اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایتخت آفریقای مرکزی سقوط کرد/رئیس‌جمهور به خارج گریخت



پایتخت آفریقای مرکزی سقوط کرد/رئیس‌جمهور به خارج گریخت

شبه نظامیان در آفریقای مرکزی مدعی شدند بر کاخ ریاست‌جمهوری و پایتخت این کشور تسلط کامل یافته‌اند و رئیس‌جمهور نیز به خارج از کشور گریخته است.

 

پایتخت آفریقای مرکزی,سقوط پایتخت آفریقای مرکزی

به گزارش نامه به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، گزارش‌ها حاکی از آن است که رییس جمهوری آفریقای مرکزی از بانگی، پایتخت گریخته و نیروهای بیشتری از سربازان فرانسوی برای تامین امنیت به فرودگاه این شهر اعزام شده‌اند.

حمله و تهاجم شورشیان به پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی درست دو ماه پس از آنکه آنها یک توافقنامه صلح امضا کردند که به فرانسوا بوزیز، رییس جمهوری این کشور اجازه می‌داد تا سال 2016 میلادی در راس قدرت باقی بماند، صورت گرفته است.

این توافق در روزهای اخیر نقض و باعث شد تا شورشیان به سمت پایتخت روی آورده و باعث سرنگونی بوزیز شوند.

مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل گفت: بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نیز این تصرف قدرت به صورت غیرقانونی در جمهوری آفریقای مرکزی را محکوم کرده و از سرگیری و احیای قانون اساسی را خواستار شده است.

وی همچنین افزود: دبیرکل سازمان ملل خواهان آرامش است و بر توافقنامه صلح امضا شده در ماه ژانویه به عنوان اصلی‌ترین چارچوب کاری برای برقراری صلح و ثبات در این کشور آفریقایی تاکید می‌کند.

به گزارش ایسنا، بان کی‌ مون همچنین نگرانی شدید خود را در خصوص گزارش‌هایی مبنی بر نقض حقوق بشر در این کشور آفریقایی ابراز داشت.

جمهوری آفریقای مرکزی کشوری با 5 / 4 میلیون جمعیت تاریخچه طولانی در بروز ناآرامی و اقدامات شورشیان دارد.

فرانسوا بوزیز در سال 2003 میلادی در پی یک آشوب و شورش قدرت را به دست گرفت./نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
سفر معاون اول رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت نام بورس دکتری خارج کشور متوقف شد/ دستور رئیس جمهور به بانک مرکزی



مصوبه شورای مرکزی بورس؛

ثبت نام بورس دکتری خارج کشور متوقف شد/ دستور رئیس جمهور به بانک مرکزی

معاون بورس وزارت علوم با بیان اینکه ثبت نام برای بورس دکتری 92 تا اطلاع ثانوی انجام نمی شود،‌ گفت: رئیس جمهور برای اعزام بورسیه های سالهای گذشته به بانک مرکزی دستور صریح داده است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: شورای مرکزی بورس وزارت علوم تصویب کرد که ثبت نام بورس خارج دکتری 92 تا اطلاع ثانوی به دلیل برخی مسائل ارزی متوقف شود.

وی گفت: زمان مشخصی برای فعال شدن فراخوان بورس خارج 92 در نظر گرفته نشده است.

معاون بورس وزارت علوم همچنین درباره آخرین وضعیت اعزام بورسیه های سالهای گذشته، اظهار داشت: عده ای اعزام شدند و علیرغم اینکه بانک مرکزی دستور اختصاص بودجه برای اعزام این دانشجویان را صادر کرده اما میان دستور تا اجرا در بانک مرکزی فاصله وجود دارد.

مسلمی همچنین خبر از دستور صریح رئیس جمهور به بانک مرکزی داد و گفت: روز گذشته رئیس جمهور به بانک مرکزی صریحاً دستور داد تا هر چه زودتر مشکلات اعزام بورسیه های سالهای گذشته را برطرف کند./مهر