صلاح نیست در این سطح رهبری را درگیر این مسئله کنیم



عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

سوال و استیضاح رئیس جمهور مطرح است/ صلاح نیست در این سطح رهبری را درگیر این مسئله کنیم

فرارو- یک نماینده مجلس گفت: «من شخصا احساس می کنم مکانیسم های دیگری برای پیگیری این مسئله داریم و فعلا خیلی به صلاح نیست که در این سطح رهبری را درگیر این مسئله کنیم. مجلس باید از ظرفیت های خود استفاده کند مگر در حالتی که ضرورت ایجاد شود.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

اظهارات محمود احمدی نژاد و تصمیمات احتمالی دولت در حوزه اقتصاد موجب شد تا مجلس برای بررسی اولویت بودجه سال 92 جلسه غیر علنی تشکیل دهد. در جلسه امروز احمد توکلی پیشنهاد کرد با توجه به تصمیمات اقتصادی دولت از جمله افزایش یارانه نقدی خانوار و تبعات ناشی از آن، مجلس در نامه‌ای به رهبری مشکلات و مسائل را منتقل کند.

در این جلسه همچنین غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: فشار حاصل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بر دولت موجب افزایش شدید قیمت حامل‌های انرژی می‌شود که این مسئله گسترش بیکاری، رکود و افزایش نقدینگی را به همراه دارد.

مصباحی مقدم در حالی از فشار اجرای فاز دوم هدفمندی سخن گفت که در چند روز اخیر زمزمه های افزایش یارانه نقدی مطرح می شود. محمود احمدی نژاد دوم دی ماه در قاب تلویزیون اعلام کرد که می توان یارانه نقدی را تا 5 برابر افزایش داد. پس از این سخنان بود که بحث بنزین 5 هزار تومانی مطرح شد که این موضوع از سوی رویانیان تکذیب شد.

هشدار مصباحی مقدم ناظر به نگرانی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها است که در صورت اجرایی شدن آن احتمال افزایش نرخ حامل های انرژی و ادامه صعود نرخ تورم در کشور پیش بینی می شود.

علی محمد احمدی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «آقای توکلی امروز دو پیشنهاد دادند. یکی آنکه مجلس پنج نفر از نمایندگان را برای مذاکره با رئیس جمهور انتخاب کند تا ایشان را قانع کنند مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها را اجرا نکند.»

وی ادامه داد: «پیشنهاد دوم ایشان این بود که در این باره نامه ای از طرف مجلس به مقام معظم رهبری نوشته شود. البته اینها هنوز پیشنهاد هستند و قرار است روی آن بحث و بررسی شود.»

وی تاکید کرد: «آنچه که امروز آقای دکتر توکلی عنوان کردند نظر ایشان بود و در قالب پیشنهاد ارائه شد و قطعا باید زوایای مختلف آن بررسی شود.»

احمدی اظهار کرد: «پیش از این مجلس تصویب کرده بود که اولا تا پایان امسال هیچ گونه افزایش قیمتی در حامل های انرژی اعمال نشود و دوم اینکه دولت اجازه افزایش میزان یارانه های نقدی را نخواهد داشت.»

وی ادامه داد: «اتفاقا بنده در کمیسیون به این موضوع اشاره کرده و عنوان کردم اگر آقای رئیس جمهور بخواهد وارد این وادی شود، یعنی عملا قانون مجلس را دور زده است و لذا مجلس باید مکانیسم های قانونی را برای پیگیری این موضوع به کار بگیرد.»

وی ادامه داد: «مجلس در چارچوب قانون عمل می کند. ما آنچه که لازم بوده به عنوان پیشگیری انجام دادیم. بنده در کمیسیون عنوان کردم ما نباید منفعل برخورد کنیم. مجلس آنچه که در باب پیشگیری باید انجام می داده انجام داده و اجرای مرحله دوم هدفمندی را متوقف کرده است. اکنون باید منتظر بمانیم ببینیم آیا رئیس جمهور قائل به رعایت قانون هستند یا خیر.»

وی افزود: «اگر قانون را رعایت کردند که ما ممنون ایشان هستیم و ایشان هم وظیفه خود را در رعایت قانون انجام داده است. اگر هم قصد کردند قانون را دور بزنند، به هر حال مجلس مکانیسم های خاص خود را درباره تخطی از قانون دارد. لذا اینطور نیست که مجلس مستاصل باشد و یا منفعل برخورد کند.»

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اگر قانون شکنی روی دهد دوباره بحث سوال یا حتی استیضاح رئیس جمهور مطرح شود؟، گفت: «این گزینه ها مطرح است و قانون گذار این موارد را پیش بینی کرده و اینطور نیست که مجلس نتواند مسئله را پیگیری کند.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره جمع بندی مجلس از اینکه آیا آقای احمدی نژاد واقعا قصد دارند مرحله دوم هدفمندی را اجرا کنند یا خیر چگونه است؟ گفت: «اگر ایشان قصد نداشتند که عنوان نمی کردند می خواهند مرحله دوم را اجرا کنند.»

احمدی در پاسخ به این سوال که در این صورت آیا مجلس در برابر این قانون شکنی دولت خواهد ایستاد؟، گفت: «ما اگر نمی خواستیم جلوی این مسئله بایستیم که قانون تصویب نمی کردیم که مرحله دوم باید اجرا نشود. اما به هر حال فعلا ایشان تنها حرف زدند و هنوز قانون را نشکستند. اگر قانون را شکست آن وقت مجلس راهکار قانونی پیگیری این مسئله را بررسی خواهد کرد.»

این نماینده مجلس در پایان گفت: «من شخصا احساس می کنم مکانیسم های دیگری برای پیگیری این مسئله داریم و فعلا خیلی به صلاح نیست که در این سطح رهبری را درگیر این مسئله کنیم. مجلس باید از ظرفیت های خود استفاده کند مگر در حالتی که ضرورت ایجاد شود.»/فرارو