اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پس از 120 سال پادشاه مرد در هلند بر مسند قدرت نشست +تصاویر



پس از 120 سال پادشاه مرد در هلند بر مسند قدرت نشست +تصاویر

ملکه هلند از سمت خود استعفا داد و پسرش را به عنوان پادشاه جدید این کشور معرفی کرد.

به گزار ش نامه به نقل از رویترز ، «بیتاریکس» ملکه هلند امروز - سه شنبه - طی مراسمی ویژه ویلم الکساندر را بعنوان پادشاه جدید این کشور معرفی کرد.

ویلم الکساندر نخستین پادشاه  مرد هلند طی  بیش از یکصد و بیست سال گذشته محسوب می شود.

ملکه بیاتریکس در ماه ژانویه امسال اعلام کرده بود که از مقام سلطنتی خود کناره گیری خواهد کرد. بیاتریکس در سال 198 میلادی پس از کناره گیری مادرش از سلطنت ، ملکه هلند شده بود.

روز ۳۰ آوریل در هلند به نام "روز ملکه" خوانده می شود و تعطیل است و معمولا در این روز، جشن های خیابانی در هلند برگزار می شود.

ملکه بئاتریس در آستانه هفتاد و پنجمین سالروز تولد خود در ماه ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرده بود که تصمیم گرفته است در پایان ماه آوریل، از سلطنت کناره گیری کند و بازنشسته شود.

در مراسم تفویض سلطنت، مقامات هلندی و تعدادی از شخصیت های خارجی، از جمله ولیعهد اسپانیا، ولیعهد بریتانیا و ولیعهد ژاپن حضور داشتند.

ویلهلمینا، مادر بزرگ بئاتریکس نیز در سال ۱۹۴۸ با استعفا از سلطنت، بازنشسته شد و سلطنت را به ملکه جولیانا سپرد که او نیز در سال ۱۹۸۰، از سلطنت استعفا داد و این مقام را به بئاتریکس تفویض کرد.

ملکه هلند,پادشاه هلند

 

ملکه هلند,پادشاه هلند

 نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
فوتبال 120- بررسی وضعیت تیم ملی هلند (94/1/14)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روبن مرد سال فوتبال هلند شد(+تصاویر)



 اخبار ورزشی  - روبن مرد سال فوتبال هلند شد+عکس

 هافبک هلندی بایرن مونیخ به عنوان بهترین ورزشکار سال کشورش معرفی شد.

به گزارش جام جم ورزشی ، بعد از دو قهرمانی در سال 2014 با تیم بایرن مونیخ، کسب عنوان سومی جام جهانی برزیل با تیم ملی هلند و برنده شدن توپ برنزی سومین بازیکن برتر جام جهانی، آرین روبن در هلند به عنوان بهترین ورزشکار سال جاری انتخاب شد.


البته خود این بازیکن به دلیل مسابقه امشب بایرن در آلیانس آرنا، موفق نشد در مراسم اهدای جایزه در کشورش حاضر باشد. او در دیدار امشب هم خوش درخشید و یک گل زد و روی گل دوم هم تاثیرگزار بود.


وی پس از پایان بازی امشب تیم باشگاهی‌اش با شنیدن خبر برگزیده شدنش گفت:" اصلا انتظارش را نداشتم از میان این همه ورزشکار بزرگ من انتخاب شوم. در مقابل همه دستاوردهای میهنم در سالی که گذشت تعظیم می‌کنم. از این انتخاب احساس غرور می‌کنم؛ مخصوصا به عنوان یک فوتبالیست؛ واقعا عالی است."

لازم به ذکر است بعد از سال 1987 و کسب این عنوان توسط رود گولیت، آرین روبن نخستین کسی است که از ورزش فوتبال برای این مقام برگزیده می‌شود.

همچنین لوئیس فن خال سرمربی منچستریونایتد که در جام جهانی 2014 هلند را به مقام سوم رساند به عنوان برترین مربی سال معرفی شد و از روبین فن پرسی مهاجم منچستریونایتد نیز بابت گل زیبایی که در جام جهانی به اسپانیا زد تقدیر به عمل آمد.

 

اخبار,اخبارورزشی,ارین روبن

 

اخبار,اخبارورزشی,ارین روبن

 

اخبار,اخبارورزشی,ارین روبن

 

اخبار,اخبارورزشی,ارین روبن

 

 اخبار ورزشی -  جام جم