اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشتیبانی راهبرددفاعی ایران درصورت وقوع حمله



 

 

پشتیبانی راهبرددفاعی ایران درصورت وقوع حمله

سفیر ایران در بحرین:

راهبرد دفاعی ایران در صورت وقوع حمله احتمالی پشیمان كننده است

'حسین امیر عبداللهیان' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین تاكید كرد: راهبرد دفاعی ایران در صورت وقوع هرگونه حمله احتمالی به شدت پشیمان كننده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وی در جریان بازدید از روزنامه الوسط بحرین در گفت وگو با

'منصور الجمری' سردبیر این روزنامه افزود:جمهوری اسلامی ایران با همان دقتی كه ماهواره به مدار زمین ارسال كرد، دشمن را نشانه می رود.

در این مصاحبه كه به صورت یك صفحه كامل به چاپ رسیده است، سفیر ایران در بحرین خاطر نشان كرد: دولت آمریكا به بیماری سختی مبتلا شده، بیماری لابی صهیونیستی كه چون اختاپوسی كاخ سفید را فرا گرفته است.

امیر عبداللهیان با تاكید بر اینكه ما برای مذاكرات منطقی بر اساس حكمت، منطق و عقلانیت مشكلی نداریم، تصریح كرد : اگر آمریكایی ها صادق باشند، گفت وگو بهترین وسیله برای گشایش راه است.

وی همچنین گفت: ما از حضور نیروهای بیگانه در منطقه خرسند نیستیم و معتقدیم كه منطقه باید توسط فرزندان آن اداره شود.

سفیر ایران در ادامه گفت: مایلم با صراحت و با صدای بلند اعلام كنم كه ایران نیازی به تشكیل هسته های محرمانه و زیر زمینی در منطقه ندارد و روابط بین إیران و كشورهای منطقه در حال رشد و توسعه مدام می باشد.

امیرعبداللهیان با اشاره به 'ادعاهای وجود هسته های زیرزمینی وابسته به ایران در برخی از كشورهای منطقه' تكذیب این ادعاها از سوی مقام های رسمی بحرین را 'گامی درست و مثبت' ارزیابی كرد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
امکان حمله نظامی به ایران درصورت نقض توافق هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاسترو:درصورت حمله به ایران صدهامیلیون...



 

کاسترو:درصورت حمله به ایران صدهامیلیون...

 

کاسترو : در صورت حمله به ایران صدها میلیون انسان بی گناه خواهند مرد

اسراییل طرحی برای حمله به ایران دارد اما به دلیل پیامدهای این حمله نمی خواهد آغاز کننده این جنگ باشد / اوباما چاره ای جز صدور دستور کشتار صدها میلیون انسان بی گناه را ندارد و ( در این صورت ) خدمه ناوهای جنگی آمریکا در مناطق اطراف ایران اولین قربانیان خواهند بود .

رهبر بازنشسته انقلاب کوبا با چاپ مقاله ای از طرح اسراییل برای حمله به ایران خبر داد ، اما در عین حال گفت که رژیم تل آویو از پیامدهای حمله به ایران می ترسد .

فیدل کاسترو که در هفته های اخیر خود را نسبت به هشدار خطر جنگ هسته ای در خاورمیانه بسیار علاقه مند یافته است در مقاله خود می نویسد : " اسراییل طرحی برای حمله به ایران دارد اما به دلیل پیامدهای این حمله نمی خواهد آغاز کننده این جنگ باشد .

کاسترو با تکرار هشدار خود به اوباما درباره طرح های اسراییل برای درگیر کردن امریکا به جنگ با ایران می نویسد : " ماموران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به درستی به اوباما هشدار داده اند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل طرحی برای حمله غافلگیر کننده به ایران به منظور مجبور ساختن  آمریکا به جنگ با ایران دارد ".

کاسترو می نویسد : " نتانیاهو جرات آغاز حمله به ایران را ندارد ، چرا که در صورت حمله ، اسراییل باید با تمام قدرت های هسته ای مواجهه کند و از این نظر نتانیاهو احمق نیست ".

رهبر بازنشسته انقلاب کوبا می نویسد : " ( در صورت آغاز جنگ ) اوباما چاره ای جز صدور دستور کشتار صدها میلیون انسان بی گناه را ندارد و ( در این صورت )  خدمه ناوهای جنگی آمریکا در مناطق اطراف ایران اولین قربانیان خواهند بود .

این چندمین بار در ماه گذشته است که کاسترو نسبت به آغاز یک جنگ ویرانگر اتمی در صورت حمله اسراییل و آمریکا به ایران ، هشدار می دهد .

کاسترو از سال 2006 و همزمان با بیماری معده و عمل جراحی خود قدرت را به برادر کوچکترش رائول واگذار کرد و از صحنه سیاسی کوبا کناره گیری کرد ، اما در هفته های اخیر و همزمان با بهبود وضع جسمانی اش بارها با حضور در مجامع عمومی و یا نگارش مقاله نسبت به آغاز یک جنگ ویرانگر اتمی در جهان هشدار داده است ...../تحلیل:عصرایران