اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«پراید» یك‌میلیون، «پژو»یک‌و نیم میلیون تومان!



«پراید» یك‌میلیون، «پژو»یک‌و نیم میلیون تومان!

دستگیری سارق حرفه‌ای به كشف 22 خودرو مسروقه منجر و مشخص شد این مرد اتومبیل‌ها را با قیمتی بسیار پایین به فروش می‌رسانده است.

 

آفتاب: كارآگاهان اداره پلیس آگاهی چندی قبل از فعالیت‌های دو برادر كه از مجرمان سابقه‌دار در زمینه خرید و فروش خودروهای مسروقه بودند اطلاع پیدا كردند. اخبار به‌دست‌آمده حكایت از آن داشت كه این دو متهم به نام‌های محمدمهدی (29ساله) و مرتضی (38ساله)، یك خودرو پژو 405 را با جعل اسناد در استان همدان فروخته‌اند.

 

با شناسایی هویت خریدار و انجام بررسی‌های فنی از خودرو مشخص شد پژو در استان تهران سرقت شده و متهمان پس از انتقال آن به استان همدان سند یك خودرو مشابه دیگر را برای این اتومبیل جعل كرده و آن را فروخته‌اند. كارآگاهان پس از پی بردن به این جزییات دو برادر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز دو خودرو پژو 405 مسروقه را كشف كردند. متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در اعترافات اولیه خود به خرید هشت دستگاه خودرو مسروقه پژو 206، پژو 405 و پراید از سارقی به نام تقی اعتراف كردند. این مرد 32ساله یكی از سارقان حرفه‌ای در زمینه سرقت خودرو در سطح كشور است كه سوابق متعدد كیفری دارد و بارها روانه زندان شده است.

 

كارآگاهان با بهره‌گیری از بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار و اطلاعات موجود در پرونده تقی مخفیگاه او را در منطقه رباط‌كریم شناسایی كردند و این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار دادند. ماموران پس از چندین روز كنترل و مراقبت نامحسوس تقی را در عملیاتی بامدادی در خانه‌اش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی علاوه بر كشف ابزار و آلات مورد استفاده در سرقت خودرو، اسناد و مدارك و همچنین سوییچ متعلق به سه دستگاه اتومبیل را پیدا كردند و متهم در همان لحظه دستگیری به سرقت سه دستگاه خودرو پژو 405، پراید و روآ اعتراف كرد و هر سه خودرو همان روز در رباط‌كریم كشف شد.

 

سارق حرفه‌ای بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت و ضمن اعتراف به فروش خودروهای مسروقه به «محمدمهدی» و «مرتضی» عنوان كرد: خودروهای پراید را در ازای مبلغ یك‌میلیون و خودروهای پژو را نیز به قیمت یك‌میلیون و 500‌هزار تومان در اختیار محمدمهدی و مرتضی قرار داده است.

 

به گزارش شرق،كارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی خریداران خودروهای مسروقه در همدان، كرج، رباط‌كریم، پرند و شهرك اندیشه، با اخذ نیابت قضایی به این شهرها رفتند و در مجموع موفق به كشف 14 دستگاه خودرو مسروقه دیگر و انتقال آنها به پلیس آگاهی تهران شدند و با انجام اقدامات فنی، هویت مالكان اصلی خودروهای مسروقه شناسایی شد. سرهنگ حمید نیكان‌فر، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران، ضمن اعلام به كشف 22 دستگاه خودرو مسروقه از متهمان گفت: «برابر اعترافات به‌دست‌آمده از فروشندگان خودروهای مسروقه مشخص شد این متهمان پس از تهیه اسناد مجعول، با مراجعه به مراكز خرید و فروش خودرو اقدام به فروش این خودروها كرده‌اند و خریداران خودروها به هیچ عنوان از مسروقه بودن آنها اطلاعی ندارند.» وی ادامه داد: «با توجه به سوابق متعدد متهمان در زمینه سرقت خودرو و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتكابی متهمان، دستور بازداشت قانونی برای هر سه متهم صادر شده است و متهمان برای انجام تحقیقات تكمیلی در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.»/آفتاب


ویدیو مرتبط :
قیمت ماشین پراید درعراق حدود دو و نیم تاسه میلیون تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«پراید» یك‌میلیون، «پژو» 1/5‌میلیون تومان


دو برادر تبهکار که بارها پشت میله های زندان را تجربه کرده بودند با خرید خودروهای سرقتی زیر قیمت و با روش سند – نمره اقدام به فروش خودروهای سرقتی مدل بالا می کردند.

هفت صبح: خبر متلاشی شدن باند سه نفره سرقت و فروش خودروهای مسروقه دل بسیاری از مالباختگانی که خودروهای صفرکیلومتر ریو، 206، 405 و پرایدشان در فاصله سه ماه پایانی سال گذشته در یک چشم به هم زدن به سرقت رفته بود را شاد کرد.

کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی از مدت ها قبل با اعلام آمار بالای سرقت خودروهای صفرکیلومتر وارد عمل شدند تا علاوه بر کاهش میزان این جرم، سارقان را هم دستگیر و به مراجع قانونی تحویل بدهند. تحقیقات کارآگاهان در حالی ادامه داشت که واحد گشت پلیس آگاهی در اتوبان ساوه به یک دستگاه خودروی سواری 405 مظنون شد. دستور ایست ماموران و بررسی مدارک شناسایی ماشین نشان می داد که خودرو، سرقتی است اما مالک از همه جا بی خبر آن ادعا می کرد که خودرو را کاملا قانونی خریداری کرده است. با انتقال خودروی مشکوک به اداره آگاهی بررسی های تخصصی آغاز شد.

ماموران خیلی زود متوجه شدند که خودرو سرقتی است و بهمن ماه سال گذشته از حوالی میدان آزادی به سرقت رفته است و بلافاصله به همدان منتقل شده است. همین سرنخ ها کافی بود تا ماموران علاوه بر دریافت نیابت قضایی برای شناسایی و کنترل گاراژی که خرید و فروش خودرو 405 در آن انجام شده است. فعالیت های خودشان را روی مجرمان سابقه دار متمرکز کنند. بررسی ها نتیجه داد و ماموران به متهم سابقه داری به نام مرتضی رسیدند که او در سند – نمره کردن خودروهای سرقتی شهرت بسیار داشت. مرتضی و برادرش با مستقرشدن در یک دهکده صنعتی در اطراف همدان یک سارق حرفه ای را در تهران اجیر کرده بودند و به صورت پورسانتی با او کار می کردند. تقی همان سارق سابقه داری که در کمترین زمان خودروها را به سرقت می برد، بعد از انجام سرقت خودرو را به همراه می برد تا دوستان مجرم و جاعلش برای خودروی سرقتی مدارک جعلی تهیه کنند. با شناسایی اعضای باند سه نفره سرقت خودرو و کشف 22 خودروی سرقتی که در نوبت فروش بودند، کارآگاهان در حال بررسی فعالیت های این باند مخوف هستند.

دو برادر تبهکار که بارها پشت میله های زندان را تجربه کرده بودند با خرید خودروهای سرقتی زیر قیمت و با روش سند – نمره اقدام به فروش خودروهای سرقتی مدل بالا می کردند. مغز متفکر این سرقت ها مرد مجرمی بود که در پرونده سیاه خود سرقت های سریالی خودرو را ثبت کرده بود.

کنترل نامحسوس

کارآگاهان مبارزه با سرقت در مراقبت های نامحسوس از مجرمان سابقه دار متوجه فعالیت دو برادر تبهکار در زمینه خرید و فروش خودروهای مسروقه شدند. وقتی ماموران در جریان فعالیت های این دو برادر قرار گرفتند دریافتند که آن دو با استفاده از شیوه سند نمره زدن دست به فعالیت های تبهکارانه می زنند و از این راه پول های میلیونی به جیب زده اند.

با به دست آمدن این سرنخ و همچنین گزارش سرقت خودروهای ریو و 405 دستگیری این دو برادر سارق در دستور کار ماموران مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی قرار گرفت.

اولین سرنخ

وقتی کارآگاهان پی بردند که محمدمهدی 29 ساله و مرتضی 38 ساله به شیوه سند – نمره اقدام به فروش یک خودرو پژو 405 مسروقه در استان همدان کرده اند دست به بررسی های فنی از خودرو زدند و با شناسایی هویت مالک – خریدار بلافاصله مشخص شد که خودرو دارای سابقه سرقت در تهران بوده است. متهمان پس از انتقال خودرو به همدان و با جعل مدارک خودرو اقدام به فروش آن به شیوه سند – نمره کرده اند.

متهمان در دام ماموران

کارآگاهان با هماهنگی های قضایی با شعبه اول دادیاری دادسرای امور جنایی و اخذ نیابت قضایی، مخفیگاه متهمان را در همدان محاصره کردند. پنجم بهمن ماه سال 90 این دو برادر در پاتوق خود در یک اقدام ضربتی دستگیر شدند. ماموران در بازرسی از  مخفیگاه متهمان با دو خودرو 405 سرقتی رو به رو شدند.

اعتراف در بازجویی ها

وقتی متهمان سابقه دار پیش روی کارآگاهان ایستادند هر دو به ناچار به جرم خود اعتراف کردند. این مردان گفتند: هشت خودرو مسروقه پژو 206، پژو 405 و پراید از تقی 32 ساله یکی از سارقان حرفه ای خریده اند.

تقی.م یکی از سارقان بسیار حرفه ای در زمینه سرقت خودرو در سطح کشور است که دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت خودرو بوده که چندین بار توسط کارآگاهان مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران دستگیر و روانه زندان شده است.

وقتی مشخص شد تقی طراح اصلی سناریوی خودروهای سرقتی است، کارآگاهان پلیس آگاهی با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار توانستند مخفیگاه وی را در منطقه رباط کریم شناسایی کنند.

دستگیری سلطان سرقت های سریالی

کارآگاهان پاتوق تقی را تحت مراقبت های نامحسوس و پلیسی خود قرار دادند. در حالی که کنترل های نامحسوس نشان می داد این مرد طراح اصلی سرقت های سازمان یافته است، ماموران بامداد اول اسفندماه سال 1390 خود را به مخفیگاه وی رساندند و تقی را دستگیر کردند. ماموران در بازرسی از  مخفیگاه وی علاوه بر کشف ابزار و آلات مورد استفاده در سرقت خودرو با اسناد و مدارک جعلی متعددی مواجه شدند. متهم که هیچ چاره ای نداشت در همان لحظه دستگیری به سرقت سه دستگاه خودرو پژو 405، پراید و روآ اعتراف کرد. با این سرنخ ماموران توانستند خودروهای سرقتی را که در رباط کریم جاساز شده بود پیدا کنند.

تقی در تحقیاقت اولیه اعتراف کرد که خودروهای مسروقه را به محمدمهدی و مرتضی فروخته است. این مرد تبهکار گفت: خودروها را پس از سرقت و با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت واقعی به این دو برادر فروختم. خودروهای پراید را در ازای یک میلیون و خودروهای پژو را نیز به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان در اختیار محمدمهدی و مرتضی قرار دادم. این دو برادر پس از تهیه اسناد و مدارک شناسایی جعلی به شیوه سند – نمره، اقدام به فروش خودروهای مسروقه به قیمت بازار می کردند.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی خریداران خودروهای مسروقه در همدان، کرج، رباط کریم، پرند و شهرک اندیشه، با اخذ نیابت قضایی به این استان ها و شهرها رفتند و 14 دستگاه خودرو مسروقه دیگر را کشف کردند.

با ادعاهای فروشندگان خودروهای مسروقه مشخص شد که این متهمان پس از تهیه اسناد جعلی، با مرا جعه به مراکز خرید و فروش خودرو اقدام به فروش این خودروها کرده اند و خریداران خودروها به هیچ عنوان از مسروقه بودن خودروهای خریداری شده اطلاعی نداشتند.

باتوجه به سوابق متعدد متهمان در زمینه سرقت خودرو و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی متهمان، دستور بازداشت قانونی برای هر سه متهم صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.