اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پای شهرداری اسلامشهر به دعوای شهردارشدن سه باره قالیباف باز شد



اخبار, شهردارشدن سه باره قالیباف

 

اخبار سیاسی - پای شهرداری اسلامشهر به دعوای شهردارشدن سه باره قالیباف باز شد

در قانون تشکیل شوراهای شهر و روستا مصوب سال 1369 صراحتا به ممنوعیت تعیین یک نفر برای بیش از دو دوره متوالی اشاره شده و قانون اصلاحی سال 1375 نیز آن را نقص صریح یا ضمنی نکرده است.

مصطفی ترک همدانی یکی از وکلای دادگستری شاکی در پرونده انتخاب سه باره قالیباف به سمت سهردار تهران به خبرنگار ایرنا گفت: اداره کل حقوقی شهرداری تهران در اقدامی عجیب و غیرقانونی در پاسخ به دعوی مطروحه به طرفیت شورای شهر تهران به جای خوانده دعوا تاکنون سه مرتبه لایحه دفاعیه به دیوان عدالت اداری فرستاده است.

وی اضافه کرد: صرف نظر از اینکه شورای های شهر دارای شخصیت مستقل حقوقی هستند و تنها شخص خوانده دعوا می تواند نسبت به دعوای مطروحه پاسخ دهد اما اداره کل شهرداری تهران در آخرین لایحه دفاعیه خود به تاریخ 29 مهر ماه سال 92 از اقدام شورای شهر در انتصاب سه باره آقای قالیباف به سمت شهردار تهران دفاع کرده است.

این حقوقدان گفت: اداره کل حقوقی شهرداری تهران با اشاره به نامه ای که ظاهرا در سال 1382 میان شهرداری اسلامشهر و اداره کل قوانین مجلس مکاتبه شده و طی آن مدعی شده اداره کل قوانین مجلس انتخاب شهردار را در دوره های متوالی بلااشکال دانسته از دیوان عدالت اداری تقاضای رد دعوا را کرده است.

ترک همدانی افزود: در قانون تشکیل شوراهای شهر و روستا مصوب سال 1369 صراحتا به ممنوعیت تعیین یک نفر برای بیش از دو دوره متوالی اشاره شده و قانون اصلاحی سال 1375 نیز آن را نقص صریح یا ضمنی نکرده است.

وی ادامه داد: مرجع استعلام گیرنده بدون اشاره به قانون سال 1369 و با استفاده از سکوت قانونگذار در قانون اصلاحی سال 1375 نسبت به این پرسش اقدام کرده که نادرست است.

پس از انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران برای سومین بار متوالی، چند حقوقدان با شکایت در دیوان عدالت اداری خواستار ابطال این انتخاب شورای شهر شدند که درخواست صدور دستور موقت برای لغو حکم شهرداری قالیباف از سوی قاضی پرونده مردود و پرونده برای رسیدگی ماهیتی به کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شد.

اخبار سیاسی  - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
خدمات دکتر قالیباف در شهرداری تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پای قالیباف به هیات دولت باز شد



اخبار ,اخبار سیاسی ,محمد جواد قالی باف

 

اخبار سیاسی - قالیباف در هیأت دولت حضور یافت

محمدباقر قالیباف شهردار تهران به همراه احمد مسجد جامعی در جلسه هیأت دولت حضور یافت.

به‌گزارش مهر، محمدباقر قالیباف شهردار تهران برای نخستین بار در جلسه هیأت دولت حضور یافت.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران نیز در این جلسه قالیباف را همراهی می کند.

گفتنی است پیش از این سخنگوی شهردار تهران از حضور قالیباف در جلسه هیات دولت خبر داد و گفت این دیدار در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تعامل بین شهرداری و دولت است.

اخبار سیاسی - مهر