اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرفروش‌ترین خودرو لوکس جهان



اخبار,اخبار اقتصادی , پرفروش‌ترین خودرو لوکس

 

اخبار اقتصادی - بی‌ام‌و پرفروش‌ترین خودرو لوکس جهان

بی‌ام و توانسته است برای دهمین سال متوالی پرفروش‌ترین خودرو لوکس جهان شود.

 با انتشار آمار فروش ماه دسامبر مشخص شد که در این ماه فروش خودرو بی‌ام‌و از رقبایش یعنی آئودی و مرسدس بنز پیشی گرفته است و به این ترتیب بی‌ام و توانسته است برای دهمین سال متوالی پرفروش‌ترین خودرو لوکس جهان شود گرچه دو رقیب آلمانی‌اش فاصله خود با بی‌ام‌و را کاهش داده‌اند. 

 

تحویل بی‌ام‌و در ماه گذشته 14 درصد جهش داشته و به 177،954 خودرو رسیده است.

 

این موجب شد که رکورد سالانه فروش این خودرو شکسته شود و با 10 درصد افزایش به 81/1 میلیون دستگاه برسد.

 

این خودروساز اعلام کرده است این رشد را مدیون تقاضای قوی در چین و ایالات متحده آمریکا بوده است.

 

مرسدس بنز هم که در سال 2011 از رقیب خود آئودی شکست خورده بود و در جایگاه سوم پرفروش‌ترین خودرو لوکس جهان قرار گرفته بود، توانست برای دومین ماه متوالی رقیب خود را پشت سر گذارد و فروش خود را در ماه دسامبر تا 17درصد افزایش دهد و به 163،171 دستگاه برساند.

 

آئودی نیز با 15 درصد افزایش، فروش خود را در این ماه به 150 هزار دستگاه رساند.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
لوکس ترین خودرو جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازار خودرو در جهان/ پرفروش‌ترین خودروی جهان در ۲۰۱۲ کدام بود؟



بازار خودرو در جهان/ پرفروش‌ترین خودروی جهان در ۲۰۱۲ کدام بود؟

فورد پرفروش‌ترین در جهان شد و پورشه و آ او دی، فروش بالایی داشتند.

با فروش 1 میلیون عدد خودرو، « فورد »  در سال گذشته پرفروش‌ترین خودرو در جهان اعلام شد. فروش این خودرو در سال گذشته در چین با افزایش 51 درصدی و در آمریکا با رشد 40 درصدی روبرو بوده است.

 

پرفروش‌ترین خودروی جهان در ۲۰۱۲,فورد پرفروش‌ترین در جهان

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، شرکت آمریکایی فورد در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدل سواری "فورد فوکس"(Ford Focus) سال گذشته پرفروش ترین خودرو در سطح جهان بوده است.

در سال 2012 شرکت فورد نزدیک به 1.02 میلیو عدد خودروی سواری 2 در و 4 در با سوخت بنزین روانه بازار کرده بود و گفته می‌شود افزایش فروش آنها در آمریکا 40% و و در چین 51% بوده است. جیم فارلی، یکی از مدیران بخش بازاریابی فورد در بیانیه‎‌ای که از سوی این شرکت منتشر شد، با اعلام تبریک نسبت به این موفقیت بزرگ می‌گوید: فروش تولیدات ما از استقبال بالایی در میان مصرف‌کنندگان در کل جهان برخوردار بوده است. فارلی می‌افزاید: با استراتژی "وان فورد"(One Ford) که در واقع تولید در سطح جهان را هدف قرار داده است، ما در شرایطی هستیم که می‌توانیم در سطح مناسبی تولید کنیم و با ایجاد رابطۀ مناسب میان کیفیت و قیمت، محصولات خوبی به مشتریان در کل جهان عرضه کنیم.

این در حالی است که دو روز پیش نیز گروه فولکس واگن (آلمانی) از افزایش فروش خودروهای خود خبر داد. پورشه و آ اودی در سه ماهۀ اول سال جاری بالاترین میزان فروش را داشتند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی ژورنال دونت، پورشه و آ اودی- خودروهای گروه فولکس واگن(آلمانی)- در سه ماهۀ اول سال جاری به دلیل افزایش تقاضا در چین و ایالات متحدۀ آمریکا شاهد افزایش فروش محصولات خود بودند. این در حالی است که بازار خرید و فروش اتومبیل‌های نو در اروپا در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد.

گفتنی است در ماه مارس با 3% افزایش، تعداد 147.700 عدد آ اودی فروخته شده است. گروه آ اودی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در سه ماهۀ اول سال، افزایش 6.8 درصدی(369.500 عدد) در میزان فروش بسیار قابل توجه بوده است.

گروه آ اودی قرار است با اتکاء به مدل جدید A3 اسپورت بک- که در حال وارد شدن به بازار است- و همچنین خودروی سواری-خانوادگی A4، SUV و به خصوص Q5 که از افزایش 15.6 درصدی در فروش برخوردار بوده است، باز هم شاهد افزایش فروش در محصولات خود باشد.

افزایش فروش این دو خودرو در ایالات متحده آمریکا(با 12.253 عدد) رقم 14.4% و در چین (با 34.864 عدد) 10.7% بوده است. پورشه و آ اودی همچنان بر افزایش فروش خود در چین و ایالات متحده آمریکا حساب کرده‌اند. چین دومین بازار پورشه در سطح جهان است./خبرآنلاین