اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرداخت نشدن وام ازدواج در بسیاری از بانکها



اخبار,اخبار اجتماعی,وام ازدواج


اخبار اجتماعی - پرداخت نشدن وام ازدواج در بسیاری از بانکها / با وام 5 میلیونی نمی‌توان مقدمات ازدواج را فراهم کرد

عضو هیات رئیسه فراکسیون جوانان مجلس از پرداخت نشدن وام ازدواج در بسیاری از بانکها خبر داد و گفت: اعضای این فراکسیون با وزرای ورزش و جوانان و اقتصاد در مورد افزایش وام ازدواج برای سال آینده مذاکره و رایزنیهایی انجام داده ند اما در نهایت تصمیم گیرنده نهایی دولت است.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با مهر، با بیان این مطلب گفت: افزایش آمار طلاق و همچنین بالارفتن سن ازدواج هشدارهایی مبنی بر ضرورت افزایش تسهیلات به جوانان برای تشکیل خانواده است. تورم و گرانیهای سال های اخیر و همچنین افزایش اجاره بهای مسکن همگی ایجاب می‌کند که دولت تسهیلات مختلف از جمله وام ازدواج را برای سال آینده افزایش دهد.

عضو فراکسیون جوانان ادامه داد: با معاون نظارت و راهبردی ریاست جمهوری در این زمینه مذاکره انجام شده و آنها نیز در این زمینه قولهایی دادند چرا که جوانان در شرایط امروزی جامعه با دریافت وام 3 تا 5 میلیونی نمی توانند مقدمات ازدواج خود را فراهم کنند.

نوروزی با بیان اینکه در دو سه روز اخیر بسیاری از جوانان در تماس با اعضای فراکسیون از عدم پرداخت وام ازدواج توسط بانکها خبر داده اند، گفت: در حال حاضر در بسیاری از بانکها وام ازدواج به جوانان پرداخت نمی شود، پیشنهاد ما این است که دولت ضمن افزایش وام ازدواج برای سال آینده تسهیلات آسان سازی تشکیل خانواده را در اختیار جوانان قرار دهد.

به گفته وی، در سالهای گذشته دستگاههای مختلف همچون وزارت علوم، کمیته امداد و سایر ارگان‌ها همکاری هایی برای برگزاری ازدواج های دسته جمعی و ازدواجهای دانشجویی انجام می دادند که این همکاری در حال حاضر کاهش یافته است.

نوروزی با بیان اینکه همانگونه که در حوزه سلامت و آموزش خیرین وارد کار شده اند، در حوزه ازدواج نیز خیرین باید تشویق و ترغیب به ارائه تسهیلات در حوزه ازدواج و تامین جهیزیه برای دختران شوند تا بتوان بنیاد خانواده را تحکیم بخشید.

وی درباره اینکه نظر وزیر جوانان مبنی بر افزایش وام ازدواج چه بوده است، توضیح داد: وی با نمایندگان مجلس برای ارائه تسهیلات بیشتر موافق است، اما نکته مهم آن است پس از ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی، جوانان مغفول مانده و دیگر توجهی به آنان نمی شود بطوریکه سهم جوانان از بودجه این وزارتخانه بسیار ناچیز است.

 

ساختار وزارتخانه اینگونه ایجاب می کند که همه نگاه ها معطوف ورزش باشد. باید وزیر ورزش و جوانان به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای ساماندهی معضلات و مشکلات جوانان برنامه ریزی کند. ضمن آنکه امیدواریم دولت تصمیمات مهمی برای احیای سازمان ملی جوانان به منظور حمایت بیشتر از این قشر بگیرد.
 اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
پرداخت وام ۶۰ میلیونی مسکن متناسب با منابع بانکها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام میزان واقعی وام ازدواج/ بدهی دولت به بانکها ارتباطی با مشکلات جوانان ندارد



وام ازدواج,اعلام وام ازدواج

اعلام میزان واقعی وام ازدواج/ بدهی دولت به بانکها ارتباطی با مشکلات جوانان ندارد

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از اعلام میزان واقعی وام ازدواج که جوانان باید برای تشکیل زندگی دریافت کنند توسط این وزارتخانه خبر داد.

مسعود امینی در گفتگو با مهر : یکی از برنامه های جدی دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت جوانان اعلام مبلغ حداقل و حداکثر وام ازدواج با احتساب تورم موجود در کشور و مشکلات اقتصادی که جوانان برای شروع زندگی دارند، است.

وی افزود: تصویب مبلغ اعلامی از سوی وزارت جوانان برعهده دولت و مجلس است، اما ما برحسب وظایف تعریف شده مان باید مبلغ واقعی وام ازدواج را اعلام کنیم.

امینی با اشاره به ضرورت تصویب قانون تسهیل ازدواج در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به جز کمیسیون اجتماعی به ویژه دکتر عبدالرضا عزیزی و خانم طبیب زاده سایر نمایندگان مجلس همکاری لازم را برای تصویب این قانون نمی کنند. این در حالی است که تا زمانیکه قانون تسهیل ازدواج تصویب و اجرایی نشود، جوانان دچار سردرگمی در بحث ازدواج خواهند شد.

به گفته وی، وزارت ورزش و جوانان آمادگی کامل برای همکاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای اجرایی شدن این قانون دارد. این درحالی است که در قانون هیچ وظیفه ای به وزارت جوانان ارجاع داده نشده است و متولیان اجرای قانون تسهیل ازدواج وزارت مسکن ، اقتصاد سابق و وزارت کشور بوده است.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: به رغم آنکه برای وزارت ورزش و جوانان هیچ وظیفه ای تعریف نشده است، ما کارگروهی را با همکاری بانک مرکزی برای حل مشکل وام ازدواج جوانان تشکیل دادیم و امروز می بینیم که بخشی از این مشکلات حل شده است.

امینی با بیان اینکه برخی نمایندگان می گویند که امکان افزایش وام را با توجه به بدهی 50 هزار میلیاردی دولت به بانک ها ندارند، توضیح داد: بدهی دولت به بانک هیچ ارتباطی به جوانان ندارد و آنها مطالباتی دارند که ما مسوول برطرف کردن این مطالبات هستیم. افزایش وام ازدواج با توجه به تورم موجود در کشور، قطعاً سطح توقعات جوانان را بالا نمی برد.

وی با اشاره به اینکه وزارت جوانان آمادگی کامل برای نظارت بر فعالیت حوزه جوانان سایر دستگاه ها را دارد، توضیح داد: مشکلات بسیاری در حوزه بیمه جوانان، اشتغال، بیمه مشاوره و مسکن مهر در ارتباط با جوانان وجود دارد که در حال حاضر با توجه به چندگانگی متولیان در این حوزه امکان نظارت وجود ندارد، اما اگر وظایف نظارتی سایر ارگان ها در حوزه فعالیت جوانان به این وزارتخانه سپرده شود، قطعاً می توان گزارشهای لازم را از دستگاه ها دریافت کرد و آنها را موظف به ارائه گزارش کرد و ما نیز در نهایت اقدامات مختلف را به نمایندگان مجلس گزارش می دهیم./مهر