اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده مسکن مهر تا سال 94 بسته می شود



اخبار,اخبار اقتصادی ,مسکن مهر

 

اخبار اقتصادی - معاون وزیر راه شهرسازی:
پرونده مسکن مهر تا سال 94 بسته می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری از تمام مساکن مهر کشور تا پایان سال 94 خبر داد.

احمد مجیدی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: این هدف گذاری در مجموعه راه و شهرسازی انجام شده است و مساکن مهر به سرعت تحویل می شود.

وی تصریح کرد: در استان همدان مشکلات مساکن مهر نسبت به سایر استانها کمتر است اما برای صدور پایان کار در تمامی استانها نیازمند همکاری مردم هستیم.

مجیدی ادامه داد: با توجه به تغییر قیمتها و افزایش قیمت مصالح و تورم نیز متقاضیان مسکن مهر باید مقدار آورده خود را افزایش دهند تا امور در این زمینه به‌خوبی پیش رود.

وی تصریح کرد: وضعیت مساکن مهر در برخی استانها از جمله همدان مطلوب است و تنها خدمات زیر بنایی و سیستم های خدماتی آب، برق و گاز باقیمانده است.

تکمیل راه آهن ملایر _کرمانشاه نیازمند 113 میلیارد تومان اعتبار است
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: خط آهن مسیر اراک به سمت ملایر و از ملایر به سمت کرمانشاه در حال احداث بوده که این خط آهن تا مسیر ملایر افتتاح شده و تکمیل مابقی خط 113 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مجیدی اضافه کرد: زیرسازی ها برای خط آهن انجام شده و در حال حاضر مشکل تامین ریل داریم که امیدواریم پنج هرار تن ریل به زودی تامین شود که به این ترتیب مقدار زیادی از مسیر ریل گذاری می شود.

وی تصریح کرد: به طور ویژه برای راه آهن همدان_تهران_سنندج نزدیک به 86 میلیارد تومان پول در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبارات برای راه آهن همدان_تهران_ سنندج 100 درصد تخصیص یابد به زودی این خط احداث می شود.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پرونده بودجه سال 94 شهرداری تهران بسته شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بسته شدن پرونده مسکن مهر در سال 94



اخبار,اخبار اقتصادی , مسکن مهر

 

اخبار اقتصادی - معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد
بسته شدن پرونده مسکن مهر در سال 94

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه به تعهدات مسکن مهر پایبند هستیم، گفت: در پایان سال اکثریت ‌مسکن مهر را تحویل خواهیم داد و در تلاشیم در سال 1394 پرونده‌ی مهر را به پایان برسانیم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه به تعهدات مسکن مهر پایبند هستیم، گفت: در پایان سال اکثریت ‌مسکن مهر را تحویل خواهیم داد و در تلاشیم در سال 1394 پرونده‌ی مهر را به پایان برسانیم.

به گزارش ایسنا نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در بازدید از شهرهای جدیدالتأسیس مهاجران و امیرکبیر گفت: در تلاشیم نسل نوینی از شهرهای جدید را راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: علیرغم مشکلات موجود در مسکن مهر مهاجران، 512 واحد از آن ‌را امروز تحویل دادیم و برنامه‌ریزی شد تا پایان سال 1393 اکثریت واحدهای مسکونی در این شهر نیز تمام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: شهر امیرکبیر نیز از طریق یارانه‌های مسکن و تدابیر مقامات محلی و دولتی تمام خواهد شد و اقشار مستضعف بهزیستی نیز به زودی دارای سرپناه خواهند شد.

نریمان با ‌اشاره به اینکه در تلاشیم شهری که محل زندگی برتر است را راه بیاندازیم تصریح کرد: استان مرکزی پتانسیل و استعدادهای بالقوه‌ای دارد و امیدواریم با امکاناتی که در منطقه است و با برنامه‌ریزی شهری، آب شهری مناسب و سالم را تأمین کنیم.

وی افزود: همه تلاش ما این است که بتوانیم شهر مناسبی در اینجا ایجاد کنیم؛ روند کار نشان می‌دهد که این همت و اقدام جدی و تغییرات صورت گرفته اساسی است.

نریمان با تأکید بر اینکه شهر را باید طوری طراحی کرد که درآمد ایجاد کند و بتوان نیازهای آن را از همانجا تأمین کرد، گفت: در حال حاضر زمین‌هایی آماده کرده‌ایم تا نیازهای شهر را برطرف کنیم و تفاهم‌نامه‌هایی در این خصوص امضا شده است.

وی با اعلام این خبر که بازدید بعدی از این شهر سه ماه دیگر خواهد بود، اظهار کرد: پایه‌های شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر طوری چیده شده که بتواند سرریز جمعیتی در اراک را در خود ساماندهی کند.

وی با اشاره به اینکه در این دولت تلاش بر این است که طرح‌ها مردم محور باشد نه دولت محور، اضافه کرد: در مسکن مهر اعتبار دولتی نداریم و در اصل، آورده‌ی مردم سرمایه مسکن مهر را تشکیل می‌دهد.

اخبار اقتصادی - ایسنا