اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرسپولیسی ها در اوین


اردوی پیش از بازی سرخ پوش تهرانی مقابل نفت تهران در هتل اوین برپا خواهد شد بر همین اساس بازیكنان پرسپولیس پس از پایان تمرین عصر فردا پنج شنبه 28 مهر راهی این هتل می شوند تا خود را آماده دیدار مقابل صدر نشینی فعلی لیگی یازدهم كنند.

* پرسپولیسی ها فردا شب به اوین می روند

اردوی پیش از بازی سرخ پوش تهرانی مقابل نفت تهران در هتل اوین برپا خواهد شد بر همین اساس بازیكنان پرسپولیس پس از پایان تمرین عصر فردا پنج شنبه 28 مهر راهی این هتل می شوند تا خود را آماده دیدار مقابل صدر نشینی فعلی لیگی یازدهم كنند.

گفتنی است، یازدهمین دیدار پرسپولیس در لیگ یازدهم جمعه این هفته در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

حمید علی عسگری به آمادگی لازم نرسیده و قطعا به این دیدار نمی رسد و در صورتی كه تمرینات انفرادی را به همین منوال ادامه دارد برای دیدار مقابل داماش آماده خواهد بود.

* وعده پرداخت پاداش ویژه به سرخ پوشان

در صورتی كه پرسپولیسی ها نتوانند نفت تهران را در یازدهمین بازی از لیگ شكست دهند وارد بحران خواهند شد و این موضوع به طور قطع با واكنش منفی هواداران روبرو خواهد شد بر همین اساس مدیران این تیم كه دوست ندارند تیم خود را در چنین شرایطی ببینند وعده پرداخت پاداش ویژه را به شاگردان استیلی داده اند تا بلكه این وعده عاملی برای پیروزی مقابل تیم صدر نشینی لیگ شود.

گفتنی است، پرسپولیس با 12 امتیاز در رده دهم جدول رده بندی قرار دارد و نفت تهران با 22 امتیاز صدر نشینی لیگ یازدهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



ویدیو مرتبط :
القاعده و اوین!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همراه با پرسپولیسی‌ها در زندان اوین!


اینجا، نگاه‌ بیشتر از زبان‌ با آدم حرف می‌زند، «اینجا» شمال تهران است، اوین

اینجا، نگاه‌ بیشتر از زبان‌ با آدم حرف می‌زند، «اینجا» شمال تهران است، اوین. اگرچه «اوین» بیشتر از كاركرد اصلی‌اش در ادبیات سیاسی ایران جا خوش كرده اما امروز درصد زندانیان با جرایم خاص امنیتی در این زندان زیاد نیست و محكومان دیگری هستند كه بیشتر جمعیت اوین را تشكیل می‌دهند از جمله محكومان مالی كه ساكنان اندرزگاه 7 این بازداشتگاه قدیمی پایتخت هستند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وقتی در جمع‌شان قرار می‌گیری، دلت نمی خواهد نگاهت مانند نگاه كسی باشد كه انگار به موزه وارد شده‌ است اما ناخودآگاه تفاوت بین آزادی و حبس تو را به سمتی می‌‌‌برد كه نوع نگاهت تغییر می‌‌كند. همانطور كه نوع نگاه آدم‌های آنجا فرق می‌كند. زندانیان گاهی به چشم یك فرصت نگریسته‌ می‌شوند. فرصت آزاد كردن كه افتخاری بزرگ است و خیلی‌ها دوست دارند نام‌شان به عنوان آزادكننده یك زندانی از تریبونی اعلام شود.

فلسفه حضور ما در شب 28 ماه رمضان در اندرزگاه 7 بازداشتگاه اوین همین احساس افتخار است كه این‌بار باشگاه پرسپولیس را بر آن داشت تا نام خود را به عنوان یاری كننده‌ی زندانیان نیازمند ثبت كند.

حدود یك ساعت مانده به افطار و زودتر از سایرین تحت تدابیر شدید حفاظتی از درب اصلی بازداشتگاه اوین وارد محوطه داخلی اوین شدیم. تفاوت‌ها حاكی از مرتفع بودن محل جغرافیای اوین دارد. «اینجا سرسبز است».

توصیه‌های امنیتی و حفاظتی بیش از سلام و علیك به گوش می‌رسید، البته جنس كار زندانبان مراقبت است و این برای ما قابل درك است. ابتدای سفر، مقصد مشخص نبود. اما به حیات اندرزگاه 7 كه رسیدیم متوجه شدیم كه مقصد بند محكومان مالی است.

لحظاتی بعد با هماهنگی‌های لازم با مسوول اندرزگاه 7 به سالن شماره 4 رفتیم قبل از ورود ما تعدادی از مددجویان مشغول بازی شطرنج بودند كه به محض ورود به داخل سلول‌هایشان رفتند. عده‌ای دیگر نیز در آستانه افطار در حال راز و نیاز با معبود خود بودند كه متوجه هیاهوی اطراف و حضور ما نشدند.

در بین مددجویان چهره‌های آشنایی را می‌توان دید از جمله «شهرام جزایری» و «د.س» محكوم ردیف 2 اختلاس از شركت بیمه ایران، «د.س» كه به دلیل برگزاری فشرده دادگاه بیمه چهره‌ی ما را بخاطر داشت خوش و بش كوتاه اما صمیمی بین‌مان رد و بدل شد.

تعداد اتاق‌ها در این راهرو به 7 می‌رسد و حمام‌های اختصاصی نیز در بندها وجود دارد، در داخل هر اتاق وسایلی مانند یخچال و تلویزیون برای راحتی مددجویان در نظر گرفته شده است. در هر اتاق تعداد متغیری از زندانیان را می‌توان دید.

مددجویان تنها تفاوت‌شان در اوین با دیگر كارمندان به پا داشتن دمپایی است. به طور كه این تفاوت یكی از قانون‌های اوین تلقی می‌شود. عده‌‌ای پشت به درب اتاق درحال تماشا كردن تلویزیون هستند كه هدف اصلی آنها پنهان كردن چهره‌ی‌شان از دید ما بود. هم‌چنین در انتهای راهرو اتاقی وجود داشت كه برای تعمیرات لباس مددجویان در نظر گرفته شده بود. افرادی كه در این قسمت مشغول به كار بودند قبل از ورود به بازداشتگاه این حرفه را می‌شناختند.


جوان‌ترین فرد كه به دلیل محكومیت مالی در اندرزگاه 7 حضور داشت جوان 22 ساله‌ای بود و مسن‌ترین مدد جو 72 سال سن داشت. بر روی تابلو اعلانات این راهرو جیره‌ی بهداشتی ماهانه مددجویان درج شده بود: صابون یك قالب، شامپو 1 عدد و غیره.

سابقه و نوع جرم مددجویانی كه مسوول انتظامات زندانیان هستند نیز حائز اهمیت است. شهرام قویدل، مالك جدید باشگاه داماش گیلان نیز میهمان مددجویان بود. هم‌چنین حمید سوریان یكی از قهرمانان المپیك 2012 لندن نیز با حضور خود در اوین شوق و شوری را در میان مددجویان بوجود آورده بود.

یكی از كارمندان با حس و حال خاص درباره عده‌ای از مددجویان می‌گوید: تعدادی از افراد كه وارد زندان می‌شوند بعد از گذشت یك‌سال از دوران محكومیت‌شان اعتقادشان به ائمه چندین برابر می‌‌شود.

رییس بازداشتگاه اوین نیز در حاشیه بازدید از این بازداشتگاه می‌گوید كه با توجه به نزدیكی عید فطر تصمیم گرفته شد تا با همت انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان، دیداری دوستانه بین تیم پرسپولیس و منتخب مددجویان بازداشتگاه اوین برگزار شود.

معاون مدیر كل سازمان زندان‌های استان تهران افزود: حضور اعضای تیم فوتبال پرسپولیس باعث بالا رفتن روحیه مددجویان زندان خواهد شد و این دیدار نیز با همین هدف برگزار شده است.

رییس بازداشتگاه اوین گفت: حضور ورزشكاران می‌تواند زمینه‌ی آزادی بعضی از محكومان را فراهم كند تا این محكومان به خانه و كاشانه خود بازگردند.

وی در پاسخ به سوال ما درباره‌ی تفاوت حال و هوای ماه رمضان با سایر ماه‌ها در بین زندانیان تصریح كرد: در ماه رمضان همه میهمان سفره خداوند هستند و طبیعی است كه میهمان خدا تفاوت زیادی با سایر ماه‌ها داشته باشند به طور قطع این‌گونه حركت‌ها در آینده نیز تداوم خواهد داشت و تلاش خواهد شد تا سایر تیم‌های ورزشی نیز به بازداشتگاه اوین بیایند.

وی در پایان صحبت‌هایش از ورزشكاران تیم پرسپولیس به دلیل حضورشان در زندان اوین تشكر و قدردانی كرد.

به هر حال نیت خیر پرسپولیسی‌ها سببی شد تا یك روز دیگر در اوین شور و شعف برپا شود. شوری كه یا برگزاری دیداری دوستانه میان اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با مددجویان زندان اوین رقم خورد.

در این دیدار كه به همت انجمن حمایت از خانواده زندانیان و مساعدت باشگاه پرسپولیس و در راستای بالا بردن روحیه مددجویان زندان اوین ترتیب داده شده بود، افرادی همچون ابراهیم آشتیانی، سیدعلیخانی، جواد حسن‌زاده، اسماعیل هلالی، وحید قلیچ، مهدی مهدوی‌کیا، کاظمیان، غلامرضا رضایی، معدنچی، محسن بنگر، سامان آقازمانی و رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس حضور داشتند.

پس از بازی دوستانه، همراه با پرسپولیسی‌ها، اوین را با حال و هوای خاص‌اش ترك می‌كنیم با این تفاوت كه این بار نگاه ما به زندان اوین و شرایط آن تغییر كرده است. به راستی كه «اینجا» را به سختی می‌توان زندان نامید. شاید تنها چیزی كه در نگاه ـ حداقل در بند 7 ـ كم می‌آید، آزادی است. آزادی و دیگر هیچ! «اینجا» نگاه‌ها سخن می‌گویند.